ברוכים הבאים לבלוג של פריים אלפא

פעם אחת לפני הרבה שנים…

לפני שנים רבות, בתקופת האוניברסיטה, התחלתי לחקור יותר על נושא המשיכה בין גברים ונשים. הרצון לחקור ולהתפתח לא הגיע מכשלונות נוראיים או בדידות, אלא דווקא מתוך הסקרנות שבאה עם ההצלחה; לאחר שפיתחתי תובנות משל עצמי והתחיל ללכת לי יותר טוב עם בנות, רציתי לדעת מדוע בדיוק, ומה אפשר לשפר. חיפשתי באינטרנט מאמרים ופורומים על פיקאפ, אתרים על אומנות הפיתוי, רעיונות משעשעים איך להתחיל עם בנות, חומר על האבולוציה והביולוגיה של משיכה ואהבה, ועוד.

עידן mASF

במהלך השיטוטים ברחבי האינטרנט, הגעתי למה שהיה אז הפורום הפופולרי ביותר בסצנת אומנות הפיתוי והפיקאפ, Fast Seduction 101 (המוכר גם בכינויו mASF, ראשי תיבות של Moderated Alt.Seduction.Fast), שהצמיח רבים מהשמות המוכרים בעולם הפיקאפ. למדתי דברים חדשים, שיפרתי את מה שכבר ידעתי, ואף תרמתי לפורום דברים שלמדתי מניסיוני. במרוצת הזמן נהייתי אחד היוזרים הקבועים והבולטים בפורום, והשתתפתי בדיונים יומיים עם חבריי הווירטואליים.

חברי mASF ניגשו לחקור את נושא הרומנטיקה כמו שמדענים ניגשים לחקור נושא מסוים; קהילת אנשים, מנסים דברים שונים, בצורות שונות, מביאים בחשבון משתנים מוכרים, מנסים למצוא משתנים חדשים, ורושמים על הממצאים והמסקנות בפורום הפתוח לדיון במעין גרסה מקוונת של Peer Review. כאשר כמות כה רבה של אנשים משתפת מידע ומנתחת אותו, מתחילים להתגלות דפוסים וכללים. היינו המדענים של האהבה.

fs101הפורומים היו מחולקים לפורום לדיון כללי, פורום הדן בטכניקות פיקאפ, פורום בו אפשר לספר על ההתנסויות בשטח, פורום זוגיות, פורום על דרכים לשיפור יחסי המין, ועוד. למרות שמו, Fast Seduction (אומנות הפיתוי המהיר), הפורום עסק בכל קשת הנושאים ברומנטיקה. מסטוצים ועד זוגיות רצינית. משלב ההיכרות הראשונית, דרך ההתקדמות המינית עם בת הזוג, ועד לשלבים מתקדמים בקשר. עם הזמן אף החלה ההכרה בחשיבותה של גישה כללית נכונה לאהבה, לחיים, ולדימוי עצמי חיובי – Inner Game – מה שהכשיר את הקרקע לעלייתה של הגלולה האדומה.

עם חלוף הזמן, ולאחר שנים רבות וטובות, הפעילות באתר פחתה. השמות החמים בפורום פתחו עסקים משלהם, חלק הקימו בלוגים ופורומים עצמאיים, והפעילות של קהילת הפיקאפ באינטרנט החלה מתבזרת ומשתנה. במרוצת הזמן, ולאחר שעשה את שלו ונהייה חלק בהיסטוריה של עולם הפיקאפ, נסגר האתר.

עלייתה של הגלולה האדומה

במרוצת השנים, התרחשו שני שינויים בולטים וחשובים בעולם האהבה האינטרנטי: הראשון, מעבר מהתרכזות בשלב ההיכרות הראשוני ושיטות פיקאפ מכאניות (Pickup קלאסי) לראייה יותר כוללת של כל שלבי הקשר וניסיון להבין את הגורמים הבסיסיים התורמים להצלחת שיטה מסוימת (Game). השני, מעבר מהתרכזות בפיקאפ נטו, דרך שימת דגש על Inner Game, עד לעת המודרנית: עידן הגלולה האדומה, השם דגש על הכרת המציאות, העצמי שבמרכז, והדינמיקות הבסיסיות והחשובות בין גברים ונשים.

המושג "הגלולה האדומה" (The Red Pill) שאול מהסרט The Matrix, בו ניאו מוותר על הגלולה הכחולה, אשר הייתה משאירה אותו בתוך עולם האשליות של המייטריקס, בלתי מודע לעולם הסובב אותו, ובוחר להתעורר למציאות על ידי בליעת הגלולה האדומה, שפוקחת את עיניו לעולם האמיתי.

neoredpill

Redpill, אדם שבלע את הגלולה האדומה, הוא אדם אשר התעורר למציאות ורואה את העולם כמו שהוא. הוא שואל מדוע העולם סביבו פועל כמו שהוא פועל, ולא מקבל כמובן מאליו מוסכמות חברתיות מיושנות. הוא בדרך כלל אלפא, ושם עצמו במרכז. הוא מבין את עיקרי המשיכה הבסיסיים החשובים, ויודע איזה תכונות גורמות לבחורות להימשך אליו. הוא יודע שאין בחורה אחת שהיא הפתרון היחיד לחיי האהבה שלו; יש הרבה בנות חמודות בעולם. הוא אוהב בנות בעבור מה שהן במציאות, אדם בשר ודם, ולא אגדת הדיסני ששאר העולם חושב שהן אמורות להיות. הוא יודע ליצור קשרים עם נשים בהצלחה, יודע על איזה קשרים לוותר, ויודע לבחור בת זוג בתבונה. כשהוא מצליח הוא יודע למה. כשהוא נכשל, הוא לומד מה שצריך.

Bluepill, אדם שבלע את הגלולה הכחולה, הוא אדם החי בעולם של אשליות. הוא שבוי בתוך המייטריקס, במוסכמות חברתיות מיושנות, ומקבל עליו את העול ללא חשיבה עצמאית. הוא בדרך כלל בטא, ונוטה לבטל עצמו אל מול אנשים בכלל ובחורות בפרט. הוא לא מבין בענייני אהבה, וחושב שהדרך לליבה של בחורה זה דרך ריצוי אינסופי, קניית מתנות יקרות, התרפסות, וביטול עצמי. הוא בדרך כלל חולה ב-Oneitis, האשליה שיש רק בחורה אחת בעולם, וחושב שבחורות הן אלילות נשגבות. הוא יוצר קשרים צולעים שבמוקדם או במאוחר כושלים, בוחר בנות זוג לא מתאימות, ולא יודע לוותר על קשרים ללא מוצא. כל הצלחה שלו היא בגדר "התמזל מזלי". כל כישלון שלו הוא צורב, כואב, ועלול לחזור על עצמו, עקב חוסר יכולתו ללמוד.

אומנות הפיתוי, פיקאפ קלאסי, נהייה חלק קטן מהעיקר החשוב: חיים עצמאיים, התעוררות למציאות, הבנת העולם כפי שהוא, גישה נכונה לעולם בכלל וחיי האהבה בפרט, דימוי עצמי חיובי הנובע מחיים מעניינים ומלאים, והפנמת כללי המשיכה הבסיסיים החשובים. בעוד שבעידן הפיקאפ הקלאסי הדגש הכמעט בלעדי היה על היכולת להתחיל עם בנות, לעתים מתוך גישה קיצונית כי עם כל אחת אפשר להתחיל עם "השיטה הנכונה", עידן הגלולה האדומה שם דגש על בחירת בנות זוג בתבונה תוך וויתור על קשרים ללא מוצא, מתוך הגישה שקשר אמור להעשיר אותך, לא לגרוע ממך, ואין טעם לרדוף אחר קשרים שליליים או קשרים ללא פוטנציאל. עיקר הפעילות עברה מן הפורומים הישנים לרשת בלוגים, הנקראת מנוספרה (Manosphere). הבלוגים הפופולריים מעודכנים באופן תדיר בפוסטים חדשים ומעוררים דיון נרחב באזור התגובות של הפוסטים. בעבר, הדמויות הבולטות בסצנה היו אמני הפיקאפ הקלאסי; כיום, הדמויות הבולטות הם בעלי הבלוגים והכותבים הקבועים במנוספרה, בעלי ראייה כוללת ורחבה על החיים ועל אהבה.

בתור אחד שעוד בעידן mASF תמיד היה שם דגש על הבסיס החשוב, אני קיבלתי את השינוי המבורך הזה בשמחה.

לאן, לאן, לאן

התקופה שלי ב-mASF הייתה תקופה של צמיחה עצמית ולימוד. עם חלוף השנים, עם סגירת האתר, ועם מעבר הקהילה להתמקדות בגלולה האדומה, מצאתי בית חדש בבלוגים העיקריים, אך אני מגיב שם מעט, ובעיקר קורא ומתעדכן.

מצב הסצנה בישראל היה ונותר בכי רע, בלשון המעטה. רובם ככולם של אתרי אומנות הפיתוי בישראל, הקורסים המוצעים, והנפשות הפועלות בהם, היו ונותרו מתורגמנים חובבנים העסוקים יותר בשיווק עצמי, שיטות מכר אגרסיביות, וקידום האתר במנועי החיפוש, מאשר העלאת תוכן בעל ערך. מעט פורומים ואתרים בעלי פוטנציאל אשר ניסו לבנות קהילה ישראלית בסגנון mASF לא נחלו הצלחה.

לא מצאתי עדיין מקום חדש שמעניין אותי לכתוב בו באופן קבוע.

לא בהכרח חיפשתי את ה"mASF הבא"; הידע, הדימוי העצמי, וגם האגו שלי, השתפרו והתפתחו די והותר, ולא הרגשתי צורך מיוחד לספר על כיבושים נוספים, רק לשם הסיפור. בפורומים ב-mASF כתבו בעיקר גברים בעלי ניסיון, מבינוני ועד מתקדם, הדנים ביניהם; גברים מתחילים ולא מנוסים בעיקר קראו ולמדו באופן עצמאי, ורק מדי פעם שאלו שאלות בפורום למתחילים. הרגשתי שיש לי הרבה ידע להעביר לאנשים שבאמת זקוקים לו. מאז ועד היום, הייתי ועודני מוקף באנשי Redpill ובשפע של מידע; כעת, התעורר בי הרצון להעביר את הידע הזה הלאה, לאנשים שנשארו לכודים במייטריקס, אנשי Bluepill. אלה האנשים הזקוקים לעזרה הרבה ביותר.

עזרה להמונים

aplogoבשלהי שנת 2013, במהלך שיטוטים באינטרנט, עלו בחיפוש שאלות על אהבה וזוגיות מאתר ישראלי צעיר. הסתקרנתי, ונכנסתי לאתר. AskPeople שמו.

באתר, אנשים יכולים להעלות שאלות במגוון נושאים, והציבור הרחב מוזמן לייעץ, לדרג את העצות, ולהגיב. אפשר לשאול ולייעץ באנונימיות. מסך ראשי מסודר ויפה הציג את המדורים השונים, סטטיסטיקות, שאלות חדשות, שאלות שעוררו עניין, ועוד עדכונים שונים מהנעשה באתר.

נכנסתי לראות מה קורה בפורום זוגיות.

אוי ואבוי…

פורום זוגיות באתר AskPeopleפורום הזוגיות באתר עלה על גדותיו בשאלות של גברים מבולבלים וכואבים על חיזור ללא מוצא אחר בחורות אדישות, קשרים ללא תשוקה וללא סקס, פרידות כואבות, מרדפים נואשים אחר האקסית, ועל חיי אהבה אפרוריים, אם בכלל. גם מצבן של הבנות לא היה יותר טוב; הן שאלו על גברים אדישים, לב שבור מפרידה קשה, ועוד.

מצבן של העצות היה בעייתי; הגם שהיו מספר עצות המכילות מידע שימושי, רוב העצות היו קלישאות נדושות כמו "דבר איתה על זה", "תיפגשו באמצע ותתפשרו", ו"תילחם עליה", עצות Bluepill שאף פעם לא פותרות את הבעיה, ולעתים אף מחמירות אותה. היו מעט מאוד עצות ברוח Redpill עם הבנה של עיקר הבעיה ופתרון מעשי. הכוונות היו טובות; העצות, פחות.

Klavlavus Kaspomatus

Klavlavus Kaspomatus

המשותף לכל השאלות: בעיות בסיסיות. מאוד בסיסיות. השואלים לא שאלו על טכניקות מתקדמות באומנות הפיתוי, הבאת בת הזוג לאורגזמות כפולות, ואיך להתמודד עם תור של מעריצות המתחננות לדייט; השואלים ביקשו עזרה בנושאים מאוד בסיסיים, כמו איך להתחיל עם בחורה, איך לגשת אליה, איך להזמין אותה לצאת לדייט, איך לקדם את הקשר למיניות, איך להתמודד עם בעיות וקשיים בקשר, ושאלות שמקורן בטעויות מאוד בסיסיות, כמו ניסיון להשיג דייט תוך מרדפים נואשים אחר בחורה שמסננת, כשלים בקשר ובבחירת בת הזוג, והכחשה לגבי רמת הכימיה בקשר, מתחילתו הצולעת ועד סופו הטראגי, שהסתיים בשאלות מבולבלות על איך להחזיר את האקסית, תוך כדי, איך לא, מרדפים נואשים אחר בחורה שמסננת. הבחורות שאלו בעיקר מה לעשות עם גברים אדישים ואיך להתגבר על פרידות כואבות ולב שבור.

גברים חביבים, שבסך הכל רוצים קצת מקום בעולם וחיי אהבה טובים יותר, אבל קבורים עמוק בתוך עולם האשליות של הגלולה הכחולה, ואין מושיע. בחורות נחמדות שבסך הכל רוצות להתגבר על פרידה ולמצוא בן זוג מתאים, ולא יודעות איך.

החלטתי לשנות את המצב.

פריים אלפא מצטרף לאתר AskPeople

ביום שלישי, 24 בדצמבר, 2013, בשעה 18:33 בערב, נרשמתי לאתר AskPeople כיוזר מספר 2455. בחרתי באותו שם שליווה אותי מאז ומתמיד בעולם האהבה האינטרנטי.

Prime Alpha.

הרבה מאוד גלולות אדומות חולקו לאנשים הזקוקים לעזרה במהלך השנתיים האחרונות. המציאות היא לעתים מפתיעה, לעתים כואבת, אבל תמיד עדיפה אמת כואבת על שקר מלטף. רבים שבחרו לקחת את הגלולה האדומה, גברים ונשים כאחד, חזרו להודות לי על השיפור שחל בחייהם, בדימוי העצמי שלהם, ובחיי האהבה שלהם.

קיבלתי לא מעט התעניינות, הצעות, ובקשות לפתוח אתר משלי, בו אכתוב מאמרים על עולם האהבה.

הנה הוא לפניכם.

נותרה רק שאלה אחת: איך לקרוא לו?

יסודות המשיכה

paretoאחד מעיקרי הגלולה האדומה הוא כי הכללים הבסיסיים של המשיכה הם הרבה יותר חשובים מאשר שיטות פיקאפ מתקדמות. עיקרון פארטו גורס כי רוב התוצאות נגרמות על ידי קבוצה קטנה של גורמים; הדבר נכון גם בעולם האהבה. גבר אשר מיישם אפילו רק את כללי המשיכה הבסיסיים ביותר, ישיג את רוב התוצאות. אדם המשנן שיטות פיקאפ מתקדמות ומתחיל עם עשרות בנות ביום בהחלט יכול לשפר את הצלחתו עם בנות; עם זאת, אדם החי חיים מעניינים ומלאים, שומר על כושר, עומד על שלו בהתעורר הצורך, יודע לעורר אנשים בשיחות שנונות, ומשדר אנרגיות טובות כאשר הוא יוצא לבלות ולכייף, יצליח הרבה יותר. שיטות פיקאפ הינן השלמה בלבד לגורם החשוב באמת: גבר מושך מהיסוד.

אף כאשר ניגשים ללמוד שיטות פיקאפ מתקדמות, היכולת להבין את הבסיס מאחורי שיטה מסוימת או משפט מסוים תשפר את הצלחתכם בכמה סדרי גודל. למשל, מאחורי כל משפטי הפתיחה המשעשעים ומשפטי הפלירטוט שאפשר ללמוד עומד עיקרון פשוט: שנינות. אם, במקום סתם לשנן משפטים כמו תוכי, תנסו להבין מה גורם למשפט מסוים להיות מצחיק ומעניין במצב מסוים, בבוא הזמן תפתחו את חוש השנינות שלכם ותוכלו לאלתר על המקום משפטים משל עצמכם, בדיחות מצחיקות על המצב, ופשוט להיות איש שיחה מעניין יותר. הא ראיה, ההבדל בין בדיחה מצחיקה לאדם מצחיק; סטנדאפיסט שהפנים את יסודות ההומור ויכול לתבל את החומר באלתורים משלו ואף להמציא בדיחות על המקום ולפי המצב, לעולם יהיה מצחיק יותר מאשר אדם שרק למד בדיחות מצחיקות, מבלי להבין מדוע הן מצחיקות, ומספר אותן כמו תוכי.

הנה כי כן, היסודות של המשיכה, הבסיס, הם החשובים ביותר. ההתמקדות ביסודות זהו השינוי המבורך שהתרחש בעולם האהבה האינטרנטי. אני עצמי מאז ומתמיד ניגשתי כך לנושא.

לכן, קראתי לבלוג "יסודות המשיכה".

בבלוג אפרסם מאמרים על כללי המשיכה, אהבה, זוגיות, מיניות, ושיפור עצמי. אדון באהבה, זוגיות ומיניות בראי המשפט בישראל ובעולם. אדון בקשרים שונים, בסימנים לפיהם נדע איזה מהם להעמיק ואיזה לסיים, התמודדות נכונה עם פרידה ועם סיום קשרים, טעויות נפוצות בעולם האהבה, ומהי הדרך הנכונה לנהוג. מדי פעם, אתבל עם מאמרים על פיקאפ קלאסי, אומנות הפיתוי, ושיטות שונות לחיי אהבה טובים יותר, כמו איך להתחיל עם בנות, פלירטוט, טיזינג נכון, התמודדות עם טסטים, שימור הכימיה בקשר רציני, ועוד – תוך שימת דגש על היסודות העומדים בבסיס כל שיטה.

תוכלו למצוא בתפריט הבלוג קישורים שונים לבלוגים, אתרים, ומאמרים חשובים בתחום.

בנוסף לבלוג ולעצות שאני רושם, אני עובד על ספר שיכלול את כל המידע בצורה מסודרת וקריאה. הספר יהיה מוכן מתישהו בעתיד הלא רחוק. אני אוהב להיות יסודי.

אמשיך, כהרגלי, לענות על שאלות באתר AskPeople, ובעמוד הקישורים ניתן למצוא קישור ישיר לעמוד המייעץ שלי באתר.

כולי תקווה כי המידע שתמצאו כאן יעזור לכם לשפר את חייכם ואת חיי האהבה שלכם.

בהצלחה!