אין מלאכית יחידה ומיוחדת

השבוע ייעצתי לבחור צעיר שביקש לדעת איך להחזיר את האקסית. התרשמתי שהקשר עבר מזמן את נקודת האל חזור, והבחור צריך לצאת למסע שיפור עצמי, ולא לבזבז זמנו על מרדפים אחר האקסית. כך גם סברו שאר המייעצים. למרות העצות שקיבל, הבחור התעקש שהמצב שלו שונה, שהיא מיוחדת, ושהוא יעשה הכל כדי להחזיר אותה, ולא היה מוכן לקבל את העובדה שעצם האובססיביות שלו זה כנראה מה שהרחיק אותה מלכתחילה.

Oneitis

נזכרתי בימי הזהב של mASF. אחד הדברים הראשונים שבירך את באי האתר בעמוד הראשי, הוא קישורים לפרקי מבוא, שכל אחד נדרש לקרוא לפני שהוא משתתף בפורום ושואל שאלות. אחד החלקים החשובים במבוא היה ה-FAQ (קיצור של Frequently Asked Questions), הדן בשאלות נפוצות. הנושא הראשון שה-FAQ דן בו היה התופעה הנפוצה ביותר הידועה בכינוי Oneitis. מהו One-itis? פירוש One הוא "האחת", itis זוהי סיומת נפוצה בשמות של מחלות. Oneitis היא מחלה נפוצה, הגורמת לגבר לאבד שפיותו ולהאמין באשליה שבחורה אחת ויחידה, היא-היא הפתרון היחיד לחיי האהבה שלו, בעולם עם מיליארדים של אנשים. אפילו אם היא בורחת. מחשבה אבסורדית, אך מיליארדים של אנשים ברחבי העולם סובלים ממנה. ישנן נשים הסובלות מ-Oneitis, בעיקר Alpha Widows, אך רוב הסובלים מהמחלה הם גברים. Oneitis גורמת לאובססיה, ובדרך כלל מושא האובססיה לא מחזיר רגשות. האובססיה מלווה באידיאליזציה בלתי מציאותית בעליל של מושא האובססיה, כאילו הייתה האדם הכי מיוחד ביקום כולו, ובלעדיה החיים לא שווים כלום.


מלאכית

אותה אשליה זכתה ממני לכינוי "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" בפורום זוגיות. האשליה הזו היא הבעיה העומדת בבסיס הרוב המכריע של השאלות בפורום זוגיות. בין אם מדובר על גבר השואל מפורשות איך להחזיר את האקסית שברחה לו, ובין אם מדובר על גבר הנמצא בקשר ההולך ומידרדר עקב התרפסות בפני זוגתו, הבסיס הוא אותו בסיס: גבר אובססיבי, אשר מאבד את כבודו העצמי, ומתרפס בפני בחורה בניסיון נואש לאחוז בה.

לעתים, האובססיה הזו מתפתחת אפילו לפני שנוצר כל קשר בין הגבר לבחורה. בדרך כלל השאלות נראות משהו כמו "יש מישהי בבית הספר \ צבא \ עבודה \ שכונה, שאני דלוק עליה \ מאוהב בה \ רוצה אותה \ רודף אחריה (!), כבר כמה שבועות \ חודשים \ שנים (!!!). איך אני מתחיל איתה \ משיג אותה \ מדליק אותה \ גורם לה לאהוב אותי?".

כלל ברזל: מרכז החיים זה אתה
יישום הכלל: הדרך הכי טובה לכבוש בחורות זה לכבוש את החיים של עצמך

הכלבלב המצוי רואה את מושא האובססיה שלו כמטרה, ולא מבין למה גישה זו ממש היא העומדת בעוכריו. כל עוד אתה רואה מישהי כמטרה, במקום לראות הגשמה עצמית, כבוד עצמי, ושיפור עצמי כמטרה החשובה ביותר, אתה לעולם לא תצליח עם בחורות. גם כאשר תשיג מישהי, זה יהיה במקרה, כי מצאת חן בעיניה מלכתחילה, ובמקרה עשית רצף של דברים נכונים. היות ואתה לא גבר מושך מהיסוד, במהרה יתחילו חוסר ביטחון והתנהגויות שליליות לפעפע אל תוך הקשר, ירחיקו את זוגתך, אתה תרדוף אחריה, היא תעזוב אותך, ושוב תחזור לשפל.

ב-mASF נהגנו להגיד "GFTOW". קיצור של Go Fuck Ten Other Women. על פניו, נראה כאילו אנו מייעצים בפשטות, לך שכב עם עשר נשים אחרות, אז תשכח מההיא. אלא שיש הרבה יותר חכמה בעצה הזו, מעבר לנראה על פניה.

"One-itis" strikes again. First, go sleep with 10 other women in the next month and then decide afterwards whether you still want to pursue this particular woman. If you already have the skill to bed that many women in a month then you already know the answer to your question. Otherwise, you need to work on your skills for doing just that…

מדובר על ההבדל המנטלי בין גברים עם גישת שפע (Abundance Mentality), לבין גברים עם גישת מחסור (Scarcity Mentality). אתה לא חייב ברגע זה לצאת לשכב עם עשר בחורות אחרות, למרות שזה בהחלט יכול לעזור; העיקר הוא, להראות לכלבלב שאין לו את הכלים לשכב עם עשר בחורות אחרות. לו היו לו כלים אלה, לו היה גבר מושך עם אופציות, היודע שיש שפע בחורות חמודות בעולם – ויש לו את הכלים להכיר אותן – אז היו לו את הכלים להכיר את אותה בחורה שמוצאת חן בעיניו; לא זו אף זו, כנראה לא היה כזה אובססיבי כלפי בחורה אחת מלכתחילה. וכאן טמונה העצה האמיתית. הגישה שלך צריכה להיות גישה השמה את עצמך במרכז. עליך לצאת למסע של שיפור עצמי. עליך להיות גבר יותר מצליח ומושך. עליך לפתח את הכלים כדי להיות יותר מצליח עם בחורות באופן כללי, וכדי להיות גבר יותר כריזמטי כלפי כולי עלמא. עליך לכבוש את החיים של עצמך. הבעיה שלך זו לא אותה בחורה ספציפית: הבעיה שלך, שאין לך את הכלים המתאימים; שאתה לא גבר מושך. לו היית גבר מושך, לא רק שאותה בחורה הייתה אוהבת אותך הרבה יותר, אלא אף קיים סיכוי סביר כי בחורות אחרות המגלות בך עניין, היו מעניינות אותך יותר ממנה.

כלל ברזל: אין רק "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" אחת בעולם

תחשוב על זה. אתה אובססיבי כלפי בחורה אחת שלא מחזירה לך יחס. אבל אם היית בחור פעלתן, אנרגטי, שנון, מצליח, מעניין, שומר על כושר, נהנה מהחיים, מושך בחורות, והיו לך את הכלים להכיר תוך זמן קצר עשר בחורות יותר יפות, יותר חמודות, יותר מעניינות, ויותר אוהבות, מאותה "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" – האם עדיין היית רודף אחריה? לא. רוב הסיכויים כי היוצרות היו מתהפכות לגמרי. או שהיא הייתה אוהבת אותך, או שאתה בכלל היית בעניין של אחרות, היא הייתה רודפת אחריך, ואתה היית מסרב בנימוס, כי אתה יוצא עם מישהי יותר מעניינת, שנותנת לך יחס יותר טוב. אתה לא חייב שיהיו לך כמה בחורות ברוטציה. אתה אפילו לא צריך בחורה אחת שמחכה לך. מדובר על עצם היכולת, והגישה שלך לנושא. ברגע שאתה גבר מושך שיש לו את הכלים להכיר בחורות חמודות מתי שהוא רוצה, כל הגישה שלך משתנה. אתה מתנהג אחרת. אתה משדר משהו אחר. אתה משקיע בקשרים שמעשירים אותך, וזונח מהר מאוד קשרים שגורעים ממך, בידיעה שאין לך שום בעיה ליצור קשרים עם בחורות אחרות מתי שתרצה. היכולת ליצור אופציות: זהו לב ליבה של עצת ה-GFTOW. העיקר הוא לא כמות הבחורות, העיקר הוא אפילו לא לשכב איתן. העיקר הוא שעליך להיות גבר מושך ולפתח את הכלים ליצור אופציות – להכיר בחורות חמודות – מתי שאתה רוצה.

גישה זו, השמה את העצמי במרכז, היא שהיוותה את הקרקע לעלייתו של Game, בפרט Inner Game, והבנה יותר מעמיקה של הדינמיקה בין גברים ונשים, המקובלת כיום במנוספרה ובעולם ה-Redpill. אומנות הפיתוי ופיקאפ נהיו תת-פרק; הגישה לחיים, ממנה נובעים באופן טבעי כל ההתנהגויות והתגובות שלך, עלתה למרכז. לא משנה כמה טכניקות ושיטות להתחיל עם בנות אתה לומד ומשנן, בלי הגישה הנכונה, אתה לא תחזיק מעמד בשום קשר. כל עוד אתה רודף אחרי בנות, במקום לעבוד על עצמך מהיסוד, אתה לא תחווה את ההצלחה שאתה רוצה לחוות בחיי האהבה שלך.

יש הרבה בחורות חמודות בעולם

אין דבר כזה "להשיג כל בחורה", ואין שיטה "להשיג בחורה ספציפית". זוהי טעות חמורה לשאול איך להשיג בחורה מסוימת אחת. ברגע שאתה שואל "איך אני משיג את הבחורה הספציפית הזו", אתה כבר מפסיד. אין דבר כזה "כלים להשיג בחורה ספציפית". יש לצאת למסע של שיפור עצמי. יש כלים להיות גבר יותר מושך כלפי כולי עלמא. לו היית מבין זאת, לא היית שואל איך להשיג את ה"מלאכית היחידה והמיוחדת ®" שלך; הדרך הכי טובה להשיג בחורה ספציפית, היא לדעת איך למשוך בחורות באופן כללי.

באופן משעשע משהו, דווקא גישת השפע, הידיעה כי יש הרבה בחורות בעולם, ויש לך הרבה אופציות, או היכולת להשיג אופציות מתי שתרצה, תגרום לבחורה שאתה כן רוצה אותה בתור בת זוג קבועה, להעריך אותך יותר ולהרגיש מיוחדת. נגדיר זאת בצורה חיובית: יש הרבה בחורות מיוחדות בעולם, שיכול להיות לך איתן קשר טוב ומספק. כאשר גבר רוצה בחורה, היא תשאל את עצמה: "האם הוא אוהב אותי כי אני באמת מיוחדת מכל הבנות שהוא מכיר, או שהוא חושב שאני מיוחדת כי הוא לא יכול להכיר אף אחת אחרת?"

היכולת להשיג אופציות היא בריאה – אפילו לקשר רציני

אם בחורה יודעת שאתה גבר פופולרי עם אופציות, שאין לך בעיה להשיג בחורות, אבל אתה אוהב אותה ורוצה להיות רק איתה, היא תעריך אותך יותר ותהיה בת זוג טובה יותר, במטרה לשמור עליך. היא תרגיש מיוחדת, כי בחרת בה מיני רבות.

גבר עם אופציות

אם, לעומת זאת, אתה רוצה להיות רק איתה כי בעצם אין לך אופציות אחרות, היא תחשוב שנפל לך בורג. היא לא תעריך אותך, ואתה תימצא בסכנה מתמדת של הידרדרות הקשר עם המכשול הקטן ביותר; יקרה משהו, אתה תתחיל להתנהג כמו סמרטוט שהאופציה היחידה שלו הולכת להיעלם, הטסטים יתחילו להתעצם כמו כדור שלג, והמשיכה תידרדר.

גבר בלי אופציות

כלל ברזל: מרכז החיים זה אתה
נספח לכלל: בת זוג אמורה להעשיר את חייך, לא להוות את מרכזם

האשליה שמישהי היא מרכז החיים שלך, "השמש, הירח והכוכבים ®", "מלאכית יחידה ומיוחדת ®", הסיבה היחידה שלך לחיות בעולם הזה, מכבידה על הבחורה עם ציפיות לא ריאליות באשר לתפקידה בקשר. הבחור מתחיל להתנהג כמו כלבלב נואש. הבחורה נלחצת ונחנקת. הקשר לא יחזיק מעמד.

מלאכית יחידה ומיוחדת

לכל סיר יש כמה מכסים

עוד כשהייתי ילד קטן, ידעתי שהפתגם "לכל סיר יש מכסה" לא אומר כי יש רק מכסה אחד לכל סיר. הרי לכל סיר בארון בבית התאימו כמה מכסים. כך, לכל אדם יש מספר בני זוג פוטנציאליים מתאימים איתם יכול להיות לו קשר אוהב ומספק. ורוב האנשים בעולם יפגשו במספר בני זוג במהלך חייהם. זה נכון לגבי גברים ונשים כאחד. מעט מאוד קשרים נמשכים לנצח. אדם צריך בראש ובראשונה ללמוד לאהוב את עצמו, ולהיות האדם הכי מושך שהוא או היא יכולים להיות. יותר קל לאהוב אדם שאוהב את עצמו ומכבד את עצמו. במהלך החיים, אותו אדם יזכה לראות את האהבה הזו והכבוד הזה משתקפים אליו בחזרה בצורת בן זוג אוהב. לפעמים זה יהיה משהו מאוד ארוך. לפעמים זה יהיה משהו קצר. אבל תמיד יש הרבה מכסים לכל סיר. אף אחד לא מיוחד, או שיש הרבה אנשים מיוחדים, תסתכלו על זה איך שאתם רוצים. אין רק "מלאך יחיד ומיוחד ®" אחד בעולם.

סיפור על בנות וכדורגל

הדיון ב-FAQ בנושא Oneitis הסתיים בסיפור מאלף המשווה בין הצלחה בבייסבול להצלחה עם בחורות. בישראל יותר אוהבים כדורגל (וגם אם לא אוהבים, לפחות מכירים). שכתבתי את הסיפור, ושיניתי את הספורט מבייסבול לכדורגל. אם הבנת והפנמת את הסיפור, אתה בכיוון הנכון.

תאר לעצמך, שאתה שחקן כדורגל. אתה שחקן מתחיל, אפילו די גרוע, אבל איכשהו הצלחת לחתום בקבוצה נחשבת בליגה טובה. המשחקים הראשונים שלך הם נגד קבוצה יריבה מסוימת, ובקבוצה, כמו בכל קבוצה, יש שוער. הוא לא שוער מיוחד או יוצא דופן; פשוט שוער טוב מספיק כדי לשחק בליגה שלך. לא משנה כמה אתה מנסה להבקיע שער, אתה לא מצליח. השוער תמיד עוצר את הכדור שלך. טוב, אתה שחקן מתחיל, אפילו די גרוע; אבל כיף לך שהצלחת לחתום בקבוצה בליגה, ואתה רוצה להישאר בקבוצה. אם אתה רוצה להישאר, אתה חייב ללמוד לשחק כדורגל יותר טוב.

אתה ניגש למאמן, ואומר לו "אני לא מצליח להבקיע שער נגד השוער הזה! אני רוצה להישאר בקבוצה. אתה יכול לתת לי טיפים איך להבקיע נגדו שער?".

המאמן מושיב אותך לשיחה, ואומר לך: "הבעיה שלך היא לא השוער הספציפי הזה. הבעיה שלך, שאתה שחקן כדורגל גרוע. אני לא יכול לתת לך טיפים נגד השוער הספציפי הזה, זו לא הגישה הנכונה. אתה בכלל לא בכושר. אתה חייב בראש ובראשונה להיות שחקן כדורגל יותר טוב. תמשיך להתאמן עם הקבוצה. תמשיך לעבוד על כישוריך, במטרה להיות ספורטאי יותר טוב. תתאמן בריצות. תתאמן במכון כושר. תתאמן בתרגילים עם הכדור. תבנה את הכישורים שלך בתור שחקן כדורגל. תשקיע במשחקים, יהיו לך הרבה משחקים נגד הרבה קבוצות, עם הרבה שחקנים שונים, תתמודד מול הרבה שוערים שונים, ואתה תלמד הרבה, ותשתפר. לקראת סוף העונה, אתה כבר תהייה שחקן טוב. מי יודע? אולי בסוף העונה אנחנו שוב נשחק נגד אותה קבוצה, ואתה תוכל לנסות שוב להבקיע שער נגד אותו שוער".

אם אתה הפנמת את מה שהמאמן לימד אותך, אתה תתחיל להשקיע יותר באימונים, לשחק הרבה משחקים, ולקראת סוף העונה אתה תהייה שחקן כדורגל הרבה יותר טוב, תבקיע שערים כדבר שבשגרה, ומי יודע, אולי אפילו תזכה למשחק נוסף נגד אותו שוער – לא שאתה תצטרך את אותו משחק נוסף נגד אותו שוער ספציפי כדי לדעת שאתה כבר שחקן הרבה יותר טוב, ונהנה הרבה יותר מחיי הכדורגל שלך, עם או בלי אותו שוער. כבר יש לך את הכלים להבקיע הרבה שערים מול מגוון גדול של שוערים אחרים.

אם אתה כלבלב, אתה לא תקשיב למאמן, ולא תהייה מוכן לקבל את התשובה שלו. "אבל המאמן! אני רוצה להבקיע נגדו שער עכשיו!!!", אתה תיילל. "איך להתאמן, להשתפר, ולהיות שחקן כדורגל יותר טוב רק לקראת סוף העונה, יעזור לי להבקיע נגד ה"שוער היחיד והמיוחד ®" הספציפי הזה, עכשיו!?".

כדורגל על מגרש

אם יש בחורה מסוימת שאתה רודף אחריה, והיא לא רוצה, אף אחד לא יכול לתת לך טיפים איך להשיג את אותה "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" ספציפית. הבעיה שלך זו לא אותה בחורה ספציפית, הבעיה שלך זו הגישה שלך וחוסר הכלים שלך. אתה חייב לצאת למסע שיפור עצמי. להשתפר בתור גבר. לחיות חיים מלאים ומעניינים. להכיר יותר אנשים. להתחיל עם יותר בחורות, להכיר יותר בחורות, לצאת עם יותר בחורות. להתנסות. לבנות כישורים חברתיים. אתה תלמד הרבה. תיהנה מהחיים. מי יודע, אולי יבוא יום ודרכיך שוב יצטלבו עם אותה בחורה מהעבר, אלא שעכשיו אתה גבר הרבה יותר מושך באופן כללי, ויש לך את הכלים להדליק בחורות. אולי תדליק אותה, אולי לא, אתה בכל מקרה לא צריך ספציפית אותה; אתה גבר הרבה יותר מושך, ונהנה הרבה יותר מחיי האהבה שלך, עם או בלי אותה בחור ספציפית. אתה יכול להכיר מגוון גדול של בחורות אחרות, לא פחות חמודות ומעניינות מאותה אחת שפעם רדפת אחריה.

אבל אם אתה כלבלב, אתה לא תקבל את הגישה הזו. "אבל פריים אלפא, אני רוצה להצליח עם הבחורה הזו עכשיו!!!", אתה תיילל. "איך לחיות חיים מלאים ומעניינים, להשקיע בעצמי, להתאמן, לבנות כישורים חברתיים, ולהיות גבר הרבה יותר מושך רק בעוד הרבה חודשים, יעזור לי להצליח עם ה"מלאכית היחידה והמיוחדת ®" הספציפית הזו, עכשיו !?".

תרדוף אחר אהבה, והיא תברח ממך; תכבוש את חייך, האהבה תבוא אליך.