אלפא בטא: אהבה ומשיכה בראי שפת גוף

לפניכם תמונה מאת הצלם האוסטרלי Dean Sewell. התמונה מציגה שני זוגות על מעבורת על יד Cockatoo Island, סידני, אוסטרליה.

התמונה זכתה בפרס הראשון בתחרות צילום יוקרתית, Moran Contemporary Photographic Prize, בשנת 2010, על סך 80,000 דולר אוסטרלי, אחד מהפרסים הנדיבים ביותר בעולם לתחרות תמונות. ומגיע לו כל סנט מהפרס. אומרים שתמונה שווה אלף מילים; יש צורך במילים רבות הרבה יותר כדי לתאר את שפע המידע והניגודיות שתמונה זו מצליחה להמחיש. זו לא סתם תמונה אקראית של שני זוגות; אחד מהגברים הוא גבר אלפא, גבר גברי, וזוגתו מאוד אוהבת אותו. הגבר השני הוא בטא, כלבלב, ורגשותיה של זוגתו אליו מוטלים בספק. הדבר ניכר בשפת הגוף המשתקפת מהתמונה.

אלפא בטא

קיימות תמונות רבות הממחישות מהו גבר אלפא ומהו גבר בטא; מעולם לא הייתה תמונה הממחישה את שניהם בו זמנית, יחד עם בנות זוג, בצורה כה חדה וברורה, המבליטה את הניגוד ביניהם ובין היחס לו הם זוכים מבנות זוגם. התמונה עוררה הדים ודיון נרחב בבלוג Chateau Heartiste.

ניתן לקרוא שפת גוף שונה לחלוטין אצל כל אחד מהגברים. שפת גופם משדרת דברים שונים לגמרי, וגורמת לתחושות שונות לגמרי אצל המתבוננים. ניתן לקרוא שפת גוף שונה לחלוטין אצל כל בחורה, ושפת גופן מסמנת לנו את רמת המשיכה שלהן כלפי בני הזוג.

התבוננו בתמונה. האם תוכלו למצוא, לפני שתמשיכו לקרוא את המאמר, מי מהגברים אלפא, ומי בטא? קחו את הזמן לחקור את התמונה, את שפת הגוף של הגברים, ואת שפת הגוף של בנות הזוג. מה הגברים משדרים עם שפת גופם? מי עושה רושם של גבר יותר מרשים, ומי פחות? למי מהגברים יש יותר נוכחות? כיצד מגיבות בנות הזוג, ומה מספרת לנו שפת הגוף שלהן? מי מהבחורות מראה סימני משיכה, ומי לא? נסו לנתח את שפת הגוף של שני הגברים ובנות הזוג, ולמצוא כמה שיותר הבדלים וניגודים בין שני הזוגות. נסו לפרש את הסימנים שהבחורות משדרות עם שפת גופן. קחו את הזמן. נסו להגיע בעצמכם למסקנה, מי אלפא, מי בטא, מי אוהבת את בן זוגה, מי פחות. לאחר שהקדשתם זמן להתבוננות בתמונה, המשיכו בקריאת המאמר.

.

.

.

.

.

.

אם מצאתם כי האלפא וזוגתו נמצאים ברקע, והבטא וזוגתו נמצאים מקדימה, אתם צודקים.

אלפא וזוגתו בטא וזוגתו
אלפא וזוגתו בטא וזוגתו

אלפא נ' בטא בראי שפת גוף

הבה נבחן את ההבדלים בין האלפא לבטא.

אלפא בטא
יושב זקוף. גב ישר. שוכב בישיבה. נפול ומקופל. גב עקום.
ראש מורם. ראש נפול.
חזה בחוץ. כל הגוף העליון מכווץ פנימה.
כתפיים ישרות ורחבות. כתפיים נפולות וצרות.
רגליים בפיסוק קל. רגליים צמודות וסגורות.
ערני. ישנוני.
נראה נונשלנט ונינוח. נראה חלש ועייף.
תווי פנים גבריים. הבעת פנים נינוחה, ויחד עם זאת ערנית. לא ניתן לעמוד בבירור על תווי פניו, היות והוא מרוח כמו רכיכה על כתפה של זוגתו. הבעת פניו כשל תינוק שנפל לו המוצץ.
נראה גברי ושרירי, ממה שאפשר להתרשם מהתמונה. שימו לב לשרירי הטרפז, לרוחב הכתפיים, לרגליים, ולצוואר. לא נראה שרירי, ממה שאפשר להתרשם מהתמונה. נראה שהגוף הקטן שלו טובע בתוך הז'קט.
תופס נפח עם שפת גוף פתוחה וקומה זקופה. מפגין נוכחות מרשימה. משדר כוח וכריזמה. לא תופס נפח. שפת גוף מכווצת ולא מרשימה. לא מפגין נוכחות, נעלם בתוך עצמו. משדר חולשה. תנוחתו מזכירה עובר בתוך רחם. מפגין רמת כריזמה של גור כלבלבים מנומנם.
נינוח בחברת זוגתו, ומאפשר לה להפגין חיבה כלפיו בזמן שהוא יושב זקוף. נראה בטוח בעצמו ובקשר. אוחז בחברתו בצורה נואשת, שלא תברח חס וחלילה. מפגין חוסר ביטחון.
מידה מתונה ונכונה של הפגנת רגשות בציבור, Public Display of Affection מידתי. מפגין גבריות. מבט אוהב ממנו, החזקת ידיים, זה כל הסימנים שחברה שלו צריכה כדי להתמוגג. מפגין מידה מוגזמת של רגשות בציבור, יותר מידי Public Display of Affection. משתפך על זוגתו. נראה כמו כלבלב.
חברה שלו מתכרבלת לכיוונו, בזמן שהוא פונה לכיוון הכללי של החדר, כאילו אומר "הנני כאן!". נמרח על חברה שלו, שפונה ממנו והלאה. גופו המצומצם משדר "אני כלבלב שנעלם בתוך עצמי".
משאיר די והותר מרחב לחברה שלו להביע רגשות חיבה כלפיו. משאיר לה מרחב לחזר אחריו. נותן לה להתכרבל עליו. מהווה את הגבר החזק שבת הזוג יכולה להישען עליו. מותיר אפס מרחב לחברה שלו (מרוב שנמרח, אף מגיע למצב אבסורד של מינוס מרחב). חונק אותה. לזוגתו לא נותר מרחב להראות סימני חיבה כלפיו, אפילו הייתה רוצה. לופת אותה בחוזקה ומהווה נטל.

האלפא נינוח, מפגין ביטחון עצמי, בעל נוכחות, זקוף קומה. הבטא עייף, נעלם בתוך עצמו, מכווץ. ההבדל ביניהם הוא כשמיים וארץ.

שפת גוף פתוחה ותפיסת נפח הוכחו מחקרית כגורמים מושכים, בניסוי אשר נערך גם בתמונות באפליקציה באינטרנט, וגם במציאות במסגרת ערב ספיד דייטינג (Speed Dating).

(i) expansive (vs. contractive) body posture increases one’s romantic desirability;
(ii) these results are consistent across gender; and
(iii) perceived dominance and perceived openness are mechanisms through which expansiveness exerts its effect.

שפת גוף פתוחה משדרת פתיחות (Openness) ודומיננטיות (Dominance). אמנם בחורות גם נהנות מהצלחה גבוהה יותר כאשר הן משדרות פתיחות, ולכן נצפתה הצלחה גבוהה יותר עם שפת גוף פתוחה גם אצל גברים וגם אצל נשים. עם זאת, דומיננטיות היא פקטור גברי, הגורם לגבר להיות יותר מושך. לכן, גברים הראו את השיפור המשמעותי ביותר, כאשר הציגו שפת גוף פתוחה ותפסו נפח. בראיון על הניסוי, מספרת החוקרת הראשית, Tanya Vacharkulksemsuk:

Expanding made both men and women more desirable during speed dating and in the dating app. The effect was more pronounced for men, however.

These postures convey power and openness, says Vacharkulksemsuk. "The information packing in that nonverbal behavior is social dominance, and where that person stands in a hierarchy," she says. And, presumably, the person high in the pecking order is sexy. Alphas are scarce and in demand.

שפת גוף פתוחה, קומה זקופה, תפיסת נפח, כל אלה משדרים דומיננטיות ופתיחות, ומושכים את בת הזוג. שפת גוף סגורה, קומה מכווצת, נפח מצומצם, אלה לא מושכים. התגובה הרגשית שלנו לשפת גוף באופן כללי, ולשני הגברים בתמונה בפרט, היא מוטבעת בנו, ומאוד מהירה ואוטומטית.

תפיסת נפח ורושם דומיננטי, אין פירושם כי אתה צריך לפסק רגלייך על כל המושבים באוטובוס בשפגט, או ללכת כמו קריקטורה של טווס נפוח: קומה זקופה, פיסוק קל, כתפיים ישרות, גב ישר וחזה בחוץ, יקנו לך נפח די והותר.

אם אתה לא סובל מנרקולפסיה, אין לך שום סיבה להירדם על חברה שלך. בטח לא כמו רכיכה. בטח לא בציבור. לערנות תפקיד חשוב, מעבר לקומה זקופה. מדובר על חשיבות אבולוציונית. הגבר אמור להיות החזק, השומר. גבר ערני, המשדר יכולת לשמור ולהגן, הוא מושך. זוגתו של אלפא מרגישה בטוחה בחברת בן זוגה. הוא חזק, ערני, מפגין נוכחות, הוא יכול לשמור עליה. זוגתו של בטא לא מרגישה בטוחה בחברת בן זוגה. הוא ישנוני, חלש, נעלם בתוך עצמו. אפילו כלב פודל מפגין יותר נוכחות ממנו, והיה גורם לבעלת הפודל להרגיש יותר בטוחה מאשר בחברתו. הוא נראה כמו ילד קטן שצריך שישמרו עליו. זוהי האנטי-תזה לגבר מושך בעל נוכחות.

אחד ההבדלים הבולטים בין האלפא לבטא, הוא המרחב שהם מותירים לזוגתם לחזר אחריהם. בחורה מאוהבת תיהנה לחזר אחר בן זוגה; להתקשר אליו, לסמס לו, להתכרבל עליו, לפלרטט איתו. אלפא, עם חייו המלאים והמעניינים (לא רודף אחר זוגתו) ועם שפת גופו הגברית (ללא צורך נואש להימרח על זוגתו), מותיר די והותר מרחב לזוגתו לחזר אחריו. בטא, לעומת זאת, רואה את זוגתו כמרכז העולם, על כל המחנק והייאוש המשתמעים מכך. הוא לא מותיר לזוגתו מרחב חיזור. אי אפשר לחזר אחרי מישהו חסר חיים שכל הזמן מתקשר ומסמס. אי אפשר להתכרבל על מישהו שכבר נמרח ואוחז נואשות. שימו לב כיצד זוגתו של האלפא מראה לו חיבה, מניחה את ראשה על כתפו, מביטה בו, אוחזת בו, להבדיל מזוגתו של הבטא, הלפותה על ידו בצורה נואשת, ופונה ממנו והלאה ללא שום סימני חיבה.

להותיר מרחב לחיזור, אין פירוש הדבר להיות קר ומנוכר, ולא לחזר כלל, לא לחבק, ולא להראות שום רגש. כל שצריך הוא להראות רגש בצורה גברית ובמידה, ולא בצורה כלבלבית, מוגזמת וחונקת. מותר לך להתקשר ולסמס, מותר לך להחזיק ידיים, מותר לך לחבק; אסור לך להציף אותה בשיחות והודעות, אסור לך לאחוז נואשות, אסור לך להימרח. עם זאת, תנוחתו המרוחה של הבטא עושה הרבה יותר נזק מאשר כל תצוגה של חיבה בציבור. אתה רוצה להראות רגשות בציבור? נו שויין; כל עוד אתה עושה זאת זקוף, וכל עוד בת הזוג נהנית מכך, אשרינו. כל עוד אתה לא נמרח עליה, אתה לא מסכן את הקשר.

אלפא שומר על התנהגות גברית, ומראה סימני חיבה בצורה נכונה ומידתית. בטא מפגין מידה מוגזמת ומעוררת בחילה של רגשות, עד כדי ייאוש. הדינמיקה מאוד ברורה. זוגתו של אלפא מפגינה כלפיו חיבה רבה, בזמן שהוא מהווה לה את הגבר החזק להישען עליו; אחת המתנות הכי יפות שגבר יכול לתת לזוגתו, זה להיות הגבר החזק בחייה, שנוסך בה הרגשת ביטחון. הבטא המנומנם מפגין מידה מוגזמת של חיבה כלפי זוגתו, באופן חד סטרי לחלוטין: היא לא מחזירה לו אפילו קמצוץ, אלא פונה ממנו והלאה. אחד הדברים שהורס קשר הכי מהר, זה סימנים של חולשה.

אלפא וטוב לו, בטא ורע לו:
רמת המשיכה של בנות הזוג בראי שפת גוף

הבחורות מגיבות באופן שונה לגמרי לאלפא ולבטא.

חברה של אלפא חברה של בטא
מפגינה חיבה כלפי בן זוגה, נשענת עליו. לא מפגינה שום חיבה כלפי בן זוגה.
ראש ומבט פונים לבן זוגה. מראה בו עניין רב. ראש ומבט פונים לכיוון ההפוך מבן זוגה. מביטה למרחקים. הוא לא מעניין אותה כלל.
ממה שאפשר להתרשם מהתמונה, הפנים שלה מראים כי היא מאוד נהנית מחברתו של בן זוגה. ממה שאפשר להתרשם מהתמונה, הפנים שלה מראות שהיא מוטרדת.
מצמידה את שדיה לגופו של בן זוגה. שדיה פונים ממנו והלאה.
נאחזת בבן זוגה. נאחזת בכוס המשקה שלה ביד אחת. את היד השנייה לופת נואשות בן זוגה.
מצמידה את פניה לבן זוגה. הסנטר שלה נשען על כתפיו החסונות בחיבה. פניה, וכל גופה, פונים לכיוון ההפוך מבן זוגה, שנצמד אליה באופן מוגזם.
ישנם רמזים למשיכה מינית בשפת הגוף שלה כלפי בן הזוג. נראה כאילו היא מפלרטטת איתו קלות. שפת הגוף שלה לא מראה אפילו שמץ סימן למשיכה מינית כלפי בן הזוג. אין כל תקשורת ביניהם, קל וחומר פלירטוט.
נראה שהיא רוצה להיות חלק ממנו. נראה שהיא רוצה לברוח משם.
נהנית להיות האישה המאוהבת, הנשענת על הגבר החזק שלה. בן זוגה נותן לה את המרחב להתקרב אליו ולהפגין כלפיו חיבה. והיא אכן מראה לו חיבה. בן זוגה נמרח עליה בצורה נוראית, והיא נראית מוטרדת מכך. אין לה שום מרחב להפגין כלפיו חיבה, אפילו הייתה רוצה. והיא כנראה לא רוצה.
מפגינה מידה רבה של רגשות כלפי החבר. המעשים שלה ושפת הגוף שלה משדרים כי כיף לה להיות איתו. לא מפגינה שום רגש כלפי החבר. שפת הגוף שלה לא מרמזת על שום עניין בחבר, נהפוך הוא, נראה כי לא נוח לה איתו.

ניתן ללמוד הרבה על הכימיה בקשר רומנטי ורמת המשיכה בזוגיות על ידי קריאת שפת הגוף בין הגבר לאישה. זוגתו של האלפא מראה סימני חיבה ברורים. היא מתכרבלת עליו, לוחצת שדיה עליו, מניחה את ראשה על כתפו, מסתכלת לעברו במבט חמוד. לזוגתו של האלפא יש שפת גוף של אישה מאוהבת. זוגתו של הבטא לא מראה שום סימני חיבה. נהפוך הוא, נראה שהיא מעוצבנת. הבעת פניה מוטרדת. עיניה נשואות למרחקים. פניה, שדיה, כל גופה, פונים לכיוון ההפוך מבן זוגה. לזוגתו של הבטא יש שפת גוף של גוש קרח, והבעת פנים קרה ומנוכרת.

זוגתו של האלפא נהנית להיות הבחורה המאוהבת הנשענת ואוחזת בבן זוגה החזק; הוא זקוף, נינוח, ערני, ושומר עליה. אצל זוגתו של הבטא, יש היפוך תפקידים: הבחורה צריכה לשמור על בן זוגה הישנוני. היא צריכה לשחק את תפקיד הגבר במקומו, או לחילופין, לשחק את תפקיד האמא השומרת על תינוק הישן בידיה. והיא שונאת כל רגע. והשנאה הזו מפעפעת לקשר והורסת אותו. היא רוצה להיות בחורה מאוהבת הנשענת על גבר חזק; היא לא רוצה להיות גבר עליו נשען בן זוגה הרכרוכי, היא לא רוצה להיות אמא של בן זוגה התינוקי, והיא לא רוצה להיות בייביסיטר של ילדון מגודל. בן זוגה, הלופת אותה בלפיתת אימים, נראה לה כמו כלבלב קטן שמנסה לאונן לה על הרגל. נוצר הרושם שכוס המשקה שלה מעניינת אותה הרבה יותר מבן זוגה.

זוגתו של האלפא משדרת "כיף לי להיות כאן איתך". הדבר ניכר בצורה בה היא מביטה ומתכרבלת על בן זוגה. זוגתו של הבטא משדרת "מה אני עושה כאן איתך בכלל". הדבר ניכר בצורה בה היא נמנעת ממבט או מגע בבן זוגה, שלופת אותה בצורה חד סטרית.

לאן, לאן, לאן: מה עתיד הקשר הזוגי?

מה איכות הקשר של שני הזוגות? מה צפוי לשני הזוגות בעתיד? להלן מבט כללי.

הקשר של אלפא הקשר של בטא
יש הרבה אהבה בקשר. קשר בריא. יש הרבה מרדפים מצד הבטא, שמראה הרבה יותר עניין בזוגתו ממה שהיא מראה בו.
מין תדיר. מין לא תדיר, הולך ומידרדר. פירורים של סקס.
מין מגוון ומלא תשוקה. הבחורה תשמח להמשיך בסקס עד אפיסת כוחות. הבחורה מעוניינת לחקור את המיניות שלה עם בן זוגה ולהתנסות בחוויות ותנוחות חדשות. מיניות ממוצעת, מכאנית ואובליגטורית. זוגתו לא מינית איתו. המין מוגבל לתנוחות מעטות בלבד. קצר בזמן. יש באוויר הרגשה כבדה של "סיים עם זה כבר".
הבחורה טובה לבן זוגה. לרוב, הקשר מתנהל ללא מכשולים מצד הבחורה. אם יש טסט, הגבר יודע לנווט נכון, ולהחזיר את הקשר למסלולו. הבחורה מרבה לנבוח על בן זוגה, שסופג הכל והולך סביבה על קליפות ביצים. הגבר נכשל בטסטים.
הגבר יודע לעמוד על שלו במידת הצורך, אך כמעט ולא נדרש לכך; כאשר הבחורה מאוהבת, הקשר זורם. הגבר נכנע לכל גחמה של זוגתו, לא משנה כמה טיפשית. מרבה להיות אפולוגטי. מנסה לרצות אותה ולעשות את כל מבוקשה; במקום שזה יעזור, זה רק מלבה את האש ומביא יותר דרישות ויותר שנאה.
הבחורה מאוהבת בבן זוגה, ורוצה להמשיך להיות זוגתו. הקשר ימשיך להידרדר, ובן הזוג ישמש רשת ביטחון, עד שהבחורה תבגוד בו או תזרוק אותו.

האלפא בטוח בעצמו ובטוח בקשר עם זוגתו, והדבר ניכר ביחס החיובי שלה אליו. כשם שהיא נמשכת אליו כאן בתמונה, כך היא נמשכת אליו לכל אורך הקשר. הוא יודע היכן עובר הגבול בין הבעת רגשות לגיטימית לבין הימרחות. הוא יודע מצד אחד למשוך, ומצד שני להשאיר מרחב חיזור לבת הזוג, על מנת שתוכל לפלרטט איתו, לחזר אחריו, ולהתקרב אליו בעצמה. הקשר ביניהם מצוין. האהבה פורחת.

חוסר הגבריות וחוסר הביטחון של הבטא מעיבים על כל הקשר, כשם שהם מעיבים על יחסה של זוגתו אליו בתמונה. כמו שהוא רודף אחריה כאן בשביל מגע, כך הוא גם רודף אחריה בקשר עצמו בשביל אהבה ויחס, והיא רק הולכת ומתרחקת. הבטא מכור לזוגתו. זוגתו מאבדת משיכה אליו עם כל יום שעובר. הקשר ביניהם לא יחזיק מעמד. במוקדם או במאוחר, לאחר ששימש לה כרשת ביטחון ותו לא, היא תבגוד בו או תזרוק אותו.

גבר אלפא מול גבר בטא בראי שפת גוף: סיכום

אומרים שתמונה שווה אלף מילים.

אלפא וזוגתו בטא וזוגתו
Leg Cling כלבלב
v x

איך לשפר את שפת הגוף שתהייה מושכת ותשדר גבריות?

אפשר ללמוד המון מקריאת שפת הגוף של שני הגברים, וללמוד מה כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות.

אילו עקרונות אפשר ללמוד משפת הגוף ומההתנהגות של האלפא?

  • לשבת ישר וזקוף.
  • לתפוס קצת נפח. לא להתכנס בתוך עצמך.
  • שפת גוף פתוחה. חזה בחוץ. רגליים בפיסוק קל.
  • לא להימרח על בת הזוג. להשאיר לה מרחב חיזור. בחורה הרבה יותר אוהבת לנטות כלפי בן זוגה, מאשר להיות בחברת גבר שנוטה כלפיה כל הזמן.
  • לתת לבחורה הרגשה שהיא בטוחה, שאתה הגבר שיכול לשמור עליה, תורם רבות למשיכה. ערנות בציבור זה אחד הפקטורים בהרגשה זו.
  • חדר כושר עושה פלאים לנוכחות. הבחור נראה שרירי אפילו מבעד לבגדים ארוכים. גוף שרירי, מעבר למשיכה מינית, נוסך בבחורה הרגשת ביטחון.

מה היינו ממליצים לבחור הבטא לעשות, על מנת לשפר את שפת גופו, מראהו, והתנהגותו?

  • לשבת זקוף, עם ראש מורם, ולתפוס נפח טבעי עם גופו. נראה כי הוא יוצא מגדרו להצטמצם כמה שיותר, ונראה כמו כלבלבון; אפילו פשוט להתעורר ולשבת ישר כבר יסייעו לו לתפוס יותר נפח ולעשות רושם גברי יותר.
  • להפסיק להימרח על זוגתו. זה נראה נוראי. אפשר להראות חיבה, אך במידה נכונה, לא מוגזמת כמו שהוא עושה כאן.
  • לעשות מנוי למכון כושר. קצת שרירים וטסטוסטרון רק יועילו לו.
  • להתעורר. לא ישנים בציבור. הוא לא יכול לנסוך על זוגתו הרגשת ביטחון כשהוא ישן כמו עובר בתוך רחם.
  • לבחור בגדים מתאימים, שישבו עליו טוב, לא בגדים שהוא שוחה בהם ונראה קטן.
  • ממה שאפשר להתרשם, מסגרת המשקפיים שלו נראית יחסית גדולה. מומלץ לבחור מסגרת משקפיים שתחמיא לפניו, ולרכוש עדשות דקות.
  • להתחיל לשים לב להתנהגות של זוגתו. ייתכן שהוא תוהה מדוע הקשר מתייבש וזוגתו מתרחקת, ולא מחבר אחד ועוד אחד ומבין שחלק מלהיות גבר מושך, זה להיות גבר, לא חילזון ישנוני.

הבסיס לשפת גוף טובה בראי כלל הברזל: מרכז החיים זה אתה

חשוב להבין, ששפת גוף נכונה לא נובעת משינון אינסופי של כללים ותנוחות. לימוד שפת גוף טובה ומושכת נובע מהקפדה על מספר עקרונות בסיס חשובים (קומה זקופה, תפיסת נפח, שפת גוף פתוחה), שמירה על כושר (כי חצי מהמושג "שפת גוף" זה "גוף"), וגישה נכונה לחיים ולזוגיות (מרכז החיים זה אתה).

אתה יכול ללמוד את כל הסממנים של גבר אלפא, ולסמלץ אותם, אולם אתה תהיה רק חצי גבר אלפא. אתה יכול להפנים את דרכו של גבר אלפא, ולשדר באופן טבעי את הסממנים של גבר אלפא. זה בסדר, בתחילה, ללמוד מקרים פרטניים (ובמקרה של שפת גוף, תנוחות שונות במצבים שונים) על מנת לעמוד על עקרונות הבסיס. עם זאת, המטרה שלך היא הפנמת עקרונות הבסיס והגישה הנכונה לחיים, כך שההתנהגות שלך בכלל, ושפת הגוף בפרט, ישדרו את הדברים הנכונים באופן טבעי.

עקרונות הבסיס של שפת גוף מושכת הם פשוטים:

  • קומה זקופה
  • תפיסת נפח
  • שפת גוף פתוחה

שמירת כושר זה משהו שצריך להיות חלק משגרת חיים בריאה. הטסטוסטרון והגוף השרירי יסייעו לך להרגיש ולהתנהג כמו גבר מן הפנים כלפי חוץ, באופן טבעי.

כלל ברזל: מרכז החיים זה אתה, עוזר להבין את המשמעות וההשפעה של שפת גוף בחיים ובזוגיות.

גבר אלפא מיישם את עקרונות הבסיס של שפת גוף מושכת באופן טבעי ואוטומטי. גבר עם כבוד עצמי וביטחון עצמי, לא יצטמצם בציבור. גבר שיודע שהוא מרכז החיים, לא ירדוף אחר זוגתו. זה כולל, בין היתר, לא להימרח עליה, לא ללפות אותה, לא לנטות באלכסון אל תוך הבחורה. כמרכז העולם של עצמו, הגבר יתפוס את נפח הגוף הטבעי שלו, ולא ייעלם בתוך עצמו. גבר עם אגו בריא והכרה בעובדה שהוא מרכז חייו שלו עצמו, לא יצטרך לשנן כללים אלה; הוא יתנהג כך באופן טבעי. הדבר דומה לכלל הברזל: לא לרדוף, הנובע ישירות מכלל הברזל: מרכז החיים זה אתה. גבר שרק משנן כללים ולומד לסמלץ גבר אלפא, ידע כי "לא רודפים אחרי בחורות כי זה לא מושך". זה נכון, אולם זה שם את הבחורה במרכז. גבר שהפנים את הכלל החשוב שהוא מרכז החיים, לא ירדוף אחר בחורה פשוט כי זה לא מכבודו וזה מסיט את המרכז ממנו.

גבר המסמלץ שפת גוף של אלפא, יודע את הסממנים הנובעים מתצפיות: "זכר אלפא תופס נפח", "זכר אלפא ערני", וכדומה. גבר אשר הפנים את כללי הבסיס החשובים, חי כמו אלפא, בעל גוף של אלפא, ומרגיש כמו אלפא, יתנהג באופן טבעי בצורה הנכונה: יהיה זקוף באופן טבעי ולכן יתפוס נפח ויפגין נוכחות, יהיה ערני בציבור על מנת להישאר בטוח ולשמור על עצמו ועל הקרובים לו, ולא ימרח עליהם כמו תינוק, היות ותנוחות מכווצות פשוט לא מרגישות לו טבעיות.

גבר אלפא עם אופציות, או היכולת ליצור אופציות, באופן טבעי לא ירגיש צורך להימרח על זוגתו, או לשמור עליה פן תברח. הוא בטוח בעצמו ובקשר, ואפילו נהנה לטזטז את זוגתו, שנהנית לפלרטט עם הגבר החזק שלה. הוא נהנה מאהבתה של זוגתו, אך לא נואש כלפיה. הנונשלנטיות שלו באופן טבעי תגרום לכך שהוא משאיר לזוגתו מרחב לחזר אחריו, כשם שהוא מחזר אחריה. כאשר בת הזוג, מסיבה כלשהי, מתנהגת בצורה לא הולמת, הוא לעולם לא יתקפל או יצטמצם, לא בהתנהגותו, ולא בשפת גופו.

גבר בטא, חסר חיים ומרכז משל עצמו, ייראה ויתנהג כמו ילד נואש. שפת גופו המצומצמת נובעת מחוסר הביטחון שלו לתפוס את מקומו בעולם. המנהג המגונה שלו לנטות אל תוך זוגתו, ללפות אותה, ולא להשאיר לה מרחב חיזור, נובע מחוסר ביטחונו ביכולתו למשוך את זוגתו ולשמור על הקשר, כמו גם עקב חוסר אופציות וחוסר יכולת ליצור אופציות, הגורמות לו לאחוז בזוגתו משל הייתה האישה האחרונה עלי אדמות. הוא יתקפל ויתרפס בפניה, גם בהתנהגות וגם בשפת גוף, בניסיון נואש לשמור עליה, ולא יבין מדוע במקום לעזור, זה רק הורס את הקשר.

יצירת ביטחון עצמי על ידי תנוחות:
תרגול שפת גוף פתוחה ותפיסת נפח כשיטה לשיפור מצב הרוח ויצירת רמות הורמונים חיוביות

מחקר מאוד מעניין, שנערך על ידי Amy J. C. Cuddy, גילה כי לתנוחות מסוימות יש השפעה חיובית על מצב הרוח, ובאופן מפליא, גם על רמות ההורמונים בגוף. להיות גבר אלפא בעל גישה נכונה, גורם לך להתנהג ולהציג שפת גוף של גבר אלפא, אולם גם ההפך נכון: תפיסת נפח ושפת גוף פתוחה ישפרו את מצב רוחך, יגבירו רמות טסטוסטרון ויפחיתו רמות קורטיזול, וישפרו את ביטחונך העצמי והתנהגותך.

לפיכך, יש שתי דרכים בהם גבר יכול לשפר את שפת גופו והתנהגותו:

  • האחת, לימוד גישה נכונה לחיים, כנדון לעיל. מגישה נכונה נובעת שפת גוף טובה באופן טבעי.
  • השנייה, תרגול שפת גוף פתוחה ותפיסת נפח באופן מודע. תפיסת פוזה עם נפח, אפילו לדקות בודדות, משפרת את מצב הרוח ורמות ההורמונים. שיפור מצב הרוח, בתורו, ישפר את הביטחון העצמי ויגרום לך לסגל לעצמך גישה יותר דומיננטית.

תרגול שפת גוף פתוחה לשיפור מצב הרוח והביטחון העצמי מסייע לגברים ונשים כאחד, בכל מיני סיטואציות, החל מהרגשה יותר טובה, וכלה בהצלחה בראיונות עבודה.

תפיסת נפח ושפת גוף פתוחה היא סמל לדומיננטיות ומעמד אלפא בכל עולם החי:

…the participants took up space, an expression of power not unique to the human world. For example, peacocks fan their tails to attract a mate and chimpanzees bulge their chests to assert their hierarchical rank, the researchers noted.
These power poses are deeply intertwined with the evolutionary selection of what is ‘alpha’

שפת גוף סגורה ונפח מצומצם גורמים לך להיראות כמו לוזר

שפת גוף סגורה גורמת לך להיראות כמו לוזר (מפסידן), ממש כשם שאנשים שמפסידים בתחרויות אולימפיות, עלולים להתכווץ בבושה כתגובה להפסד.

במחקר על מתחרים אולימפיים, נמצא כי מתחרים מצמצמים את נפחם כתגובה להפסד בתחרות, ומנגד, תופסים נפח בפוזת מנצח כתגובה לניצחון. שפת גוף זו נצפתה אף אצל מתחרים עיוורים, הווה אומר, מדובר על תגובות הטבועות בנו. קיים קשר בין תנוחות מסוימות ומצבי רוח מסוימים.

מכאן נובעות מסקנות מאוד מעניינות בנושא שפת גוף וההשפעה שלה על התודעה של האדם המציג אותה, כמו גם על בני אדם אחרים המתבוננים בו.

מה קורה, כאשר אנו רואים אדם מצומצם עם שפת גוף סגורה? הוא נראה כאילו הוא מתבייש במשהו. כאילו הוא הפסיד במשהו. הוא לא מושך.

מה קורה כאשר אנו רואים אדם התופס נפח עם שפת גוף פתוחה? הוא נראה בטוח בעצמו, כאילו ניצח במשהו. הוא מושך. אנשים אוהבים מנצחים.

אנשים שמצליחים בחיים, נוטים לסגל לעצמם שפת גוף פתוחה ולתפוס נפח. באותה מידה, אנשים התופסים נפח עם שפת גוף פתוחה עושים רושם של אנשים מצליחים. אנשים כריזמטיים עומדים זקוף, תופסים נפח, ומשתמשים בשפת גוף פתוחה באופן טבעי, וכך זוכים באהדה.

בתמונה של שני הזוגות, ההשפעה היא פשוטה כמשמעה: האלפא נראה כמו מנצח. הבטא נראה כמו מפסיד. התגובה הרגשית שלנו לשפת הגוף שלהם טבועה בנו, כשם שהתגובה הרגשית של בנות הזוג טבועה בהן.

אלפא מנצח, בטא מפסיד

האמת נמצאת לפניכם: דיון על התמונה

יש התוהים, כיצד ניתן להסיק את כל שפע המידע הזה מתמונה, המהווה רגע אחד בזמן. אני סבור כי המחקרים המדעיים כבר נתנו תשובה לשאלה זו. התגובות הרגשיות שלנו הן מהירות ואוטומטיות; בהחלט מספיק רגע אחד קצר על מנת לעמוד על תכונותיו של העומד מולנו, כמשתקף משפת גופו.

הדיון בתמונה בבלוג Chateau Heartiste היה מאוד מעניין לקריאה, והיווה חלון להלך המחשבה של אנשים נבונים, ומולם, הלך המחשבה של אנשים הטומנים ראשם בחול. היו כאלה שהבינו אינטואיטיבית מי אלפא ומי בטא, ומנגד, היו כאלה שניסו בכוח להתעלם מהפשטות שבתמונה, תוך שימוש בשלל תירוצים והסברים מאולצים, שקל מאוד להפריך.

היו שניסו לבטל את ניתוח תמונה על ידי העלאת האפשרות שמדובר באח ואחות. למעט הפן הרומנטי, ניתוח התמונה לא משתנה אפילו אם נניח שמדובר על אחים ואחיות. אחות אחת מכבדת את אחיה, מעריכה אותו, ומתרשמת ממנו לטובה. אחות שנייה לא סובלת את האח הכלבלב שלה.

הייתה בחורה שסיפרה כי אפילו בנה הקטן ישר זיהה מי האלפא: היא פשוט שאלה אותו מי נראה יותר מגניב. הילד ענה ללא היסוס, כי האלפא נראה יותר מגניב. הוא לא ידע להגיד בדיוק למה; הוא ענה באופן  מהיר ואינטואיטיבי. התגובות הרגשיות הטבועות בנו למראה אדם מרשים וכריזמטי באות לידי ביטוי כבר בגיל צעיר.

היו שניסו לתרץ את שפת גופו המכווצת של הבטא על ידי העלאת האפשרות כי הוא עצוב, או אף חווה לאחרונה מוות של אדם קרוב, ומראה רגש; לכך, ענה אחד המגיבים יפה: "אם זו תצוגה של רגש, הרי שזו תצוגה פתטית להחריד". גם אדם החווה קושי, יכול להראות רגש בצורה מכובדת, מבלי להתכווץ, לבכות בכי תמרורים, או ליפול על הרצפה. זה לא משנה מה הביא אדם להתנהג כפי שהוא מתנהג; כלפי חוץ, הוא עדיין יעשה את אותו רושם. טוב יעשה אדם, אם ילמד לבטא את עצמו בצורה מכובדת, גם בזמנים של קושי ועצב. לא זו אף זו: תפיסת נפח והרחבת גופו יעזרו לו להרגיש יותר טוב, כפי שהוכח מחקרית.

היו שניסו לתרץ את שפת הגוף המכווצת על ידי העלאת האפשרות שהבחור עייף. זהו תירוץ טיפשי. ראשית, ממילא עדיף לא לישון בציבור. שנית, גם אם כבר בחרת לנמנם בציבור, ישנן הרבה דרכים לעשות זאת, חוץ מאשר להימרח על זוגתך כמו רכיכה. למשל, הישענות אחורה עם הידיים מאחורי הראש, תנוחה קלאסית של אדם נינוח התופסת נפח בתור בונוס. למשל, לתת לבת הזוג להישען עליך קודם, ואז להתכרבל ביחד כאשר היא נשענת עליך. קיימות מספר אופציות יותר סבירות מאשר להימרח עליה כמו הבטא בתמונה.

האמת היא, ששום תירוץ או הסבר לא יכול להציל אותך מהתגובה הרגשית המוטבעת בכל אדם, ובפרט בבחורה; כאשר מישהו רואה אדם מכווץ כמו בתמונה, המחשבה הראשונה שתעלה בראשו היא: "בטא!". וזה לא הרושם שאתה רוצה לעשות על אנשים, בטח לא על בחורות, בטח ובטח לא על בת זוג. תנוחתו של הבטא היא תנוחה מתרפסת, וזה הרושם שהוא עושה, לא משנה מה ההקשר, לא משנה מה הסיבה. שפת הגוף שלנו משדרת עלינו דברים מאוד ברורים, בין אם נרצה, בין אם לא נרצה. אין לנו סיבה לחקור את הרקע לתמונה לעומקו ולהבין בדיוק מה הביא את הגברים להתנהג כפי שהתנהגו, זולת סקרנות; בפועל, יש מולנו שני אנשים שמשדרים דברים שונים לגמרי, ועלינו ללמוד מכך ולהסיק מסקנותינו לפי מה שנמצא לפנינו.

הייתה בחורה נשואה שסיפרה כיצד, כאשר היא מניחה את הראש שלה על כתפיו החסונות של בעלה, כמו האלפא וזוגתו בתמונה, בעלה מסתובב אליה בנונשלנטיות, ושואל אותה, חצי בצחוק, חצי כאילו היא מטרידה אותו: "מה את רוצה, ילדונת?". היא מספרת איך היא מתחילה לצחקק בלי הפסקה כשהוא מפלרטט איתה כך. זוהי דוגמה מצוינת לטיזינג מוצלח.

היו הרבה תגובות אינטואיטיביות ומשעשעות על התמונה. היו כאלה שציינו כי ישר שמו לב שזוגתו של הבטא נראית מוטרדת ומעוצבנת. היה אחד שאמר כי הוא לא יכול להתבונן בבטא מרוח על זוגתו מבלי להקיא קצת בתוך הפה. היה אחד שאמר, כי אם היה עולה למעבורת ורואה את שני הזוגות לפניו, מחשבתו הראשונה על הבטא הייתה: "איזה כלבלב. היא בטח בוגדת בו."

אחת התגובות המאלפות ביותר לכל הנודניקים שטענו כי "אי אפשר להסיק את כל זה מרגע אחד בזמן!" (ונשים רגע בצד את העובדה שכן אפשר, כפי שהוכח מחקרית), הייתה של בחור שענה בפשטות: תארו לכם שאתם שודד. לפניכם שני זוגות. גבר אחד ערני, תופס נפח, ובעל נוכחות. גבר שני ישנוני, מכווץ, וחסר נוכחות. באותו רגע אחד בזמן… את מי הייתם מחליטים לשדוד?

Rollo Tomassi מהבלוג The Rational Male הצטרף לדיון והתייחס בביטול לכל המתרצים למיניהם. הוא גיחך על כל אלה המעוותים את המציאות, כאילו מבקשים לרמוז כי האלפא הוא בעצם בטא שיושב זקוף כדי לפצות על חוסר ביטחון, בעוד שהבטא הוא בעצם אלפא שלא מפחד להפגין מידה מוגזמת של רגש בציבור. הוא מדגיש, כי הדבר היחיד שחשוב זה הרושם שהם עושים: האלפא נראה מרשים. הבטא לא. כל הספקולציות המעוותות הן רק ניסיון בריחה של אלה שלא מוכנים להודות באמת. לגישתו, הם מנסים בכוח למצוא תירוצים על מנת להגן על האגו שלהם. במקום להגיד כל הזמן מה אם, ומה אם, ומה אם (What if), עלינו להתייחס למה שיש (What IS). הוא אף עוקץ את המתרצים ומטיח בהם כי גם אצלם, תגובתם האינסטינקטיבית הראשונית הייתה להתרשם שהבטא מתנהג ככלבלב, אלא שהם מנסים בכוח לטמון ראשם בחול על ידי רציונליזציות מיותרות, אולי כי הם מזהים את עצמם בכלבלב. אין אלא להצטער על אנשים כאלה, שבמקום לשפר עצמם, מחפשים לברוח ולתרץ.

לכשעצמי, אני סבור כי תמונה ממילא מסבירה הכל יותר טוב ממילים. בשביל מה צריך להתפלסף. בשביל מה לחפש הסברים, רציונליזציות, ותירוצים. ומה אם, ומה אם, ומה אם. ומה אם לאלפא יש מקל של מטאטא בתוך התחת ובגלל זה הוא זקוף, ומה אם הבטא לקח מנת יתר של סמים ובגלל זה הוא מנומנם. כל הספקולציות האלה לא רלוונטיות. הרושם הראשוני שלנו ממבט בשני הגברים מוטבע בנו, ומגובה על ידי מחקרים. התמונה מאוד פשוטה ומדברת בעד עצמה. האלפא נראה כריזמטי. הבטא נראה כמו חילזון מקופל, וזה הרושם שהוא עושה. סוף סיפור. עייפות, עצב, סמים קשים, השד יודע מה, אף תירוץ לא מצדיק התנהגות סמרטוטית כזו.

אישה רוצה גבר חזק. כאשר הגבר מתנהג כסמרטוט ומשדר חולשה, הבחורה מרגישה שהיא בסכנה, ומאבדת משיכה. אל לו לגבר להתפלא כאשר "פתאום" יצוצו ריבים טיפשיים, עקב הסיבות הכי שטותיות, או אפילו ללא סיבה כלל; זו זוגתו המבולבלת מתחילה לחפש סיבות לסיים את הקשר. אהבה לא קיימת ללא תנאי; על מנת לשמור על הגחלת בוערת, על הגבר להישאר גבר. אם יירדם על המשמר, כשם שהכלבלב בתמונה נרדם (מטאפורית ומילולית), אל לו להתפלא כאשר זוגתו מאבדת משיכה. אישה עם לב טוב רק תנטוש את הכלבלב לאנחות, ובזה תם ונשלם; אישה עם לב רע תנצל אותו, תבגוד בו, ותזרוק אותו לאחר שלא יהיה לה בו שימוש יותר. ממש כמו השודד בניסוי המחשבה לעיל: אם היה לאישה רעת לבב רגע אחד בזמן להחליט איזה מהגברים לנסות לנצל, במי הייתה בוחרת להוציא זממה לפועל? בגבר החסון והבטוח בעצמו… או בכלבלב המנומנם והמכווץ? ומנגד – לאיזה מהגברים הייתה אישה טובת לבב מעניקה את כל אהבתה ומיניותה?

אתה יודע את התשובות. אתה יודע אותן באופן אינסטינקטיבי. כעת, גם המדע מגבה את האינסטינקטים הטבועים בך. אל תנסה לסלף את המציאות עם רציונליזציות ותירוצים. כל שנדרש ממך, הוא לסגל לעצמך כמה עקרונות פשוטים, כגון תפיסת נפח טבעי וקומה זקופה עם גופך, שפת גוף פתוחה, ושמירה על ערנות בציבור. אל תצטמצם, ואנא ממך, הראה חיבתך לזוגתך באופן גברי ורומנטי, ואל תימרח עליה כמו רכיכה. כמה שעות בשבוע בחדר כושר בהחלט יועילו ויוסיפו נפח ורושם טוב, שלא לדבר על בריאות וחזות יותר מושכת.

אלפא או בטא. הבחירה שלך.

References:

Online and Speed Dating Body Language Experiment:

Vacharkulksemsuk T., Reit E., Khambatta P., Eastwick P. W., Finkel E. J., Carney D. R. 2016. Dominant, Open Nonverbal Displays are Attractive at Zero-Acquaintance. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Vol. 113 No.15.

Power Posing Experiment:

Carney D. R., Cuddy A. J.C., Yap A. J. 2010. Power Posing: Brief Nonverbal Displays Affect Neuroendocrine Levels and Risk Tolerance. Psychological Science, Vol. 21 No. 10.

Olympic Competitors' Body Language Experiment:

Tracy J. L., Matsumoto D. 2008. The Spontaneous Expression of Pride and Shame: Evidence for Biologically Innate Nonverbal Displays. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Vol. 105 No.33.

36 מחשבות על “אלפא בטא: אהבה ומשיכה בראי שפת גוף

  1. רק מהכותרת ידעתי כבר באיזו תמונה מדובר.

    כל אדם עם קצת מודעות יבחין לאיזה מן הגברים בתמונה יש רמה נורמלית של טסטוסטרון ולאיזה מהם יש יותר מדי אסטרדיול.

    עוד פוסט נהדר לרשימה. מקווה לראות אותך מפרסם יותר ויותר עם הזמן.

  2. Refael:

    >מעניין מה קורה ששתי גברי אלפה נפגשים :]

    בדרך כלל הם מכבדים אחד את השני בהבנה שקטה.

    במצבים יותר חברתיים, יכול להיות שהם יבדקו אחד את השני עם קצת trashtalk, וכשכל אחד יראה שהשני מבין עניין, יצחקו מזה. אתה יכול לראות את זה בהרבה חבורות, הגברים תמיד נהנים לקשקש אחד על השני, לעקוץ אחד את השני בצחוק, וזה נראה די משעשע מהצד.

    מניסיוני, זה נדיר ששני גברי אלפא נלחמים בלי שום סיבה. זה קורה כשמישהו מאיים על השני, ואין דרך אחרת לנטרל את האיום.

  3. ניתוח מעניין מאוד, מדהים כמה מידע הצלחת להוציא מתמונת שחור-לבן פשוטה, שאפו.
    אנקדוטה – חייב לומר שבמבט ראשוני מהתמונה, הבלונדינית נראית יותר טוב, השאלה היא מי נהנה יותר במיטה :P.

    תודה על השיתוף, ומחכה לפוסטים נוספים.

  4. >מדהים כמה מידע הצלחת להוציא מתמונת שחור-לבן פשוטה, שאפו.

    מה שיותר מדהים, זה שהמוח שלנו מעבד את כל המידע הזה אוטומטית, ואז נותן לנו פלט בצורת תחושת בטן. "הגבר הזה ממש מגניב", או "הבחור הזה כלבלב". רוב האנשים לא יכולים להסביר בדיוק מה גורם להם להרגיש כך – אבל הם בהחלט מרגישים. כמו שמספר מגיבים בפוסט של הרטיסט סיפרו, ילדים, שהמוח שלהם לא זוהם בפוליטיקלי קורקט וברציונליזציות, יגידו לך בכנות "זה נראה גבר!" או "זה נראה כמו חילזון!". בלי לנסות להצדיק את עצמם מחד, או לתרץ הפוך מאידך. והתחושות שלהם מאוד מדויקות.

    >חייב לומר שבמבט ראשוני מהתמונה, הבלונדינית נראית יותר טוב

    היה על זה וויכוח מעניין בפוסט של הרטיסט. האמת היא, שאני מסכים עם אלה שאומרים שאי אפשר ממש לדעת. יכול להיות שהשחרחורת יותר צעירה והבלונדה יותר מבוגרת, יכול להיות שהשחרחורת נראית יותר טוב אבל אין מספיק רזולוציה, ויכול להיות סתם זווית שהחמיאה לבלונדה. מה שבטוח, זה שהשחרחורת, חברה של אלפא, נראית הרבה יותר נשית וחמימה, וזה עושה אותה יותר יפה, והבלונדה, חברה של בטא, נראית קפואה כמו קרח, וזה עושה אותה פחות יפה. עוד הוכחה לכך שגבר גברי מוציא מהאישה שלו את הטוב שבה.

    >השאלה היא מי נהנה יותר במיטה :P.

    ללא ספק האלפא. חברה שלו מתה עליו, רואים את זה עליה.

    אם החילזון עם הבלונדה בכלל נכנס איתה למיטה יותר מפעם בשבועיים, אז שיהנה ממה שנשאר לו, כי תיכף הוא לא ייכנס איתה למיטה בכלל…

  5. יכול להיות שה"בטא" הוא בעצם ווינג מן של השני והוא הלך עם המשחק עד הסוף

    חחחחחחח הכל בהומור לא בא להתווכח עם העובדות שבשטח החכמתי המון מהפוסט הזה!! תודה רבה לך אני אמשיך לדפדף באתר הזה

  6. >החכמתי המון מהפוסט הזה!! תודה רבה לך אני אמשיך לדפדף באתר הזה

    טוב לשמוע שמצאת את החומר כאן לעזר!

    >יכול להיות שה"בטא" הוא בעצם ווינג מן של השני…

    אוי ואבוי לנו, אם היו לנו ווינג-מן כאלה. אנחנו לא צריכים תולעת כזו כדי להרגיש גברים. אנחנו רוצים מישהו שבעצמו גבר לעניין, אבל פשוט מציג עצמו בצורה יותר low-key, כדי לשווק אותנו יותר טוב ולאפשר לנו לבלוט. זה ווינג-מן טוב. תולעים שאנחנו נראים גברים על ידם יש בכל מקום… אלה בדיוק האנשים שאני רוצה לעזור להם להתעורר. אף גבר לא צריך להתנהג או להיראות כמו רכיכה.

  7. היה די קל לזהות מי הבטא והיה די קל לזהות מי אמור להחשב האלפא אבל לדעתי הוא נראה לא יושב טוב. הוא לא נשען לאחור אלא קדימה כאילו הוא לחוץ ממשהו או מרגיש לא בנוח ומצד שני המבט שלו משועמם מידי כאילו הוא רוצה לברוח משם. אם הייתי צריך להגדיר את התמונה אז זוג אחד האשה מנסה לצאת והבעל מנסה לאחוז בה וזוג שני הבעל לא בקשר ומנסה לצאת והאשה מנסה לאחוז בו לפני שיקום בכל אופן זה לא נראה כל כך אלפאי למרות שזה נדמה כאלפא

  8. >לא נשען לאחור אלא קדימה כאילו הוא לחוץ ממשהו

    הוא לא נראה לחוץ, אלא ערני. משדר שהוא יכול לשמור על זוגתו מהסביבה, להבדיל מהחילזון שנרדם לזוגתו על הכתף. התייחסתי לכך בהשוואה ביניהם.

    >המבט שלו משועמם מידי כאילו הוא רוצה לברוח משם.

    אני לא חושב כך, הוא לא נראה משועמם, ובטח לא כאחד שרוצה לברוח. ידיו השלובות בצורה רגועה משדרות נינוחות. הוא נראה רגוע. אפשר להיות רגוע וערני באותו זמן.

    >זוג שני הבעל לא בקשר ומנסה לצאת והאשה מנסה לאחוז בו

    האישה אכן אוחזת בו, והוא עצמו רגוע ולא מחפש לצאת מהקשר. הוא נותן לזוגתו להישען עליו, כעמוד חזק ואיתן. כמו שבנות אוהבות. בדיוק ההפך ממה שהחילזון עושה, כמו הרבה גברים אחרים בימינו, לצערי, שלא משאירים לזוגתם מקום לחזר אחריהם, אלא חונקים אותה.

  9. אני לא בטוח אם זה לכאן,
    בכל מקרה עברתי 2 פרידות הראשונה קשר של 4 שנים הסתיים לפני שנתיים, יצאתי ממנו חזק ומחושל היה קשה להתמודד אבל שווה הכל.
    הפרידה השנייה לא מזמן קשר של שנה, ההבדל הוא שהחברה השנייה שלי היית פי כמה וכמה יותר יפה מהראשונה.
    לאחר הפרידה (חודשיים) אני לא מתפשר על בחורות שלא מספיק יפות, שכבתי עם 3 בחורות בזמן הזה. כולם מהיכרות קודמת בזמן הקשר של השנה…
    הבעיה היא אחרת שאני רואה בחורה שנראת טוב מספיק בעייני אני לא מספיק אסרטיבי ופשוט קופא… לא יודע מה להגיד לה… לא מרגיש מספיק בנוח להתחיל איתה..
    התחלתי עם מישהי שנראת טוב שיחה זורמת קצת סתמית אבל עדיין התעניינה בי לבסוף ביקשתי את הטלפון והיא ענתה לי "לא כדאי לך אני כמו גרושה וסהכ בת 23.. עברתי חיים לא קלים"
    אמרתי לה טוב והלכתי…
    איך מתחילים עם מישהי בבר? במועדון? בתור לרופא? איך מתחילים שיחה עם בחורה שמוצאת חן בעייני במראה חיצוני מבלי להראות לה יותר מידי התלהבות ומבלי להכיר אותה לפני בכלל…
    שוק מחנה יהודה, אמצע השבוע דוכן קטן של האוניברסיטה העברית שם עומדת בחורה שכל אמא היית רוצה לבן שלה, יפה, נראת אינטילגנטית במקום לדבר איתה התעלמתי…
    חשוב לי להעביר לך מסר ברור, מבחינה חיצונית אני נראה טוב מתחילות איתי בנות.
    משהו בביטחון שלי לא מספיק, בבקשה נסה לעשות לי סדר בדברים …

  10. >שאני רואה בחורה שנראת טוב מספיק בעייני אני לא מספיק אסרטיבי ופשוט קופא…

    תופעה מוכרת. ככל שבחורה יותר מושכת אתה יותר מתבלבל. התרופה היא שילוב של להתנסות יותר בשיחה עם בחורות מושכות, וללמוד להיות יותר רגוע וזורם באופן כללי.

    >"לא כדאי לך אני כמו גרושה…"

    "כמו"? אוכלת סרטים מאיזה פרידה? אולי זה טסט, אולי היא מפלרטטת. היית יכול להפוך את זה לפלירטוט ולהגיד לה "אז למה שלא תצאי עם גבר אימיתי?", או "החיים שלי די רגועים, את מוזמנת להצטרף." וזה בשלוף לגמרי, אני בטוח שיכלת לחשוב על פלירטוט יותר טוב לסיטואציה. חבל סתם להיסגר ולסיים את השיחה לפני שניסית.

    >איך מתחילים עם מישהי בבר? במועדון? בתור לרופא?

    מוצא איזשהו "תירוץ" להתחיל בשיחה, וזורם משם. או אפילו להיות ישיר לגמרי ולהגיד לה "היי, אני Gal, נעים מאוד."

    >איך מתחילים שיחה עם בחורה שמוצאת חן בעייני במראה חיצוני מבלי להראות לה יותר מידי התלהבות

    התשובה טמונה בגוף השאלה, אתה משתדל להישאר רגוע. לזכור שהיא גם בת אדם, לדבר איתה בגובה העיניים, ולתבל את השיחה עם פלירטוט קל, או כבד, לפי הנסיבות.

    >דוכן קטן של האוניברסיטה העברית שם עומדת בחורה…

    "אז מה את ממליצה לקנות?", או שאתה זורק הערה משעשעת על המוצר שהיא מסתכלת עליו. לגמרי בשלוף. אתה תמיד תוכל למצוא משהו יותר מוצלח להגיד כשאתה בתוך הסיטואציה.

    >מבחינה חיצונית אני נראה טוב מתחילות איתי בנות. משהו בביטחון שלי לא מספיק…

    זה מצוין שאתה נראה טוב ובחורות מראות עניין. כעת אתה צריך להוסיף יותר יוזמה למיקס. אני ממליץ לך לגלוש למאמר כאן בבלוג, "פריים אלפא וט' המבולבל מתחילים עם בנות בים", שדן בנושא זה, ועל הדרך יספק לך כמה דוגמאות משעשעות על איך להתחיל.

  11. נראה לי שחבר שלי כמו בטא מצד אחד הוא מאוהב בי וקשה לי לחתוך ממנו כי הוא יפגע מידי אבל מצד שני, אני לא נמשכת אליו או מרגישה אליו משהו מיוחד ואני חושבת שמגיע לי יותר, להתרגש וכו'. יש סיכוי לקשר שלנו? איך אני יכולה לשנות את המצב? קשה לי בבקשה תענה, תודה.

  12. יהודית,

    >קשה לי לחתוך ממנו כי הוא יפגע

    פרידה בדרך כלל פוגעת. אבל אם צריך להיפרד, נפרדים; פשוט משתדלים לעשות זאת בצורה הכי יפה שאפשר. נשארים בקשר אם יש אהבה, לא נשארים בקשר רק כדי לא לפגוע. זה יפגע בשניכם הרבה יותר אם תישארו בקשר חסר אהבה, במקום להתגבר ולמצוא פרוספקטים יותר מתאימים.

    >אני לא נמשכת אליו או מרגישה אליו משהו מיוחד ואני חושבת שמגיע לי יותר, להתרגש וכו'.

    לא סיפרת על הקשר. או שהוא לא משך אותך מלכתחילה, או שמשהו הידרדר במה שעשה אותו מושך.

    >יש סיכוי לקשר שלנו?

    אם משהו הידרדר, יש סיכוי לקשר אם הבחור ישכיל להבין מה הידרדר ולשפר. אם מלכתחילה לא הייתה משיכה, אז הסיכוי לשפר את הקשר הוא קלוש ביותר.

    >איך אני יכולה לשנות את המצב?

    בחורות לא אוהבות ללמד את הגבר איך להיות גבר. את יכולה במקרה הטוב, אם את יודעת מה גרם למשיכה להידרדר (למשל, הזנחה גופנית), לעודד אותו לשפר (למשל, ספורט וטיפוח עצמי). לרוב, אם מדובר על פקטורים התנהגותיים, כמעט בלתי אפשרי שהבחורה תתערב באופן טכני בניסיון לשפר את הבחור.

  13. יהודית, בהמשך לתגובה של אלפא חשוב לי לומר משהו – משיכה מינית והגורמים לה זה משהו שקבוע בטבע שלנו, זה לא קשור למוסר או למוסכמות חברתיות. זו המציאות.
    את לא נמשכת לבחור וזו עובדה ביו-מכאנית.

    זה לא בהכרח אומר שצריך מייד לזרוק אותו וללכת לחפש דוגמן שרירי. זה גם לא אומר שחייבים להישאר איתו לנצח.

    את שואלת שאלות שיותר קשורות לאיך צריך להתנהג – בהינתן העובדה שאין משיכה, האם זה בסדר לעזוב בחור טוב רק כי אין כבר משיכה מינית? האם שווה לנסות להשקיע? האם ריגוש חדש יותר חשוב מקשר איכותי ומוכר?

    את היחידה שיכולה לענות לעצמך על השאלות האלו. אצל רוב הנשים כיום, הדגש הוא על חיפוש ריגושים ולא להיות מחוייבות עד לגיל יחסית מאוחר. לרוב תמיד יהיה ריגוש נוסף מעבר לפינה, תמיד נמאס ממישהו אחרי תקופה ארוכה ביחד.
    הגברים הנחמדים/כלבלביים תמיד מקטרים שנשים לא מעריכות את התכונות הטובות שלנו ונמשכות לערסים שיכורים או אלימים ללא עתיד וללא יחס מכבד לנשים. האינטרס שלי כגבר הוא כביכול להגיד לך להישאר עם הבחור ולהעריך את הנחמדות שלו. אבל אנחנו עוסקים באיך העולם עובד, לא באיך הוא אמור לדעתנו לעבוד. ובעולם האמיתי בדרך כלל הטבע (משיכה) גובר על מחוייבות ומוסכמות חברתיות.

    בנוסף, נניח שתתפשרי עכשיו ותישארי עם מישהו שלא מושך אותך, זה עלול ליצור בשניכם מרירות הדדית כי זה איכשהו יצא באלף דרכים קטנות, חוסר משיכה לא ניתן להסתרה ויכול להפוך לשנאה של ממש, בגידות וכו'.

    אני לא יכול להגיד לך מה לעשות, רק תזכרי שחוקי המשיכה עובדים בשני הכיוונים (וסליחה אם אני נשמע כמו סבתא זקנה) – אחרי גיל מסויים בחורות כבר לא מקבלות כל כך הרבה הצעות מרגשות מבחורים חסונים (הם הולכים על הצעירות יותר), או מקסימום מקבלות דפיקה וזריקה, ואז הן מתחילות לשאול לאן נעלמו כל הבחורים הטובים הנחמדים והרציניים (עזבתן אותם כדי לרדוף אחרי ריגושים).

    תעשי לעצמך חושבים מה מתאים לך בשלב הזה בחיים, אבל קשר מושלם מהסרטים בדרך כלל יש רק בסרטים.

  14. הפרשנות שלך לתמונה לא מלמדת כל כך על טבע האדם, אלא על הטבע שלך.
    בודהה היה אומר שאתה כמו אדם שדרך בחול טובעני ונאבק על מנת להשתחרר, רק בשביל לשקוע עמוק יותר. ככה אתה עם הסבל. אתה נאבק ברוח רפאים ומתיש את עצמך.
    הדבר הכי טוב בשבילך הוא לפסיק לעלות את גרת הנשים והיחסים שלך איתן, להתרחק קצת מהפסודו-פסיכולוגיה והפסודו-אבולוציה, לצאת לשמש ולטבע ולהיזכר מה מותר האדם מן הבהמה (אם כי, במשפט המקורי מקהלת המסקנה שאין מותר).
    חבל. מהכתיבה שלך אין ספק שאתה בחור מבריק בצורה יוצאת דופן (אני מניח שגם משפטן, ואחד שיודע להתנסח מעולה). ככל הנראה מבריק ממני בהרבה. תשתמש בכוח הזה בשביל להפחית את הסבל בעולם, לא בשביל להפיץ אותו.
    בכול מקרה, במציאות מי ששולט בעולם הם לא זכרי האלפא (אם יוצאים מנקודת הנחה שיש דבר כזה). זכרי אלפא הם בשר תותחים של המושכים בחוטים – השאמאנים, הכמרים, עורכי הדין, הלוביסטים וכו'. כך תמיד היה. כך תמיד יהיה. מי שמושך תשומת לב מושך אש, קוברים אותו וקוראים על שמו אחלה כיכר במרכז העיר.
    הניסיון להיות גבר גבר הוא רק סוג אחר של כלבלבות. למי אכפת מה נשים חושבות או רוצות? אם בא לי לבכות כמו תינוק אני אבכה כמו תינוק. אם בא לי להימרח על בחורה אני אמרח על בחורה (בהסכמה כמובן). לא אמנע מעצמי את רגשותיי רק בשביל הסיכוי לשפשף את הזלזל בנרתיק של מישהי.
    לא סתם הסטואיקנים קיימים כיום רק בדפים המאובקים של ספריות.
    החיים מלאים בגוונים של רגשות וחוויות, ולהעביר אותם דרך מסננת של צורך הרבייה… כמו שאמרתי, זה רק פסודו-אבולוציה. זו גם שגיאה היסטורית גדולה. חלק גדול ממה שאתה מציג כגבריות (כמו לא לבכות, לשמור על גוף חלק ומסותת וכו') הן תופעות מאוד חדשות.
    הוליווד עשתה עליך עבודה טובה.

  15. סווט אוקי, ברוך הבא לבלוג,

    >הפרשנות שלך לתמונה לא מלמדת כל כך על טבע האדם, אלא על הטבע שלך.

    לא. הפרשנות שלי לתמונה מלמדת על הפרשנות שלי לתמונה. כל מחקר בנוי מתצפית, התייחסות לממצאים קודמים, הסקת מסקנות. הבאת ניסיון חיים אישי, ככל שזה מתאים לממצאים, לא יכול להיות לכשעצמו סיבה לפסילת הפירוש.

    >להתרחק קצת מהפסודו-פסיכולוגיה והפסודו-אבולוציה

    האם קראת את המחקרים על שפת גוף שקישרתי אליהם, שהראו עלייה ברורה ברמות טסטוסטרון עם שפת גוף פתוחה וקומה זקופה? זה לא פסודו. זה ממצאים עובדתיים ברורים כשמש.

    >להפחית את הסבל בעולם, לא בשביל להפיץ אותו.

    אני די בטוח שעל ידי לימוד כלים להתמודדות, להבחין בין קשרים טובים לרעים, ושיפור עצמי, אני מפחית סבל ומוסיף טוב.

    >זכרי אלפא הם בשר תותחים של המושכים בחוטים

    בלבול נושאים. אפשר באותה מידה לטעון שהשאמאנים הם אלפא, ורוב החיילים הם בטא שממלאים פקודות. אפשר גם לטעון שהצבא זה היררכיה והאלפא עולים במהרה לראש הפירמידה. זה נושא נרחב לדיון אחר, לא מעלה ולא מוריד מהעובדה ששפת גוף פתוחה וקומה זקופה גורמים לגבר להרגיש יותר טוב, וגם לזוגתו להרגיש יותר בטוחה בגבר שלה.

    >הניסיון להיות גבר גבר הוא רק סוג אחר של כלבלבות.

    לא. אלפא לא "מנסה" להיות גבר גבר. הוא בונה ומשפר את עצמו כך שהוא יהיה גבר על פי ברירת מחדל.

    >למי אכפת מה נשים חושבות או רוצות?

    אה, לכל מי שרוצה זוגיות? החכמה היא ליישב בין האינטרסים של הגבר והאישה בצורה מושכלת, ולא לבטל את עצמך בשביל למלא את רצונות האישה, שזו הטעות של הכלבלבים. ואחת הדרכים הטובות ביותר להשקיע בקשר היא להשקיע בעצמך. זה כן מתאים לגישה שאתה מרכז חייך. כי המתנה הכי טובה שאפשר לתת לאישה, זה להיות גבר מושך.

    >אם בא לי לבכות כמו תינוק אני אבכה כמו תינוק. אם בא לי להימרח על בחורה אני אמרח על בחורה…
    >…הוליווד עשתה עליך עבודה טובה.

    הפוסל, במומו פוסל. באותה מידה אוכל לטעון שזה אתה שהושפעת לרעה מסרטים עם מסרים פמיניסטיים רדיקליים לא ריאליים, בהם אם הגבר משתפך, בוכה, מיילל, וממלא את הדירה של זוגתו עם פרחים בשווי 15,000$, שהיא פתאום תתאהב בו ותראה את הלב שלו. האמת היא, שאם אתה בוכה מול זוגתך ונמרח עליה, היא תחשוב שאתה סמרטוט חלש ותזרוק אותך. סיפורים מצערים כאלה קורים כל יום כל היום.

    >לא לבכות, לשמור על גוף חלק ומסותת וכו'… הן תופעות מאוד חדשות

    נהפוך הוא. לבכות ולהיות דחליל הן תופעות חדשות. בעבר, אם היה בא מולך נמר טורף והיית בוכה, היית נטרף. אם היית חלש, היית נטרף. מיליוני שנים היינו צריכים להיות פעילים ואתלטיים ולבנות ולצוד ולהגן על עצמינו. זה רק לאחרונה, בתקופה המודרנית, שאנשים יכולים להרשות לעצמם לבכות כמו סמרטוטים ולהיות דחלילים או לחילופין לסבול מהשמנת יתר. לגבי גוף חלק, לא רשמתי בשום מקום שאתה צריך להוריד כל שיערה מהגוף. אני כן רשמתי שרצוי להיות מטופח מהבחינה של לא להיות חד-גבה, לא לגדל יער בבית השחי או במקומות אחרים, ואם יש שיעור יתר שמפריע מבחינה אסתטית כמו בגב או בכתפיים וכו', אז אפשר לשקול לטפל ולהסיר.

    >לא אמנע מעצמי את רגשותיי…

    לא נתבקשת להימנע מרגשותיך. נתבקשת לתעל אותם בצורה גברית ומתמודדת, ולא כמו גור כלבלבים מיילל.

    ואני לא אגיד לך, אל תבכה. אל תשתפך. אני כן יגיד לך, שאם אתה בוחר לעשות כן, במקום להתמודד עם העולם סביבך בצורה מושכלת וחיובית, אז אל תתפלא כאשר תיאלץ לשאת בתוצאות של התפרקות הזוגיות.

    זוגתך תהיה איתך ולצידך, כל עוד אתה מתמודד עם העולם. תחשוב על עצמך כמתאגרף המתמודד עם העולם. אם אתה נלחם בשביל מקומך בעולם, מנצח לפעמים, אולי מפסיד לפעמים, אבל תמיד מתמודד, יש קשיים ונפילות אבל אתה עם הראש קדימה, היא תהייה שם לצדך. אבל אם תצא מהזירה ותשב בחדר הלבשה ותיילל כמה שהמלחמה קשה, היא לא תהייה בפינה שלך. אף אחת לא רוצה להיות בייביסיטר.

  16. מה לגבי קשר עין?
    האם מומלץ לא לשבור אותו עד שהצד השני שובר אותו? או שזה עלול להתפס כקריפי?
    איפה נמצא האיזון בין לברוח מקשר עין ללהחזיק אותו יותר מדי?

  17. לאיזו מין תשובה אתה מצפה? 2.37 שניות של קשר עין זה יותר מדי או פחות מדי?

    אני לא מתכוון להיות תקיף מדי כלפיך, אבל אי אפשר לתאר במילים בצורה יבשה את כל המאפיינים של שפת גוף על מאות הוואריאציות השונות. תלוי בסיטואציה, בשאר שפת הגוף ועוד ועוד… צריך לראות הדגמה ולהתאמן עוד ועוד ועוד עד שזה בא בטבעיות. זו לא נוסחה מדוייקת אלא ניואנסים של שפת גוף שבאים עם חיקוי התנהגות ועם הנסיון.

    אני מבין שזה קשה ולא ברור למי שלא רגיל וזה לא בא לו בטבעיות, אבל אלא אם יש לך אוטיזם חריף / אספרגר (ראה מארק צוקרברג ושפת הגוף הרובוטית עד-כדי בלתי אנושית שלו), זה די פשוט לחקות התנהגות אנושית נורמלית.

  18. Tuna:

    >האם מומלץ לא לשבור אותו עד שהצד השני שובר אותו?

    קשר עין אמור להיות מזמין, לא מלחמת "מי שובר קודם". מבט, חיוך קל, אולי להחזיק אותו טיפונת יותר. לא לבהות. החזקת מבט ממושכת ישימה אם נעשית תוך כדי התקדמות אל עבר הבחורה, במטרה לגשת אליה.

    >איפה נמצא האיזון בין לברוח מקשר עין ללהחזיק אותו יותר מדי?

    אם אתה בוהה בה יותר מדי זמן, מעבר לכמה שניות, בלי לעשות שום דבר חוץ מלבהות בה, זה קריפי. אם אתה מביט, מחייך חיוך קל, וחוזר לעשות את מה שעשית קודם, זה לא נחשב לברוח מהמבט. בריחה מפוחדת ממבט זה אם מסתכלים עליך ואתה אפילו לא מחזיק את המבט חצי שנייה, ישר נבהל ומשפיל מבט או מפנה את הראש.

    פיל אדום:

    >תלוי בסיטואציה, בשאר שפת הגוף ועוד ועוד…

    אכן. עם זאת, לעתים אפשר למצוא קווים כלליים כלשהם. אין מידה מדויקת כמה שניות להחזיק מבט נחשב סביר, אבל כן אפשר להגיד שהחזקת מבט זמן רב מדי בלי לעשות כלום, זה לבהות.

    >זה די פשוט לחקות התנהגות אנושית נורמלית.

    הבעיה שלא כולם יודעים להיות נורמליים. גברי בטא צריכים לנקות כמה התנהגויות שליליות, כגון שפת גוף קטנה ומצטנפת, כגון השתרכות אחר בחורות. לא תמיד אנשים מודעים לשטויות שהם עושים.

  19. פריים אלפא שאלה, אם אתה חושב שאתה תמיד צודק ותמיד הכי טוב למה אתה מתחבא מאחוריי דמות מסתורית ולא חושף את עצמך????

  20. אני צודק לרוב בגישתי, אך לא חושב שאני תמיד צודק – אני תמיד מוכן ללמוד ולשפר; אני טוב בפועלי, אך לא חושב שאני הכי טוב – מכל מלמדי הטובים ממני השכלתי; זהותי אינה העיקר, המידע והעזרה שאני נותן לקוראים ולקוראות הם העיקר, לא בוער לי לשים שם ותמונה שלי בבלוג, אינני זקוק לפולחן אישיות, וכשאעביר בעתיד סדנאות למעוניינים, זהותי תיחשף בצורה אגבית ושקטה לבאים ללמוד.

    התגובות בבלוג נועדו להבהרת נקודות ומתן עזרה. אם אינך זקוק לעזרה, אתה מוזמן לקרוא את המאמרים להנאתך, מבלי לשאול שאלות מיותרות.

    שנה טובה ומבורכת.

  21. סווט אוקי:

    לא ברור לי איך אני יכול לממש את הצרכים שלי בעולם דרך התפישה שלך…
    מה אתה מציע בעצם חוץ מלשלול את האסטרטגיות של כותב הבלוג…

  22. היי פריים אלפא

    מאוד התחברתי למה שכתבת, אני חושב שלמדתי הרבה והבנתי על עצמי כמה דברים מהכתבה שלך.

    אבל אני חייב עצה קטנה,
    אני מהאלה שחייבים מגע (יותר לגעת וללטף מאשר להיות זה שנוגעים בו)
    אז כן, לפעמים אני נמרח, לפעמים אני מחזיק ידיים יותר מידי זמן עם הבת זוג או עושה לה נעים ביד או בגב או מסאז'ים פה ושם

    בקיצור אני חייב מגע

    מה אני עושה כדי לא להיראות כמו הבטא אבל מבלי לוותר על מגע? כי אני רואה את התמונה הזאת ואני מרגיש עכשיו כמו איזה לפלף

    תודה

  23. יוסי, אני חושב שיש לך אי הבנה קלה. אסביר.

    >אני מהאלה שחייבים מגע

    בסדר גמור! הרי בקשר טוב יש מגע.

    >יותר לגעת וללטף מאשר להיות זה שנוגעים בו

    לא רואה בזה משהו רע, אבל שים לב שבדרך זו או אחרת, רצוי לקבל חזרה מה שאתה משקיע, כמתבקש מעקרון ההדדיות.

    >לפעמים אני נמרח

    לא מצאתי בדבריך משהו המרמז על כך שאתה נמרח.

    >מחזיק ידיים יותר מידי זמן עם הבת זוג

    אם היא ממשיכה להחזיק ידיים ברצון, הכל בסדר! ואם אתה עושה את זה בקומה זקופה, אז אתה לא נמרח. גם אין שום בעיה לחבק את זוגתך, כל עוד אתה עושה זאת בקומה זקופה וגברית, כמגן על זוגתך, ולא כמו החילזון בתמונה.

    >עושה לה נעים ביד או בגב או מסאז'ים פה ושם

    מה רע במסאז'? כל עוד שניכם נהנים, מצוין!

    >מה אני עושה כדי לא להיראות כמו הבטא אבל מבלי לוותר על מגע?

    אין שום דבר במאמר שבכלל מרמז על כך שכל סוג מגע הוא בטא. שים לב לבטא, איך הוא נמרח כמו חילזון עייף על זוגתו. זה לא סקסי בעליל. אבל איך זה קשור למסאז', שהבחורה מתפנקת עליך, ואתה יושב זקוף ומענג אותה? לבריאות!

    [אם כבר, כשאתה מעניק מסאז', אז אמנם אתה מי שעובד, אבל מקבל המסאז' הוא מי ש"נמרח" בעונג עליך או על הספה.]

    >אני רואה את התמונה הזאת ואני מרגיש עכשיו כמו איזה לפלף

    אני לא יודע מה הבטא בתמונה חושב שהוא עושה, אבל הוא בטח לא עושה מסאז'! 😀

  24. היי פריים אלפא

    רציתי להגיד לך (ולא אני לא מגזים כשאני כותב את זה)

    שינית לי את החיים בכל מה שקשור בזוגיות, במיוחד הכתבה הזאת
    יוצא שאני קורא את הפוסטים שלך כמה וכמה פעמים

    תמיד חשבתי (וגם האכילו אותי) שהגבר תמיד צריך לרצות ולרצות ולרצות
    איזו טעות עשיתי כל השנים ואני רק עכשיו מבין.
    זה כאילו הזוי שכל הבחורות חושבות די דומה.

    אבל יש לי טיפה ביקורת:
    שיניתי לגמרי את ההתנהגות שלי (לא חושב שאי פעם הייתי בטא) אבל גם לא הייתי אלפא
    אבל אני חייב להגיד לך, אני לא חושב שיש דבר כזה אלפא בטא בבני אדם ואם כן אז שגבר בטא יהפוך להיות אלפא
    אני ניסיתי את זה, קראתי את הפוסטים שלך כמה פעמים, ראיתי מלא סרטוני יוטיוב ואמרתי לעצמי שאני מישהו אחר אבל זו טעות, רק הרגשתי כמו מתחזה, אני חושב שמה שאתה מתכוון זה איך לא להיות כמו החילזון שבתמונה ופשוט להיות הגרסא הכי טובה של עצמך.

    מת לשבת איתך לכוס קפה
    אחלה של חומר יש לך פה והלוואי והיית כותב עוד.

  25. היי אלפא, גם לי יש סוגייה לגבי האלפא / בטא, בבני אדם

    אם כבר אנחנו מנסים להתחקות אחר התצפיות בטבע בכדי להשליך על בני האדם, אז החיות שהכי קרובות אלינו גנטית הם השימפנזים ובפרט השימפנזה הננסי ("בונבו")
    הבונבו הן החיות *היחידות* בטבע שבדומה לבני האדם מקיימות יחסי מין לשם הנאה ולא לצרכי רבייה, מקיימות יחסי מין פנים אל פנים, וכמו כן, ציטוט: "אין תבנית ברורה להעדפת בני זוג, ועל פי רוב, נקבה מיוחמת מחוזרת על ידי כל זכרי הלהקה".

    התיאוריה שרק או בעיקר האלפא מזריע ומושך נקבות מבוססת יותר על התנהגות של גורילות שידוע כי רחוקים *עוד* כמה מילוני שנים אבלוציונית מאיתנו.

    מה אתה אומר?

  26. חברים, שבוע טוב,

    אלפא בעתיד:

    שמחתי לקרוא שעזרתי לך לשפר את חייך, זה לא מובן מאליו.

    יש לך ביקורת על המושגים אלפא בטא. לגישתי, יש ספקטרום של התנהגויות ותכונות. מאמר זה שם דגש על הפן הפיזי. למשל, אלפא תופס מרחב, בטא מצטנף. זה נכון גם בטבע, וגם אצל בני אדם. לאדם יכול להיות קשת תכונות. חלקן אלפא, חלקן בטא. יש לשאוף למקסם את האלפא ולצמצם את הבטא. אפשר לנהל דיון על הגדרת המושגים, תחומם, ותחולתם על בני אדם, אך אין לי ספק שמושגים אלה עוזרים לסווג ולהבין את התנהגויות האדם, ושהספקטרום אלפא\בטא קיים בצורה זו או אחרת אצל בני אדם.

    כל אדם נולד עם פוטנציאל. כל אדם יכול לשפר את עצמו. כל אחד יתקדם אחרת בתכונות שונות. יותר אלפא? הגרסה הכי טובה של עצמך? קרא לזה איך שאתה מוצא לנכון; השורה התחתונה היא שיפור עצמי, וכל עוד זו מטרתך, אשרינו.

    חוקר:

    קופי הבונובו אכן מציגים חיי מין מאוד עשירים. למיטב ידיעתי, יש עוד כמה בעלי חיים חוץ מקופים, שנראה כי מסוגלים לקיים יחסי מין לשם הנאה נטו, אחד מהם הוא הדולפין, ויש מחקרים שמציעים כי גם בעלי חיים נוספים נהנים מאוד מהאקט. נראה כי גם בעלי חיים, בעיקר יונקים מפותחים, שלא נחשבים למקיימים יחסי מין לשם הנאה בלבד, עדיין נהנים מהאקט, ניתן לראות זאת בתגובותיהם (ראה למשל איך אריה שואג כשהוא גומר, ואיך הלביאה משחקת עם האריה כשהיא מיוחמת).

    לא תמיד זכר האלפא הוא היחיד שמזריע את כל הנקבות, אך אצל כל בעלי החיים בהם יש זכרים דומיננטיים יותר ופחות, האלפא הם בהחלט אלה שמזריעים יותר, וזה כולל גם בני אדם. יש בעלי חיים בהם לאלפא יש זכות הזרעה בלעדית (פילי ים למשל נלחמים מלחמות קשות עבור הזכות להזריע הרמון של נקבות), ויש כאלה בהם האלפא מזריע עיקרי, אבל לא בלעדי.

    אני מסכים אתכם כי המושגים אלפא ובטא נתונים לדיון. אבל יחד עם זאת אין לי ספק שהם מושגים שכן קיימים בצורה כלשהי אצל בני אדם, ואפשר בהחלט להיעזר בהם בשביל לנתח התנהגויות שונות.

  27. הי הייתי רוצה לשתף אותך במקרה שקרה לי לאחרונה שאיני מסוגל להבין אותו כל כך
    האם יש לך מייל אישי ? והאם בכלל בא לך לבחון את המקרה ?

  28. Shuki:

    אשמח להקשיב ולעזור.

    כרגע ניתן לפנות אלי במסר פרטי ליוזר שלי באתר AskPeople (קישור ליוזר בעמוד הקישורים). צור משתמש, המתן תקופת צינון של כיומיים, ותוכל לרשום לי מסר פרטי.

  29. הפקטורים ההתנהגותיים הם: דומיננטיות, כריזמה, וכו'
    א. הסיבה שאדם מתנהג בפקטורים האלה היא שההתנהגות הזאת מושפעת ממצב רגשי – תודעתי. ומה שאני רוצה לומר שאדם צריך לעבוד על התודעה שלו: לדוגמא אדם שרוצה להיות כריזמטי ודומיננטי, צריך לרצות להוביל, צריך להרגיש בנוח עם עצמו וכו'

    ב. יש הרבה "מומחים" שאומרים שכדי להצליח בחברה צריך לפתח שפת גוף, כגון:
    דיבור עם תנועות ידיים, דיבור עם תנועות נכונות עם הידיים, לדבר בקול מתאים וכהנה וכהנה…

    עכשיו אדם שיעבוד על דברים כאלה גם אם הם נכונים ימצא את עצמו רודף אחרי פרטים, ואף לא מצליח לבצעם נכון.
    השינוי אף פעם לא יכול להיות חיצוני, הוא צריך להיות בתפיסה.

    א. האם אתה מסכים איתי שאדם לא צריך לעבוד על שפת גוף נכונה, (להבדיל מעמידה זקופה שזה פרקטי לחלוטין)
    ועל סגנון דיבור, ודברים בסגנון.
    אלא על שינויים תודעתיים בתפיסה?

  30. איציק צהריים טובים,

    שים לב לפרק: "הבסיס לשפת גוף טובה בראי כלל הברזל: מרכז החיים זה אתה" המדגיש כי גבר אלפא מיישם עקרונות שפת גוף מושכת באופן טבעי. תמיד עדיפה הצגה טבעית מאשר סימולציה. הדרך הכי טובה להתנהג כמו אלפא, כולל להציג שפת גוף של אלפא, זה פשוט להיות אלפא. זה אומר לפתח ביטחון עצמי בעצמך ובמעשיך בחיים. זו עצה פרקטית: הצטיינות במעשיך בחיים, כגון עבודה, לימודים, תחביבים, ספורט, ועוד, מבסס ביטחון עצמי באופן קונקרטי, ואימוני משקולות בפרט מפרישים טסטוסטרון המשפר את שפת הגוף שלך באופן טבעי.

    עם זאת, בינתיים לא פוסלים סימולציה, נהפוך הוא, משתדלים לשמור על שפת גוף תקינה גם אם זה דורש סימולציה ותזכור עצמי ("…שב ישר! אל תצטנף! אל תשמוט כתפיים!"). שים לב למחקרים המראים כי ההשפעה היא דו סטרית: אמנם טסטוסטרון טבעי ומצב רוח טוב משפרים את שפת הגוף, אך שיפור שפת הגוף באופן מכוון ותפיסת נפח במקום הצטנפות משפרים את הטסטוסטרון ומצב הרוח.

    >אדם שיעבוד על דברים כאלה גם אם הם נכונים ימצא את עצמו רודף אחרי פרטים,
    >ואף לא מצליח לבצעם נכון.

    אכן. אבל כאמור, לסימולציה במקרה זה יש שימוש מאוד פרקטי ומוכח. ראשית, עדיף סימולציה מאשר כלום, ולו רק של הבסיס החשוב: תהיה ישר, אל תצטנף. כל הפרטים כמו תנועות ידיים בדיבור משניים לעיקר. שנית, הסימולציה עצמה תשפר את רמת הטסטוסטרון ומצב הרוח.

    >השינוי אף פעם לא יכול להיות חיצוני, הוא צריך להיות בתפיסה.

    צודק לחלוטין, אך זה לא סותר את השימוש בסימולציה, עד שזה בא טבעי.

    >האם אתה מסכים איתי…

    אני חצי מסכים איתך. מסכים איתך ששינוי בסיסי בתפיסה הוא בהחלט דרך המלך. עם זאת, לסימולציה יש שימושים פרקטיים של העלאת טסטוסטרון ומצב רוח, וכשלעצמה, עדיפה על כלום בינתיים, ומוטב להשתדל להיות זקוף ולא מצטנף באופן מודע, עד שזה נהיה טבעי.

  31. היי לכותב
    בהמשך למאמר
    האם לדעתך יש דרך להוכיח באופן חותך אם בחורה נמשכת מינית, הוכחה שלא ניתנת לזיוף?
    כי לכאורה אפשר לזייף אפילו אורגזמה, כל שכן אמירות…נשיקות, סקס
    בהינתן שאתה אדם עשיר וחושד שבחורה יוצאת איתך רק בשביל כסף
    איזה הוכחה יש שהיא באמת נמשכת?
    בהתחלה חשבתי שהרטבה בסקס היא הוכחה שלא ניתנת לזיוף, אבל מצד שני זה הוכחה לגירוי מיני עצמי ולא דוקא למשיכה.

  32. היי פריים
    אני רוצה להתייעץ אתך על עניין אישי מסויים.
    אני בן 35.
    מאז ומתמיד היה לי קושי לצאת עם בחורות שעוקפות אותי בפרמטר משמעותי כלשהו.
    לדוגמה: בחורה שמרוויחה יותר ממני.
    בחורה בעלת מעמד סמכותי יותר ממני – לדוגמה מפקדת בצבא , מנהלת בכירה, אפילו מרוויחה פחות ממני.

    בחורה בעלת כח פיזי יותר ממני.
    אני נחשב למאמן כושר ואיש חזק, אבל אם הייתי נתקל בבחורה עם דדליפט או בנץ פרס יותר חזק ממני, הייתי פוסל.

    בחורה שהרבה יותר חכמה ממני.
    נגיד מעל 150 נקודות בפסיכומטרי.

    ועוד….

    השאלה שלי אלייך:
    1. האם התופעה שאני מתאר היא נפוצה בקרב גברים, או שזאת שריטה ייחודית לי?
    2. האם התופעה תקינה? לא שואל אם היא שוביניסטית או נכונה, אלא האם היא תקינה.
    3. כרגע אני יוצא עם בחורה שכנראה מרוויחה פחות ממני, אבל מנהלת בכירה בחברת כבלים, יש תחתיה 40-60 עובדים, רובם עובדים שם כעבודה זמנית בתור מוקדנים ואנשי שירות לקוחות.
    איך אני מתגבר על הקושי וממשיך בקשר?

  33. חברים שבוע טוב,

    גיא:

    >האם לדעתך יש דרך להוכיח באופן חותך אם בחורה נמשכת מינית,
    >הוכחה שלא ניתנת לזיוף?

    איננו טלפתים. עם זאת, הפגנת רגשות אכפתיות וכימיה מעולה לאורך תקופת זמן, זה הסימן הכי טוב, קשה לזייף ובלתי אפשרי לזייף בדומה לדבר האמיתי. קירבה אכפתיות אינטימיות וכימיה זה משהו שבא טבעי רק עם התאמה ומשיכה, לא ניתן לזייף דבר כזה לאורך זמן עקב התנהגויות שליליות שמפעפעות לפני השטח. מישהי צריכה להיות משוגעת אמיתית בשביל לזייף כימיה לאורך זמן, סבורני כי יהיו סימנים לשיגעון זה.

    שי:

    >מאז ומתמיד היה לי קושי לצאת עם בחורות שעוקפות אותי
    >בפרמטר משמעותי כלשהו.

    יש לי ידידה טובה שהיא רופאה. תואר ד"ר מאוניברסיטה נחשבת בישראל (להתקבל לרפואה באוניברסיטה ישראלית הישג מרשים כשלעצמו). כמעט 800 בפסיכומטרי. בחורה משכמה ומעלה. ונראית טוב.

    היא מספרת לי שגברים רבים נרתעים מההצלחה שלה. אמרתי לה שלדעתי אם הם נרתעים ממנה, מוטב שיסננו את עצמם. אם אני מכיר מישהי והיא מספרת לי שהיא קיבלה 800 בפסיכומטרי ושהיא ד"ר לרפואה, אני אגיד מילה אחת בלבד:

    "מגניב!!!"

    וארצה להכיר אותה יותר. לא פחות.

    זאת משום שאני חושב שיש לי מספיק מה להביא לשולחן בתור גבר בכלל ובקשר זוגי בפרט. יש לי מספיק פקטורים אחרים כדי שלא אהיה מוטרד אם בחורה עוברת אותי בפקטור מסוים כלשהו. גם לא שכר – כל עוד אני עצמי מתפרנס בכבוד. אמנם עולה שאלת ההיפרגמיה, בחורות מעדיפות גבר רם מהן במעמד, אך שוב: אם יש לך מספיק מה להביא לשולחן אינך אמור להיות מוטרד.

    >בחורה בעלת מעמד סמכותי יותר ממני – לדוגמה מפקדת בצבא , מנהלת בכירה

    "את אולי המפקדת בעבודה – אבל אני המפקד בבית, ובמיטה!"

    דומיננטיות גברית, ובפרט יחסי מין טובים ומספקים, ואם אפשר קצת פרועים ושובבים, אמורים להשרות בה תחושה כי היא עם גבר די והותר. אתה יכול להוביל במיטה ובקשר גם אם היא מובילה בעבודה. אדרבא, היא דווקא תשמח להגיע הביתה אחרי יום שלם של פיקוד (או שבועות של פיקוד בצבא!), להניח את הפיקוד בצד, ולהתמסר לגבר שלה.

    >בחורה בעלת כח פיזי יותר ממני.

    אז תשקיע יותר בחדר כושר! בחורה במשקל שלך, שלא לדבר על קלה ממך, לא אמורה להיות חזקה ממך. יכול להיות מצב בו בחורה מרימה משקל רב בתרגילי רגליים, יותר מגבר שהיא יוצאת איתו, אם זה מה שיפרק קשר אזי הקשר אינו חזק מלכתחילה. אני בספק אם יכול להיות מצב שמישהי חזקה יותר בגוף העליון מגבר ששוקל כמוה או יותר ממנה.

    לגבי גובה, דע לך כי זה מרשים אם אתה יכול לצאת עם מישהי שגבוהה ממך בכמה סנטים. ראה המאמר בבלוג על גובה.

    כמובן שבדברים פיזיים אלה, גובה, מבנה גוף ושרירים, וכו', זו שאלה של משיכה. או שאתה נמשך מספיק לקשר או שלא. אם אתה שוקל 75 קילו בגובה 1.70 ואתה לא נמשך למישהי בגובה 1.85 ששוקלת 90 קילו שריר (גם אם היא נראית טוב), זה עניין שלך. אבל אתה לא אמור להימנע מקשר בגלל בעיות דימוי עצמי.

    >אני נחשב למאמן כושר ואיש חזק, אבל אם הייתי נתקל בבחורה עם דדליפט
    >או בנץ פרס יותר חזק ממני, הייתי פוסל.

    אם אתה בחור חזק, חוששני שהיית פוסל בחורות שמרימות יותר ממך בדדליפט בגלל שאינך נמשך למבנה גופן, לא בגלל יכולתן בדדליפט כשלעצמה.

    >האם התופעה שאני מתאר היא נפוצה בקרב גברים, או שזאת שריטה ייחודית לי?

    התופעה נפוצה בקרב גברים, אבל חבל שכך. רוב מקרי הרתיעה נגרמים עקב חוסר דימוי עצמי של הגבר, לא עקב מחסום היפרגמי שבאמת מסמן שהקשר יהיה לא יציב.

    >האם התופעה תקינה?

    כאמור, אם אתה חש בסימנים אמיתיים שהקשר יהיה לא יציב, כמו מישהי שמוצלחת ממך בכל פקטור ובכל מובן, אני מבין את החשש. אבל זה אומר שאתה צריך להשתפר יותר בתור גבר. ככל שאתה גבר שמצליח בתחומו וטוב לו בחיים, לדעתי זה לא אמור להפריע לך אם הבחורה מצליחה בתחום שלה. לא קל למצוא בחורה שטובה ממך בהכל, בפרט בכוח פיזי.

    לא הייתי קורא לה תקינה או לא תקינה. הייתי אומר שבמקרים מסוימים היא מובנת, אבל אפילו בהם, גבר צריך להרגיש גברי מספיק בשביל לדעת שהוא יכול להביא לשולחן ולקשר מספיק דברים בשביל לפצות על פקטור מסוים בו האישה יותר מוצלחת. אני חושב שאם אתה ממש נמשך למישהי, גם אתה תחשוב "מגניב!" אם יש לה פסיכומטרי גבוה או שהיא ד"ר, במיוחד אם אתה עצמך מצליח בתחום שלך, לומד בהצלחה או מתפרנס בכבוד.

    >יוצא עם בחורה שכנראה מרוויחה פחות ממני, אבל מנהלת בכירה בחברת כבלים

    באופן כללי, גבר צריך אישה חמה ואוהבת כשהיא חוזרת אליו הביתה, לא משנה מה התפקיד שלה. כאמור לעיל, מפקדות ומנהלות שאוהבות את בני זוגן ישמחו לחזור הביתה, לשים בצד את כובע המנהלת, ולהתמסר לגבר שלהן לשם שינוי. מישהי שמביאה את כובע המנהלת הביתה, יש לה בעיות שלא קשורות אליך! לא חסרות בחורות שאינן מנהלות, אינן מפקדות, ואפילו אינן מוצלחות או בולטות במיוחד במשהו בחיים, שמתנהגות כמו פרינססה שחושבת שהיא מנהלת את העולם וגם רוצה לנהל את בן הזוג שלה. אלה הבחורות המסוכנות באמת שצריך להיזהר מהן, לא אישה טובה שבעבודה היא מנהלת אבל בבית היא מאוהבת בך.

    >איך אני מתגבר על הקושי וממשיך בקשר?

    סלח לי על הביטוי השובב, אבל דווקא הוא מעביר הכי טוב את העיקרון: אולי יש מתחתיה 100 גברים בעבודה, אבל יש רק גבר אחד מעליה במיטה. וזה גם לא משנה אם אתה אוהב להיות מתחת במיטה, הבנת את הרעיון. תביא אנרגיה גברית לקשר. תצליח במה שאתה עצמך עושה בחיים, עבודה לימודים ותחביבים, תרגיש שיש לך מה לתרום לעולם בכלל ולזוגיות בפרט. גבר לא חושש אם זוגתו מנהלת, הוא יכול להיות מוצלח בחייו שלו עצמו, להפגין דומיננטיות, להוביל בקשר, להוביל במיטה, וגם להיות האבן החזקה שזוגתו יכולה להישען עליה ולמצוא נחמה, גם אם היא מנהלת. כולן צריכות כתף להתנחם עליה מקשיי החיים, גם מנהלות.

כתיבת תגובה (תגובות ממגיבים חדשים \ עם קישורים, נשלחות לאישור טרם פרסומן)