גיטרה זה מגנט בחורות

מוזיקה היא תופעה אוניברסלית. היא חלק מהחוויה האנושית זה עשרות אלפי שנים. ליכולת להבין מוזיקה וליהנות ממנה יש בסיס ביולוגי במוח. ההשפעה של מוזיקה על הנפש היא עצומה: מוזיקה יכולה לסמר שיער, לרומם את הרוח, ולתת ביטוי לקשת רחבה של רגשות. מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו. היא חלק ממי שאנחנו.

זמרים וזמרות טובים יכולים להגיע לגבהים מרשימים של פופולריות ולזכות במעמד של גיבורי תרבות. יכולת מוזיקלית היא מושכת אצל אנשים בכלל, ואצל גברים בפרט. ידוע לכל כי גבר בעל כישורים מוזיקליים עשוי למשוך אליו את בנות המין היפה. כולם מכירים כמה חבר'ה פופולריים שיכולים להקסים בחורות עם שירה ונגינה. סיפרתי לכם כאן בבלוג איך התחלתי עם שתי בחורות חמודות בים בעזרת גיטרה.

כעת, מה שכולנו כבר ידענו מהקומזיצים בתיכון ומהתבוננות בכוכבי רוק, קיבל גושפנקה מדעית: גיטרה היא מגנט בחורות! כך קובעים מחקרים אשר ביקשו למצוא את ההשפעה של גיטרה על מידת ההצלחה של גבר עם בחורות, ומצאו כי גיטרה מושכת בחורות באופן משמעותי.

רוצה להדליק בנות חמודות בקומזיץ הבא? תלמד לשיר ולנגן גיטרה! המדע מבטיח לך כי סיכוייך ישתפרו.

guitar girl magnet

המדע אמר את דברו, עכשיו זה רשמי: גיטרה זה מגנט בחורות!

היוש, אפשר להוסיף אותך לפייסבוק? יש לי גיטרה!

מחקר ראשון: השפעה של גיטרה על הצלחה עם בחורות בפייסבוק

Guitar Increases Male Facebook Attractiveness: Preliminary Support for the Sexual Selection Theory of Music

הניסוי הראשון נערך ב♥ישראל♥, על ידי ד"ר סיגל תפארת מהמרכז האקדמי רופין, יחד עם אופיר גזיאל ו-יואב ברעם. המחקר ראה אור במגזין Letters on Evolutionary Behavioral Science בשנת 2012.

סטטוס קשר בפייסבוק

החוקרים פנו לבחורות עם סטטוס רווקה (Single). חלק מהבחורות ענו "יש לי חבר". עם סטטוס רווקה ציבורי? המממ… חשוד מאוד…

החוקרים הכינו שני פרופילים בפייסבוק. הפרופילים היו זהים, למעט תמונת הפרופיל: צולמו שתי תמונות שונות של אותו בחור. פרופיל פייסבוק אחד הציג תמונה של הבחור יושב על ספה, מחייך, עם גיטרה ביד. זהו פרופיל הניסוי. פרופיל פייסבוק שני הציג את אותו בחור, על אותה ספה, עם אותו חיוך, ללא הגיטרה. זהו פרופיל הבקרה.

המשתתפות במחקר היו בחורות צעירות, בגיל 24 בערך, מאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון, שאת שמן ניתן היה למצוא ברשימות החברים בקבוצות הפייסבוק של האוניברסיטאות, ואשר הסטטוס הזוגי שלהן בפרופיל היה רווקה (סטטוס Single). הבחורות לא ידעו שהן משתתפות בניסוי, אלא רק לאחר סיום שלב המחקר, כאשר כל בחורה ששלחה תשובה חיובית, קיבלה הסבר על הניסוי.

החוקרים התחילו עם בחורות בפייסבוק: הם שלחו מכל פרופיל 50 בקשות חברות, יחד עם הודעה "היי, מה נשמע? התמונה שלך מוצאת חן בעיני", לסטודנטיות מהרשימה, וסך הכל נשלחו 100 הודעות ובקשות חברות.

התגובות סווגו לתשובות חיוביות ותשובות שליליות. היו למשל בחורות שענו "גם התמונה שלך מוצאת חן בעיני", תשובה כזו נחשבה תשובה חיובית. היו בחורות שלא ענו כלל, או ענו "יש לי חבר" (עם סטטוס Single בפייסבוק…? נו נו נו, חנטרישיות), אלו נחשבו תשובות שליליות.

איזה פרופיל ניצח? הפרופיל עם הגיטרה, או הפרופיל ללא הגיטרה?

להלן טבלה המסכמת את תוצאות הניסוי: (התמונות הן תמונות הפרופיל מהניסוי)

תמונת פרופיל כמות בחורות שענו בחיוב אחוזי הצלחה
בחור עם גיטרה  14 מתוך 50  28%
בחור בלי גיטרה  5 מתוך 50  10%

רק 5 בחורות מתוך 50 הגיבו בחיוב לבחור בלי הגיטרה, 10% הצלחה.

14 מתוך 50 בחורות הגיבו בחיוב לבחור עם הגיטרה, 28% הצלחה.

פרופיל הניסוי עם הגיטרה הצליח כמעט פי 3 מפרופיל הבקרה ללא הגיטרה!

מסקנות הניסוי ודיון

איך להתחיל עם בנות בפייסבוק? להעלות תמונה עם גיטרה, כמובן! אבל רצוי שגם תדעו איך לנגן… להדליק מישהי בעזרת תמונה עם גיטרה ללא שום ידע בנגינה עלול לחזור אליכם כבומרנג!

נראה, כי מוזיקה מסייעת בברירה זוויגית (sexual selection). בשפה פשוטה, גבר שיודע לנגן ולשיר הוא מושך יותר. ניתן לראות תופעה זו אצל מספר בעלי חיים בעולם החי, למשל, ציפורים השרות כחלק מתהליך החיזור. כעת, לסברה כי מוזיקה משחקת תפקיד בברירה זוויגית אצל בני אדם יש ראיות אמפיריות.

החוקרים שואלים, האם גם גברים יימשכו ליכולת מוזיקלית בבחורה, כשם שבחורות נמשכות ליכולות מוזיקליות אצל גברים, ומציינים כי בטבע, ישנם הרבה יותר מינים של בעלי חיים בהם הזכרים הם בעלי יכולות מוזיקליות, מאשר נקבות, בעיקר בעולם הציפורים. כותב שורות אלה יכול להעיד על עצמו, כי יש משהו מושך בבחורה שיודעת לשיר ולנגן; כאשר אני מסתכל על בחורות שאני לא מכיר בתמונות או בקליפים, בחורות יפות וחמודות שמנגנות בגיטרה או כלי מוזיקלי כלשהו, או יודעות לשיר יפה, מעוררות בי הרבה יותר רגש מאשר בחורות שהן רק יפות, ותו לא. כמו כן, מניסיוני, בחורה היודעת לשיר ולנגן, זה מעיד דברים טובים על אופייה; הן בדרך כלל חמודות ומדליקות יותר, שיחות איתן מעניינות יותר, ואפשר להתחבר אליהן רגשית יותר, מאשר זונת תשומי ריקנית טיפוסית, שרק לובשת מיני ומחשוף, מחפשת לייקים בפייסבוק, ומעלה אינסוף תמונות חושפניות לאינסטוש.

יהיה מעניין לבצע ניסוי פייסבוק, בו יש תמונות של בחורה, עם ובלי גיטרה; המשעשע הוא, שיהיה מאתגר לנתח את התוצאות, משום שגברים נוטים להיענות לבחורות, הרבה יותר מאשר בחורות נענות לגברים. עם זאת, אני משער כי בחורה חמודה עם גיטרה תעורר יותר עניין מאשר אותה בחורה בלי גיטרה.

עורכי הניסוי תוהים, האם מוזיקה מעידה על גנים טובים, ולכן יכולת מוזיקלית עשויה לסייע להשיג יותר קשרים מיניים קצרי טווח. בעברית פשוטה, סטוצים. תהיות אלה מתיישבות עם סיפורים מהשטח, על היכולת של מוזיקאים מוכשרים, החל מבחורים מוכשרים עם גיטרה בקומזיצים, וכלה בכוכבי רוק ופופ, ליצור קשר מיני עם בחורה. אני סבור, כי יכולת מוזיקלית יכולה לסייע גם לסטוצים וגם לקשרים רציניים: כותב שורות אלה מעיד כי יכולותיו המוזיקליות סייעו לו להתקרב לבנות המין היפה במספר הזדמנויות, גם לקשרים קצרי טווח וגם להעמקת קשרים ארוכי טווח. במכלול התכונות שעזרו לי למשוך את מושא החיזור, יכולת מוזיקלית היוותה חיזוק והבדילה אותי לטובה מגברים אחרים. שירה ונגינה הם בהחלט בונוס מבורך, היכול להדליק בחורה למטרת סטוץ, וגם ליצור אינטימיות וקרבה ולהעמיק קשר רציני. לנגן ולשיר לחברה שלך סרנדה אינטימית לאור נרות זו חוויה מיוחדת.

עורכי המחקר שואלים, האם יכולים להיות גורמים נוספים להצלחתו של הבחור עם הגיטרה, מלבד עצם היכולת המוזיקלית. סטטוס עשוי להוות גורם מסייע, וגיטרה עשויה להוות סמל סטטוס. יכולתו של הגבר לנגן על גיטרה עשויה להעיד כי יש לו את הזמן והמשאבים להקדיש לפיתוח יכולות אלה.

מה לגבי עצמים אחרים? מה היה קורה לו הגבר היה מחזיק משהו אחר? החוקרים שואלים, האם ייתכן כי העובדה שהבחור החזיק משהו נוסף, לא בהכרח גיטרה, נתנה עליו עוד מידע, שסייע לבחורות להחליט אם להיענות לחיזוריו, אם לאו. אני סבור כי הגיטרה מושכת לכשעצמה, יותר מאביזרים אחרים. אני מניח שהבחור לא היה משיג תוצאות יותר טובות, לו היה מחזיק פח זבל; עם זאת, יהיה מעניין לבצע ניסוי נוסף עם תמונה רגילה, תמונה של גיטרה, תמונה עם גור בעל חיים (כמו כלבלב או חתלתול), וכל מיני עצמים מעניינים אחרים (כמו סקייטבורד או גלשן), ולבדוק את התוצאות. כמו כן, הניסוי השני, עליו יסופר להלן, אשר חקר גיטרה לעומת עצם נוסף אחר (תיק ספורט), הראה בבירור כי לגיטרה יש השפעה רבה על הצלחה עם בנות בהשוואה לעצמים אחרים.

החוקרים מציינים כי המחקר מוגבל לאינטרנט (פייסבוק), וכי תוצאות אלה לא בהכרח משקפות מה שקורה במציאות. הם בוודאי ישמחו לדעת כי התוצאות אכן משקפות את המציאות בעולם הרגיל; ממצאים אלה עולים בבירור מהניסוי השני, עליו יסופר להלן.

בחור עם גיטרה מנגן ושר לבחורה

שירה ונגינה יכולים להוסיף למשיכה, גם אם אתם מחפשים סטוצים, וגם אם אתם רוצים להעמיק קשר זוגי רציני.

ערב טוב לך, אפשר להתחיל איתך? יש לי גיטרה!

מחקר שני: השפעה של גיטרה על הצלחה עם בחורות ברחוב

Men’s Music Ability and Attractiveness to Women in a Real-Life Courtship Context

הניסוי השני נערך בצרפת, על ידי פרופסור Nicolas Guéguen מאוניברסיטת דרום בריטני, יחד עם Sébastien Meineri ו-Jacques Fischer-Lokou. המחקר ראה אור במגזין Psychology of Music בשנת 2013.

ראשית, החוקרים בחרו גבר מושך שישתתף בניסוי: הם ביקשו מקבוצת בחורות צעירות למיין תמונות של מתנדבים, ולציין מי הכי מושך בעיניהן. המתנדב שקיבל את הניקוד הגבוה ביותר, נבחר להשתתף בניסוי.

החוקרים לא גילו למתנדב החתיך את פרטי הניסוי, ורק הנחו את הבחור באשר לתפקידו: להתחיל עם 300 (!!!) נשים צעירות באזור הומה אדם. סחתיין על הביצים, בחורצ'יק!

עם 100 בחורות, עליו להתחיל כאשר הוא מחזיק תיק לגיטרה; עם 100 בחורות נוספות, עליו להתחיל כאשר הוא מחזיק תיק ספורט; עם עוד 100 נוספות, עליו להתחיל ללא שהוא מחזיק משהו.

ביום שמש בהיר אחר הצהריים, יצא הבחור לאזור קניות הומה אדם, והונחה להתחיל עם כל אישה צעירה בגילאים 18 עד 22, שהלכה לבדה ברחוב. הבחור הונחה לגשת לכל בחורה בטווח הגילאים הרצוי, בין אם היא מושכת, בין אם לאו. בקיצור, להתחיל עם כל דבר שזז. לאחר שהתחיל עם מספר בחורות, החליף את מיקומו ואת החפץ שהחזיק (או לא החזיק), והמשיך בניסוי.

הבחור התחיל עם כולן כדלקמן: "שלום, שמי אנטואן. רק רציתי להגיד שאת נראית ממש חמודה. אני צריך ללכת לעבודה הערב, ותהיתי אם תרצי לתת לי את מספר הטלפון שלך, אתקשר אלייך מאוחר יותר ונוכל ללכת לשתות משהו ביחד", ואז התבונן בבחורה וחייך, ממתין לתשובה.

תשובה חיובית הייתה לתת לו את מספר הטלפון. תשובה שלילית הייתה לסרב לתת את מספר הטלפון. אם קיבל טלפון, רשם אותו, אמר "נתראה בקרוב!", והמשיך בדרכו. אם לא קיבל טלפון, אמר "חבל, זה לא היום שלי היום, שיהיה לך המשך יום טוב!", והמשיך בדרכו.

כך הלך לו הבחורצ'יק האמיץ, והתחיל עם 300 עלמות חן צעירות.

מתי הצליח הבחור למשוך הכי הרבה בחורות ולקבל הכי הרבה מספרי טלפון? עם תיק גיטרה, עם תיק ספורט, או ללא שום תיק?

להלן טבלה המסכמת את תוצאות הניסוי:

מה החזיק הבחור כמות בחורות שענו בחיוב אחוזי הצלחה
תיק גיטרה  31 מתוך 100  31%
תיק ספורט  9 מתוך 100  9%
כלום  14 מתוך 100  14%

כאשר לא החזיק שום דבר, תנאי בקרה, השיג מספר טלפון מ-14 מתוך 100 בחורות: 14% הצלחה.

כאשר החזיק תיק ספורט, תנאי בקרה שני, השיג מספר טלפון מ-9 מתוך 100 בחורות: 9% הצלחה.

כאשר החזיק תיק גיטרה, תנאי הניסוי, השיג מספר טלפון מ-31 מתוך 100 בחורות: 31% הצלחה.

כאשר הבחור החזיק תיק גיטרה, השיג יותר מפי 2 מספרי טלפון יחסית ללא להחזיק שום דבר, והשיג יותר מפי 3 מספרי טלפון יחסית לתיק ספורט!

מסקנות הניסוי ודיון

איש מושך פסנתר

רוצה להתחיל עם בחורות ברחוב? קח איתך גיטרה. כי לקחת פסנתר זה לא פרקטי.

איך להתחיל עם בנות ברחוב? לקחת איתך גיטרה, כמובן!

בניסוי זה, אף לא היה צורך בגיטרה עצמה, רק בתיק גיטרה (העשוי להכיל בתוכו גיטרה), המרמז על יכולות מוזיקליות, על מנת לקבל את אחוזי ההצלחה המרשימים. מסקנה משעשעת: אפשר לצאת להתחיל עם בחורות ברחוב בעזרת תיק גיטרה בלבד, ולהשאיר את הגיטרה בבית. למה לסחוב עוד כמה קילו סתם כך. אפשר אפילו להשתמש בתיק גיטרה כתיק רגיל. כמובן שאם הבחורה רוצה שתנגן לה שיר בספונטניות, אתה בצרות!

עוד מסקנה משעשעת: מסתמן כי עדיף ללכת לחדר כושר עם ציוד הספורט בתוך תיק גיטרה…

בניסוי זה, ההבדל בין תיק ספורט (9% הצלחה) לבין לא להחזיק כלום (14% הצלחה), הוא 5%, לטובת לא להחזיק כלום; עם זאת, לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית (Chi-squared test) בין התוצאות, הווה אומר: זה לא "יותר גרוע" לצאת לרחוב עם תיק ספורט מאשר בלי תיק, ואת ההבדל הקטן ניתן לייחס לאקראיות מסוימת בתוצאות.

אותו מבחן סטטיסטי הראה כי יש הבדל מובהק בין תנאי הגיטרה לתנאי תיק הספורט, ובין תנאי הגיטרה לבין לא להחזיק שום דבר. הווה אומר: גיטרה משפרת משמעותית את סיכויי ההצלחה כאשר ניגשים להתחיל עם בחורה ולבקש ממנה מספר טלפון, ותוצאה זו תחזור על עצמה בכל ניסוי.

המסקנה החשובה מהמחקר היא החיזוק הנוסף ליכולת מוזיקלית כתכונה המסייעת לברירה זוויגית.

החוקרים מונים שתי אפשרויות להצלחה המשמעותית של תיק הגיטרה: אחת, גיטרה ויכולות מוזיקליות מעידים על גנים טובים ופוריות. שתיים, יכולת נגינה מצביעה על כישורים אינטלקטואליים ופיזיים, יכולת השקעה, מהווה סמל סטטוס, ומצביעה בסבירות גבוהה על יכולת הגבר לבסס עצמו כלכלית. שתי האפשרויות מקבלות חיזוק ממחקרים נוספים המאוזכרים בדיון שם, והחוקרים מציינים כי שתיהן גם יחד יכולות להסביר מדוע גיטרה מושכת בחורות.

החוקרים תוהים, האם יכולות מוזיקליות מעידות יותר על גנים טובים, או על סטטוס ויכולת להתפרנס, והאם יכולות מוזיקליות תורמות יותר לקשרים קצרי טווח (סטוצים) או קשרים רציניים. כפי שסיפרתי מניסיוני האישי בדיון על הניסוי הקודם, אני סבור כי יכולות מוזיקליות עשויות לסייע גם לסטוצים וגם להעמקת קשרים רציניים. מוזיקה היא יכולת מושכת בכל סוג של חיזור.

הבחור אשר השתתף בניסוי היה חתיך. מה היה קורה לו היינו בוחרים בבחור בעל מראה ממוצע להתנדב לניסוי? זו שאלה מעניינת, וגם החוקרים מעלים אותה. אני סבור, כי גם בחור בעל מראה ממוצע היה מקבל תוצאות יותר טובות עם גיטרה; זאת, לאור השיפור המאוד משמעותי שהתקבל על ידי שימוש בגיטרה, המראה לנו כי יש לה השפעה חזקה על מידת ההצלחה.

גיטרה היא כלי נגינה נפוץ ופופולרי הנמצא בכל להקה מצליחה; החוקרים מאזכרים מחקר מעניין על סטראוטיפים שונים לכלי נגינה שונים וז'אנרים שונים של מוזיקה, ומעלים את האפשרות כי נגני גיטרה אקוסטית זכו לסטראוטיפ חיובי של אנשים כייפיים ומגניבים, והדבר עשוי לסייע לבחור לקבל מספרי טלפון מבחורות כאשר היה עם תיק גיטרה. החוקרים תוהים, האם כלי נגינה שונים ישיגו תוצאות שונות בניסוי, ומציינים כי מחקר כזה יוכל לענות גם על שאלות של סטראוטיפים שונים על כלי נגינה שונים.

ניסוי זה, המכיל שני תנאי בקרה (בלי כלום, תיק ספורט) ותנאי ניסוי אחד (תיק גיטרה), ענה על השאלה שעלתה מהניסוי הקודם: האם כל עצם אשר יכול לתת יותר מידע על הבחור, תורם להצלחה? ניסוי זה הראה בבירור כי לתיק גיטרה (מידע: "אני מנגן") יש השפעה משמעותית ורבה יותר מאשר תיק שאינו מכיל גיטרה, בניסוי זה, תיק ספורט (מידע: "אני מתאמן") שלא סייע למשיכה, ולפיכך, לא כל מידע נוסף מסייע במשיכה.

יהיה מעניין לבצע ניסוי דומה עם אביזרים נוספים, כגון כלי נגינה אחרים, מחשב נישא, סקייטבורד או גלשן, גור חתלתולים או גור כלבלבים, ושקית זבל (שיהיה מעניין), ולראות כיצד הגיטרה משתווה. בטוחני, כי גיטרה תמשיך לככב במקומות הראשונים, ואולי אף תישאר במקום הראשון.

שאלה מעניינת: מדוע תיק ספורט, המעיד על עיסוק בספורט, פעילות המסייעת ליכולת הישרדות ולבניית גוף מושך, לא תרם למשיכה? אני משער, כי ככל שזה נוגע לכושר פיזי, ניתן להתרשם התרשמות בלתי אמצעית מהאדם העומד מולך, שהרי גוף מושך עם שרירים וחיטובים נראה בבירור עם רוב סוגי הלבוש, מסגרת גוף כללית ושפת גוף ניתן לראות עם כל לבוש, ואחוז שומן בפנים ניתן לראות אף אם הבחור לובש מעיל. תיק ספורט לא מעניק חיזוק נוסף למידע הגלוי לעינינו בלאו הכי.

מה למדנו היום, ילדים?

  • אם אתם רוצים למשוך הרבה בחורות ולשפר סיכויי הצלחה, תלמדו לשיר ולנגן בגיטרה.
    שני הניסויים מצאו כי גיטרה משפיעה באופן משמעותי על מידת ההצלחה של גבר עם בחורות. בחורות מגלות יותר עניין בגבר עם יכולות מוזיקליות.
  • גיטרה יכולה לתרום גם לסטוצים וגם להעמקת קשר זוגי.
    יכולות מוזיקליות עוזרות גם להשגת קשרים קצרי טווח (סטוצים) וגם להעמקת קשר רציני ארוך טווח. המשיכה הנובעת ממוזיקה מסייעת בכל סוג של קשר.
  • עם קצת יצירתיות, אפשר לפלרטט בעזרת הגיטרה.
    אם אתה טוב מספיק, אתה יכול, במהלך מפגש חברתי או דייט, ללמד בחורה חמודה איך לנגן בגיטרה. להראות לה כמה אקורדים ופריטות. הזדמנות מצוינת ליצור Kino (מגע טבעי בינך לבין הבחורה) ולפלרטט עם הבחורה.
  • יכולות מוזיקליות עוזרות גם מעבר למשיכה ישירה, על ידי הבאת פקטורים מושכים אחרים לידי ביטוי.
    על ידי ביצוע מוצלח של שיר באירוע חברתי, אפשר לבנות social proof, ולהיות מסמר המסיבה ומרכז העניינים לכמה רגעים. אלה הן תכונות מושכות בפני עצמן, ומוזיקה מאפשרת להביא אותן לידי ביטוי.
  • לימוד גיטרה ושירה הופך אדם לתרבותי יותר, מעניין יותר, וחברותי יותר.
    מעבר להשפעה הישירה והעקיפה על מידת המשיכה, יכולות מוזיקליות עוזרות לאדם להיות חברותי יותר. מוזיקה, כתחביב וכמקצוע, עושה אדם למעניין יותר, ואף קיימים סטראוטיפים חיוביים ליכולות מוזיקליות בכלל ונגינה בגיטרה אקוסטית בפרט, כמו אדם כייפי ומגניב. הייתי אף מגדיל ואומר כי מוזיקה עושה אדם לאדם טוב יותר, וגורמת להרבה שינויים חיוביים.
  • יותר קל להתחיל עם בחורות אחרי ביצוע טוב.
    גיטרה עשויה לסייע להתחיל עם בחורה, ברוח כלל הברזל החשוב: הדרך הכי טובה לכבוש בחורות, זה לכבוש את החיים של עצמך. למשל, אם אתה נמצא בערב כשרונות בפאב השכונתי, בקומזיץ, או באירוע חברתי כלשהו, ואתה מנגן ושר טוב, אתה נהייה יותר מושך כלפי כולי עלמא; אתה לא ביצעת פעולה המכוונת כלפי הבחורה הספציפית, אתה ביצעת פעולה המכוונת כלפי כולי עלמא, המפגינה דברים טובים עליך, וזו השיטה הטובה ביותר להרשים בחורות, אף לפני שיצרת איתן קשר. הווה אומר: אתה משפר את סיכוייך עם כל בחורה שראתה אותך, שתיגש לדבר איתה לאחר מכן (וכמובן שאם כבר דיברתם והיא גילתה עניין, הרי עכשיו היא נמשכת עוד יותר). השיר שביצעת שבר את הקרח, ואתה יכול לפתח משם שיחה. לא זו אף זו: אם אתה ממש ממש טוב, בחורות יכולות להפתיע ולגשת אליך!
  • יכולות מוזיקליות עוזרות ליצור קשרים חברתיים.
    מספיק אפילו יכולת שירה סבירה ולימוד כמה אקורדים בסיסיים על הגיטרה, על מנת ליצור קצת כייף בכל מקום, להכיר אנשים חדשים וגם בחורות חדשות בקומזיצים, ערבי כשרונות ובמות פתוחות, או כל אירוע חברתי בבית ומחוצה לו שאפשר להביא אליו גיטרה.
    שירה ונגינה יכולים לשבור את הקרח וליצור נושאים לשיחה, על המוזיקה, על השיר, על חוויות הקשורות לשיר בפרט ומוזיקה בכלל, ואפשר לזרום ולפתח את השיחה משם.
    יכולות מוזיקליות יכולות לקרב בין אנשים, במיוחד אנשים שגם הם מוזיקליים או אוהבים מוזיקה, בתור עניין משותף. מוזיקה יכולה להוות את הכוח המלכד ואף את נושא המפגש; כותב שורות אלה נהנה להתארח מדי פעם בקומזיצים מוזיקליים וערבי הווי מוזיקליים עם חברים, חברות, גיטרות, פסנתרים, ויין טוב.
ג'יימס בלנט מנגן גיטרה

James Blunt שר ומנגן גיטרה באירוע חברתי, מתוך הקליפ Bonfire Heart.
מוזיקה מוסיפה כייף בכל מקום, שוברת את הקרח, מלכדת אנשים, ועוזרת ליצור קשרים חברתיים. נקודות בונוס אם אתה עצמך הנגן. נראה לי שהבחורה מצד ימין נדלקה על מסמר המסיבה שלנו. כנראה גם הבחורה משמאל.

מפחד להתחיל עם בחורות? עשה את הניסוי!

ניסוי הגיטרה ברחוב, מעבר למסקנות המעניינות שלו, סיפק לנו גם רעיון מצוין לתרגיל להתגבר על חרדה מלגשת לבחורות.

אם אתם מפחדים לגשת לבחורות ולהתחיל איתן (Approach Anxiety), קחו תיק ספורט, קחו גיטרה, ולכו לעשות את הניסוי הזה בעצמכם. אפילו קחו רק את הגיטרה. תתחילו עם 300 בחורות ביום אחד. "שלום, שמי X, את נראית לי חמודה, אני ממהר אבל רציתי לדעת אם תרצי להחליף טלפונים ולהיפגש אחר כך?". כן, בכיף. לא, לא נורא, הלאה.

אז אולי תגמגמו קצת בהתחלה. ביג דיל. אחרי כל כך הרבה התחלות, אתם כבר לא תפחדו.

השאלה היחידה… איך תמצאו זמן לעשרות הדייטים שימלאו את היומן שלכם בשבועות הקרובים!

References:

Facebook Experiment:

Tifferet S., Gaziel O., Baram Y. 2012. Guitar Increases Male Facebook Attractiveness: Preliminary Support for the Sexual Selection Theory of Music. Letters on Evolutionary Behavioral Science, Vol. 3 No.1 4-6.

Guitar Case Experiment:

Guéguen N., Meineri S., Fischer-Lokou J. 2014 (first version 2013). Men’s Music Ability and Attractiveness to Women in a Real-Life Courtship Context. Psychology of Music, Vol. 42(4) 545–549.

12 מחשבות על “גיטרה זה מגנט בחורות

  1. אני אישית מנגן בגיטרה פה ושם, אבל עדיין עלתה לי שאלה:

    אז אתה בעצם מייעץ כאן לסגל לעצמך תחביב לשם הצלחה עם בחורות, ותו לא?
    ואם, במקרה, אין לי passion ללמוד לנגן בגיטרה?

    זה פשוט מעט סותר את הפילוסופיה שהצלחתי לקלוט ממך עד עכשיו.
    אתה אומר – הדרך הכי טובה להצליח עם בנות המין השני, ובכלל בחיים, היא להתרכז בעצמך, להתפתח, ולעסוק ולהעמיק בנושאים שיש לך תשוקה אליהם.
    ואילו כאן המאמר שידר מסר ברוח של "גיטרה עוזר עם בחורות, אז תלמדו לנגן בגיטרה".
    זה די מוזר. נכון, זה לא מאוד שונה מלהגיד "גוף גברי מושך בחורות, אז תלכו למכון",
    אבל משום מה, פיתוח גוף גברי מרגישה לי כמו מטרה טבעית שכמעט כל גבר היה רוצה להשיג באופן טבעי; בעוד שלנגן על גיטרה? אמנם הרבה נהנים מזה, אבל אני מניח שיש לא מעט שאין להם משיכה טבעית לעניין.

    סתם, מחשבות שעלו לי. אשמח לתשובה.
    כאן זה המקום לציין שאני נהנה לקרוא את המאמרים והתגובות שלך, לומד מהם הרבה על פילוסופיה גברית.

  2. ערב טוב גבר צעיר,

    >אני אישית מנגן בגיטרה פה ושם

    +1 !!!

    >סתם, מחשבות שעלו לי. אשמח לתשובה.

    אלה שאלות נכונות, שאומרות שיש לך חשיבה ביקורתית טובה, שהפנמת כללים חשובים כמו מרכז החיים זה אתה, ואשמח לענות עליהן.

    >אתה בעצם מייעץ כאן לסגל לעצמך תחביב לשם הצלחה עם בחורות, ותו לא?

    איך שלא תסתכל על זה, פיתוח התחביב יעשיר אותך כאדם, בין אם בהתחלה אתה עושה את זה בשביל להרשים בחורות, ובין אם אתה עושה את זה מאהבה למוזיקה. אני מאמין שאתה תפתח אהבה למוזיקה יחד עם ההשקעה בתחביב. עם זאת, הרצון להיות יותר מושך כלפי בנות הוא טבעי ובריא, ואף מדרבן אותך להשתפר – וכל עוד זה גורם לך להשתפר בתור אדם, להבדיל מלרדוף אחרי מישהי ספציפית, הרי שזה מבורך.

    אני ממליץ לאנשים לסגל לעצמם תחביב שיתרום להם הרבה מאוד, יעשה אותם אנשים מוכשרים יותר, מעניינים יותר, וכן, גם מושכים יותר. לעשות משהו כדי להיות מושך יותר כלפי כולי עלמא, כלפי כל הבחורות בעולם, ככל שזה משפר אותך, הרי שזה מבורך.

    אפילו אם מישהו עושה את זה "רק" בשביל להרשים בנות – אבל בעצם, על הדרך, הפך את עצמו לאדם יותר מעניין, ולפיכך מושך, באופן כללי – אשרינו! מה לנו אם הסיבה בראשיתה הייתה להרשים בנות, או להיות יותר טוב בגיטרה. אם הצלחתי לשכנע מישהו להרים גיטרה ולפתח תחביב יפה כמו מוזיקה, הרי שעשיתי מצווה.

    מה ש*לא* עושים, זה לומדים גיטרה רק כדי לעמוד מתחת לחלון של מישהי ספציפית שלא רוצה אותך, כדי ליילל לה סרנדות עד שהיא תשפוך עליך דלי מים. אבל אתה יודע מה? אפילו כאן, הבחור יתאושש מהבחורה ששברה את לבו ומדלי המים, וייקח איתו את כישרון הנגינה שהוא פיתח הלאה, להרפתקאות חדשות.

    >זה פשוט מעט סותר את הפילוסופיה שהצלחתי לקלוט ממך עד עכשיו.

    כלל לא. ראשית, שים לב ששמתי במאמר דגשים על איך מוזיקה עושה אותך יותר מושך כלפי כולי עלמא, ועושה אותך אדם טוב יותר, חברותי יותר, מעניין יותר. עם מספיק כישרון, גיטרה עשויה להפוך אותך למסמר הערב, אצל כל מי שרואה אותך בכלל, ונשים בפרט.

    שנית, אין פסול בפעילות העושה אותך יותר מושך כלפי בנות, אפילו אם זו מטרתך – כל עוד מרכז הפעילות הוא שיפור עצמי, משהו שבונה *אותך*. אני תמיד אומר: הדרך הכי טובה לכבוש בנות, זה לכבוש את עצמך. זה משפט עם שני חלקים. גם לכבוש בנות זה חלק מהכלל. וזה בריא לרצות לכבוש בנות. ***כל עוד הדרך בה את עושה זאת, זה לכבוש את עצמך***.

    אני נהנה לנגן גם לעצמי. אני יכול לשבת במרתף בלי אף אחד ולנגן בפסנתר. לא סותר את העובדה שאני אוהב לנגן לאנשים, וגם להרשים בחורות חמודות עם שירה ונגינה.

    >הדרך הכי טובה להצליח עם בנות המין השני, ובכלל בחיים, היא להתרכז בעצמך, להתפתח,
    >ולעסוק ולהעמיק בנושאים שיש לך תשוקה אליהם.

    אם יש לך תשוקה למשהו אחר, מעולה! אבל יש משהו במוזיקה שנותן לה ערך מוסף. אני ממליץ לכל אדם לנסות להתחבר לכלי מוזיקה, וגיטרה זו בחירה טבעית. גם אם זה לא יהפוך לתחביב קבוע, לפחות תדע לנגן כמה אקורדים.

    לימוד גיטרה, לא משנה אם אתה לומד אותה מאהבה למוזיקה או כדי להרשים בנות, זה בכל מקרה התעסקות בעצמך. בלימוד, באימון, בשיפור. אתה כובש את היכולות המוזיקליות שלך.

    תחשוב שיש כמה כלבלבים שקוראים את המאמר הזה עכשיו. הם עדיין לא הפנימו את הכלל: מרכז החיים זה אתה. הם רק רוצים להרשים את ה"מלאכית ®" שלהם. עד שהם יבלעו את הגלולה האדומה, ייקח הרבה זמן. עד עכשיו, הם רדפו אחריה וסימסו לה בלי סוף בלוגיקת כלבלבים, ובעצם בזבזו את הזמן. עכשיו, אחרי שהם יקראו את המאמר הזה, הם יעשו לוגיקת כלבלבים ו"יבזבזו" את הזמן הזה על לימוד גיטרה. "אני אלמד גיטרה וכמה שאני אהיה יותר טוב אני ארשים אותה!!!"

    אבל הנה הדבר היפה: בעוד שסימוס אינסופי ומרדפים לא עזרו לו, עכשיו, לפחות הוא ישפר את עצמו! אז בסדר, הסיבה שלו היא לא נכונה… אבל לפחות הוא עושה את הדבר הנכון, גם אם מהסיבות הלא נכונות. עכשיו הוא משקיע את הזמן הזה בעצמו! ואחרי שהוא יתאושש ממנה ויעבור הלאה, נחש מה? הוא יודע לשיר ולנגן! הצלחתי לגרום לו להשתמש בלוגיקת כלבלבים שלו כדי לעשות משהו פרודוקטיבי עם עצמו. ולך תדע, אולי מרוב שהוא ישתפר במוזיקה, בנות ישימו לב אליו, והוא יפסיק לחשוב על זו שהוא רודף אחריה.

    ואם אתה לא כלבלב, אתה לא צריך לוגיקת כלבלבים. אתה פשוט מבין שזה תחביב טוב, עושה אותך יותר כייפי ופופולרי, וכן, גם מושך בחורות. אז יאללה, תרים גיטרה, שווה לנסות, למה לא?

    >המאמר שידר מסר ברוח של "גיטרה עוזר עם בחורות, אז תלמדו לנגן בגיטרה".

    אין שום פסול בלרצות להיות יותר מושך כלפי בחורות; נהפוך הוא, זה אומר אתה בריא! יש אפילו כוכבי רוק שיגידו לך, ספק בצחוק, ספק ברצינות, שהם עשו את זה בשביל הבחורות.

    אבל כל עוד מה שאתה עושה כדי להיות יותר מושך כלפי בחורות, זה ***משהו שמשפר אותך*** – להבדיל ממשהו שאתה עושה בשביל הבחורה ישירות, כמו לקנות לה ולרדוף אחריה וכו' – אז זה מצוין.

    >זה לא מאוד שונה מלהגיד "גוף גברי מושך בחורות, אז תלכו למכון"

    גם כאן, בין אם בהתחלה עשית את זה בשביל הבריאות, או כדי להרשים בחורות (או אפילו מישהי ספציפית, שוד ושמיים) בכל מקרה יהיה לך גוף יותר שרירי וגברי שתיקח איתך לכל מקום ותהייה יותר מושך כלפי כולי עלמא. כנראה שגם תפתח אהבה למכון ולאימונים.

    >פיתוח גוף גברי מרגישה לי כמו מטרה טבעית

    כושר פיזי זה פקטור אחד מקשת רחבה של פקטורים שעושים גבר מושך; רוב הפקטורים התנהגותיים. כן, כל אדם צריך לשמור על בריאות ולהתאמן. האם כל אדם "צריך" לדעת לנגן? לא, אתה לא חייב, אבל זה בהחלט ייתן לך יתרון משמעותי עם הבנות, ועל הדרך יעשה אותך אדם מעניין יותר. או שזה יעשה אותך מעניין יותר, ועל הדרך, ייתן לך יתרון משמעותי עם הבנות. תסתכל על זה איך שאתה רוצה.

    >יש לא מעט שאין להם משיכה טבעית לעניין.

    היי, אתה לא חייב. אבל כדאי לנסות!

    כל תחביב שיש לך תשוקה אליו יכול לעשות אותך יותר מושך ומעניין. הרפתקן, גלשן, ספורטאי אקסטרים, אופנוען, בעלי חיים, אפילו העבודה הרגילה שלך, אם אתה ממש טוב בה.

    עם זאת, מוזיקה מראה יכולת משיכה יוצאת דופן.

    אגב, יש מינים של בעלי חיים, במיוחד ציפורים, שמוזיקה זה *כן* דבר טבעי אצלם, וחלק אינטגרלי מטקסי החיזור. האם יש למוזיקה תפקיד כזה גם אצל בני אדם? יכול להיות!

  3. תודה, הבנתי את הנקודה שלך.
    השורה התחתונה של מה שאני לוקח מכאן היא משהו כזה:
    "זה בסדר ואף רצוי לעסוק בפעילות לשם *שיפור עצמי*, גם אם אין לך משיכה טבעית לעניין. הדגש הוא שאתה עדיין שם את עצמך במרכז, ומשקיע בשיפור של עצמך".
    זה, להבדיל מ"שמעתי שבחורה ספציפית x שמאוד מושכת אותי אוהבת גיטריסטים, אז אני עכשיו ארוץ ללמוד לנגן בגיטרה" (אולי לטווח הרחוק עדיין לומדים כאן skill טוב, אבל הmind שמאחורי זה הוא מוטעה).

  4. >זה בסדר ואף רצוי לעסוק בפעילות לשם *שיפור עצמי*,
    >גם אם אין לך משיכה טבעית לעניין.
    >הדגש הוא ….. שיפור של עצמך

    בדיוק!

    תנסה כל מיני תחביבים. חלק תאהב יותר, חלק תאהב פחות, בסדר גמור. בכל מקרה אתה משפר את עצמך ואוסף חוויות על הדרך. אתה תחליט לאיזה תחביב אתה הכי מתחבר, ורוצה להקדיש לו יותר זמן.

    >להבדיל מ"שמעתי שבחורה ספציפית x שמאוד מושכת אותי אוהבת גיטריסטים, אז אני עכשיו ארוץ
    >ללמוד לנגן בגיטרה" (אולי לטווח הרחוק עדיין לומדים כאן skill טוב, אבל הmind שמאחורי זה הוא
    >מוטעה).

    בדיוק כך. אמנם הבחור לומד skill, אבל עושה זאת מהסיבות הלא נכונות. נו שויין; לפחות הוא ייקח את ה-skill הזה איתו הלאה. להרבה דברים אחרים שכלבלבים עושים אין את האפקט בונוס המבורך הזה; מרדף אחר בחורה כמעט תמיד רק מבזבז לך אנרגיה, לא מוסיף לך שום דבר חדש, ולא תורם כלום.

  5. פריים אלפא היקר
    נתקלתי באתר שלך ככה במקרה וחייב לציין שאתה …אין לי מילים לתאר, ממש קולע בדיוק בדברייך ומשקיע.
    אני לא יודע אם אתה באמת אנושי או שמסתתר שם איזה ילד בן 14 או כל מה שלא יהייה, בכל מיקרה לא קראתי כל כל מה שאתה מעלה אבל אתה תותח לגמריי.

    הגבתי פה בכוונה כי רציתי לחזק את עינין הנגינה בגיטרה לכל הקוראים ובנוסף למה שאמרת

    אני בן 27 ותודה לעצמי הצלחתי להביא את עצמי לחיים מלאים ומעוררי השראה שכל יום בשבילי הוא עוד צעד של עשיה ומטרה בכל התחומים מקריירה – לימודים ועד לצאת עם בחורות לקשרים מזדמנים וקשרים רציניים

    אני מגיל 11 לומד גיטרה וזה תחביב שאני מטפח ושומר עליו על אש יחסית גבוהה
    תמיד הסתובבתי עם גיטרה (ואני לא איזה פריק שישר אומרים "זה בטח מנגן על גיטרה") להפך …
    הצלחתי להכיר בזכות זה המון אנשים וליצור קשרים כבר מגיל צעיר
    אין ספק שבחורות מתות על זה וזה ממיס אותם כל עוד אתה יודע לנגן נורמלי ולא כמו דאפר חחח

    מודה, שרוב הסטוצים שלי היו כשהייתי מנגן בפאבים ואחרי זה יושב עם בחורות ומשם והאלה…
    זה באמת נותן בטחון – גיטרה וגם שמים לב שאתה בטוח בעצמך ויודע מה אתה רוצה

    זה אחלה תחביב ועיסוק טוב ממליץ לכל אחד

    היום יש לי חברה שיודעת לשיר אבל לא לנגן , וכן אתה צודק בדברייך בחורות שיודעות לשיר/לנגן יש להן אופי מיוחד והן בחורות מעניינות

    תמשיך במה שאתה רושם אני לומד מימך המון

    אתה אחלה גבר שעושה עבודת קודש

  6. >אני לא יודע אם אתה באמת אנושי או שמסתתר שם איזה ילד בן 14

    Last I checked, עדיין הייתי גבר בן 40 שיודע לנגן בגיטרה. אבל שום דבר לא בטוח בימינו.

    >מגיל 11 לומד גיטרה וזה תחביב שאני מטפח ושומר עליו על אש יחסית גבוהה

    מצוין!

    >הצלחתי להכיר בזכות זה המון אנשים וליצור קשרים כבר מגיל צעיר

    בדיוק. גיטרה בפרט ומוזיקה בכלל זה משהו שמקרב אנשים, יוצר עניין, מעודד קשרים חברתיים. אחד התחביבים הכי מעשירים, לא רק בזכות עצמו, אלא אף בעבור הבונוסים המעולים שבאים עם התחביב.

    >רוב הסטוצים שלי היו כשהייתי מנגן בפאבים…

    גיטרה זה טוב גם לסטוצים…

    >היום יש לי חברה שיודעת לשיר אבל לא לנגן

    …וגם בשביל ערב אינטימי עם בת זוג רצינית. איזה כיף זה לשבת עם בת הזוג שלך, לנגן ולשיר ביחד.

    >בחורות שיודעות לשיר/לנגן יש להן אופי מיוחד והן בחורות מעניינות

    אחד הסימנים הכי טובים ואמינים לבחורות מעניינות ולרוב גם איכותיות, זה כישרון מוזיקלי.

  7. פרים אלפא מקווה שאתה בהאזנה 🙂
    יש לי שאלה חשובה אלייך בתקווה שתעזור לי בזה

    אני מנגן בגיטרה כבר מגיל 11 ( היום בן 27) הופעתי, למדתי גם במסגרות שונות בנוסף והתערבבתי עם המון אנשים והכרתי לשמחתי אנשים מדהימים שמתעסקים במוזיקה ובפרט בנות (וכן זה דבר שמושך בנות (איכותיות ומעיננות..זו האמת, יותר מרכב יוקרה ופוזה כסף שרק שבורות רודפות אחרי זה, ויסלחו לי מראש כל מכרותיי השבורות).

    הכרתי משהי, לשם שינוי זה לא מהמציאות כמו שתמיד, הפעם זה דרך אפליקציה.
    עדיין לא נפגשנו וכו…

    אקפוץ ישירות למה שאני רוצה לשאול…אני אדם לא לדייטים, הכוונה תמיד מצאתי דרכים מקוריות ויותר נוחות להיפגש פעם ראשונה עם משהי, ולא דייט רשמי כמו איזה רעיון עבודה שכל צד יושב וצריך להקשיב לשני וכאילו עושה וי או איקס במוח על דברים מול הצד השני…זה מלאכותי ולא בשבילי אני אדם שאוהב לשבור את הקרח …
    הבחורה גם מתעסקת במוזיקה להפתעתי ובמיוחד מוזיקת רוק פאנק וכו'…ולא עופר לוי וחבריו
    יודעת לשיר, מנגנת ממש טיפה, ברמה גרועה לפי מה שהיא אמרה לי
    ומגלה בי עיניין רב וגם אני בה

    האם להזמין משהי ל"דייט" -מפגש ראשון לשבת ללמד אותה לנגן בגיטרה וככה על הדרך לדבר ולצור אווירה טובה? או שזה ילדותי מידי ולא קשור
    הכוונה להזמין אותה לאיזה מקום ואיפה שאני גר יש המון מקומות יפים לשבת מתחת לאיזה עץ בכיף באווירה רגועה?

    או שאני חיי באיזה סרט שרק שם זה קורה?
    פשוט אני זה שעושה בדרך כלל את הצעד וקובע ולא נותן לבחורה להחליט איפה, אולי לתת לה לקבוע?

    אשמח לתשובה

    בכל מקרה צום קל

    ואתה …אתה בסדר אתה, יש לך ראש :))))

  8. Kurt:

    >מנגן בגיטרה כבר מגיל 11

    סחתיין!

    >הכרתי לשמחתי אנשים מדהימים שמתעסקים במוזיקה ובפרט בנות
    >(וכן זה דבר שמושך בנות (איכותיות ומעיננות..זו האמת

    מצוין. מוזיקה מחברת בין אנשים ואנשות, ואתה יודע זאת ממקור ראשון.

    >לשם שינוי זה לא מהמציאות כמו שתמיד, הפעם זה דרך אפליקציה.

    אהבתי את הגישה. "אין לי בעיה במציאות, נחקור קצת מה קורה באפליקציות." מצוין.

    >אני אדם לא לדייטים, הכוונה תמיד מצאתי דרכים מקוריות ויותר נוחות להיפגש פעם ראשונה
    >עם משהי, ולא דייט רשמי כמו איזה רעיון עבודה

    דווקא נשמע לי שה"לא-דייטים" שלך הם הרבה יותר דייטים נחמדים מאשר ה""דייטים"" של אנשים שהולכים למסעדה ומדברים ומדברים ומדברים, וגם בטח אחד מול השנייה כמו בפגישה עסקית, במקום אחד על יד השנייה.

    >האם להזמין משהי ל"דייט" -מפגש ראשון לשבת ללמד אותה לנגן בגיטרה וככה
    >על הדרך לדבר ולצור אווירה טובה? או שזה ילדותי מידי ולא קשור

    קח אותה לטיול בים או בפארק עם גיטרה, ועל הדרך, כשתיתן לה את הגיטרה והיא תגיד "אבל אני לא יודעת!" אז תלמד אותה קצת.

    >לשבת מתחת לאיזה עץ בכיף באווירה רגועה?

    נשמע בסדר גמור. להזמין אותה למקום נחמד, אתה והגיטרה. אפשר להפתיע עם קצת נשנושים (גבינות ויין… yummy). אם בחורה נדלקה עליך, תאמין לי שהיא תיהנה מדייט כזה הרבה יותר מאשר איזה יציאה "רשמית" וכל השטויות האלה.

    >או שאני חיי באיזה סרט שרק שם זה קורה?

    בכלל לא. אתה חי במציאות. היו לי הרבה שלישיות – אני, בחורה, וגיטרה. והרעיון שלך לדייט רגוע עם הבחורה במקום נחמד לשבת ולדבר בו, בחוץ, אתה היא והגיטרה, הוא בסדר גמור.

    >אולי לתת לה לקבוע?

    זה טוב שאתה מוביל. אם אתה רוצה לתת לה להציע מקום, נו שויין, אבל אם היא לא מסוגלת לקחת את המושכות, תתכונן לקחת אותן בחזרה ולהציע מקום משלך ("אני לא יודעת…" "טוב אל תדאגי, אני מכיר מקום ממש נחמד, את תאהבי אותו…").

    מאחל לך דייט מוצלח ומוזיקלי!

  9. היי פרים אלפא 🙂
    כל הכבוד לך על העשייה כאן, מקווה שזה עוזר למי שצריך או יצטרך (וכן, עכשיו אני צריך משהו)
    אנסה לספר בקצרה בתקווה לשמוע תשובה ממך!

    בדרך כלל אני מכיר בחורות במציאות ואין לי בעיה עם הנושא הזה, למרות שאני די מופנם\ביישן אני נמצא בסביבה טובה כי אני מתעסק במוזיקה וככה שתמיד אני מצליח להכיר בחורות איכותיות שהמוזיקה מקשרת ביננו.

    לפני חודשיים דיברתי עם משהי בפורום של מוזיקה על עיניניי מוזיקה מן הסתם ומפה לשם זה הוביל לשיחות אישיות עליי ועלייה (במייל!!!) ולא בוואסאפ או משהו כזה.

    הבנתי שהיא מגלה עיניין למרות שהיא אף פעם לא ראתה אותי וגם אני מגלה בה.
    השיחות הן בעיקר על תחביבים, מוזיקה, טיולים, לימודים וכו… בעיקר על תחומי עיניין משותפים.

    יוצא לנו לדבר פעמיים שלוש בשבוע, לי אין חברה כיום ולה אין חבר.

    מה שרציתי לשאול, זה למה שאני מדבר איתה על נושאים מסויימים פתאום היא כותבת לי (וזאת לא הפעם הראשונה) שהיא מדברת עם מישהו אחר והוא מאוד משעמם אותה, ואין לה תחומי עיניין משותפים איתו ואין לה מה להמשיך לדבר איתו.

    היא מנסה למשוך את תשומת הלב שלי? היא כאילו שואלת את דעתי או מה?
    למה היא מספרת לי שהיא מדברת עם אחרים והם לא עושים לה את זה?

    בדרך כלל אני לא עונה לה מה לעשות בנידון אלא עונה לה בצורה אירונית ומשם לנושא אחר, זה בסדר?

    מקווה שתענה לי
    מוזיקאי

  10. היי מוזיקאי,

    >אני מתעסק במוזיקה וככה שתמיד אני מצליח להכיר בחורות איכותיות שהמוזיקה מקשרת ביננו.

    מצוין! מוזיקה זה תחביב מעולה להעשרה עצמית, היכרות, ושיתופי פעולה חברתיים כיפיים, שמהם עשוי לצמוח קשר.

    >היא אף פעם לא ראתה אותי…

    כלומר, היכרות טקסט. נדלקתם על האופי אחד של השנייה כפי שהתגלה בפורום, והתחלתם להתכתב אישית. אני לא פוסל קשר כזה על הסף, אלא מאי, שצריך תוך זמן קצר לקדם אותו לקשר יותר אנושי. ווצאפ, פייסוש, לראות תמונות אחד של השנייה, להתקדם לטלפון ופגישה. הרי אי אפשר להידלק ממש על שורות טקסט.

    >השיחות הן בעיקר על תחביבים, מוזיקה, טיולים, לימודים וכו… בעיקר על תחומי עיניין משותפים.

    סבבה. אתם מדברים תקופה, ונראה שיש חיבור. מה הבעיה להציע להחליף ווצאפ או פייסבוק, או להיפגש לנגן באיזה ערב במה פתוחה או משהו?

    >פתאום היא כותבת לי… …שהיא מדברת עם מישהו אחר והוא מאוד משעמם אותה

    "אז תדברי עם מישהו יותר מעניין, כמוני למשל."
    או:
    "אז במקום לשעמם גם אותי עם סיפורים עליו, בואי נדבר על משהו מעניין!"
    או:
    פשוט להסיט את זה ולשנות נושא.

    אם אתה מעוניין להכיר אותה, אתה צריך לקדם את הקשר. אם אתה נשאר יותר מדי זמן תקוע בשלב ההתכתבות, אתה הופך לידיד. אז אל תופתע אם היא תתחיל לספר לך על כל מיני אחרים שגם מנסים את מזלם להכיר אותה.

    >למה היא מספרת לי שהיא מדברת עם אחרים והם לא עושים לה את זה?

    למה עד עכשיו לא הזמנת אותה להיפגש, או לפחות בתור התחלה לדבר בתכנת צ'ט עם תמונות, ולקדם את ההיכרות?

    >בדרך כלל אני לא עונה לה מה לעשות בנידון אלא עונה לה בצורה אירונית ומשם לנושא אחר, זה בסדר?

    כן, זה סבבה. לא צריך לעשות מזה ביג דיל. אבל אם אתה רוצה להכיר אותה יותר טוב, אז תעלה שלב.

  11. האמת אני מסכימה שגיטרה זה כלי מושך, אבל לא חושבת שזה מהסיבות שציינת בהכרח (שהמוזיקה משחקת תפקיד בברירה זוויגית אצל בני אדם) אם כבר, הגיטרה כשלעצמה משחקת תפקיד…
    הרי בחור עם טרומבון לא כזה מדליק לא? חחח
    ומה לגבי בחור עם חלילית? או תוף מרים?
    לדעתי הגיטרה מושכת כי זה משהו שהשתרש איכשהו בתרבות שלנו ונתפס עם הזמן כמושך מבחינה תרבותית ולא מבחינה ביולוגית אבולוציונית…
    יש כלים שנחשבים "יותר סקסיים" משום מה, וכלים שפחות…
    אם הם היו עושים את הניסוי עם תמונה של בחור עם חמת חלילים במקום גיטרה הם היו מקבלים תוצאות שונות…. לכן הצלחתו של הניסוי לא מצדיקה בעיני את המסקנה העולה ממנו, פרט להיות הגיטרה כלי מושך ותו לא….
    אבל בכל מקרה, פוסט נחמד.

  12. לינוי:

    >מוזיקה משחקת תפקיד בברירה זוויגית…

    יכולת מוזיקלית, יותר מיכולות אחרות, גורמת להרבה משיכה. יש בה משהו מיוחד.

    >הרי בחור עם טרומבון לא כזה מדליק לא? חחח

    זה מה שחלק מהחוקרים הציעו לעשות! אני מניח שלגיטרה יש אפקט יותר חזק, אם בגלל ה-image שזה משדר, אם בגלל שקל לנגן עליה שירים פופולריים. לגיטרה יש השפעה גדולה יותר מהרבה כלים אחרים; מדוע, זו שאלה ששווה להעמיק בה.

    >מה לגבי בחור עם חלילית? או תוף מרים?

    בחור שיודע לעשות ביטבוקס חלילית עשוי להדליק, ראיתי זאת בבמות פתוחות. לגבי תוף מרים… אמנם לא כמו גיטרה, אבל יכול להיות מעניין. מין laid-back game כזה. כולם באים עם כלים ומנסים להשוויץ ובחור בא עם תוף מרים, להירגע וליהנות. נקודות בונוס אם הוא יודע לעשות קצב טוב. אני מכיר כמה חבר'ה שהגיעו לערבי מוזיקה עם תוף יד או אפילו עם ביצה (הדבר הזה בצורת ביצה שיש בו גרגירים ומניעים אותו לפי הקצב והוא עושה צקה-צקה-צקה-צקה). זה שונה ומעניין.

    כל מי שעולה לבמה ועושה משהו ממש טוב, יכול לקבל נקודות בונוס. באופן כללי, כל השתתפות מוזיקלית המהווה פעילות חברתית היא מבורכת, עם שירה או עם כל כלי נגינה.

    >אם הם היו עושים את הניסוי עם תמונה של בחור עם חמת חלילים במקום גיטרה…

    😀

    האמת, נשמע כמו דרך טובה לעורר עניין!

    כל כלי מוזיקלי משדר משהו אחר, ויש אנשים שיותר יעניינו אותם כלים מסוימים. אני מתאר לעצמי שמישהו שמצטלם עם חמת חלילים וחצאית מסורתית דווקא עשוי למשוך לא מעט תשומת לב, סוג של Peacocking. אולי דוגמה יותר טובה הייתה להשוות מישהו עם גיטרה למישהו עם כינור, ומה סוג האנשים שנמשכים לכל אחד.

כתיבת תגובה (תגובות ממגיבים חדשים \ עם קישורים, נשלחות לאישור טרם פרסומן)