אהבה וגיים בראי מוזיקה

ישנם סוגים רבים של אומנות: ציור, פיסול, כתיבה, ריקוד, עיצוב, צילום, ועוד. עם זאת, מוזיקה היא האומנות הנפוצה והאהובה ביותר בתרבות האנושית. כולם שומעים מוזיקה. כולם אוהבים מוזיקה. בעידן המודרני, מוזיקה נהייתה יותר נפוצה ונגישה מאי פעם. אמנים רבים מייצרים כמות עצומה של מוזיקה. אמצעים טכנולוגיים כמו נגני MP3, מכשירי מולטימדיה, סלולר, רשת האינטרנט בכלל, ו-YouTube בפרט, מאפשרים לכל אחד לשמוע מוזיקה בכל מקום, ואף להפיץ בקלות מוזיקה מקורית.

קיימים הרבה שירים על מגוון נושאים מהחוויה האנושית. עם זאת, רוב השירים סובבים סביב נושא אחד המעסיק את האנושות מאז שחר ההיסטוריה: אהבה. במיוחד אהבה רומנטית.

יש שירים על אהבה, יש שירים על סקס, יש שירים על פרידה וכאב. אפשר לראות בשירים שונים גישות שונות לעולם האהבה. אפשר למצוא בתוכן השירים את כל הנושאים עליהם אנו דנים בהקשר של אהבה. אלפא, בטא, כלבלבים בכייניים, גברים נונשלנטיים, אנשים עם גישה נכונה, אנשים עם גישה מוטעית – הנושאים העולים מן השירים מגוונים כשם שעולם האהבה עצמו מגוון.

בפוסט משעשע זה, נבחן שירים שונים בעדשת הגלולה האדומה. נכיר שירים על כלבלבים, שירים על גברים חביבים, שירים של גברים משוגעים, שירים על גברים שמבינים עניין… ולסיום, שיר אחד הטומן בחובו את אחד הכללים החשובים ביותר בעולם האהבה.

היא כל כך גבוהה, גבוהה על פדסטל בשמיים, ואני כלבלב חולה Oneitis

שיר: She's So High
אומן: Tal Bachman
ציון: 0 זה גבוה מדי לשיר הזה, שמקבל מינוס 1,000,000 מתוך 100. שיא הכלבלבות. נא להתחבר לרשת החשמל הארצית בהקדם.

אוי ואבוי.

ה"שיר" הזה הוא המנון הכלבלבים העולמי. זה לא אפס גיים, זה אנטי-גיים. כמו חומר ואנטי-חומר, השיר הזה והגישה המשתפכת ממנו, מאיינים כל דבר טוב הבא איתם במגע, ומשאירים גופות כלבלבים מפרכסות על צידי הכביש.

הכלבלב בשיר עובר עבירה חמורה על אחד מכללי הברזל החשובים ביותר: מרכז החיים זה אתה. לא רק שהוא הופך אות מושא אהבתו, ה"מלאכית היחידה והמיוחדת ®", למרכז החיים שלו, הוא גם שם אותה גבוה בעננים, והופך אותה למרכז היקום כולו.

פויה.

She's blood, flesh and bone

השורה הראשונה בשיר, היא הדבר היחיד שלא מבחיל בו. היא רק אדם, בשר ודם. חבל שאין שום זכר לגישה הזו בשיר.

But somehow I can't believe
That anything should happen

הזמר מתחיל ליילל יללות אינסופיות על כך שהוא לא מאמין שיש סיכוי שמשהו יקרה. ביטחון עצמי מתחת לקרשים.

'Cause she's so high
High above me

שיא היללות. Pedestalization נוראי. הוא שם אותה כל כך גבוה בשמיים, שהוא לא יכול לגעת.

What could a guy like me
Ever really offer?
She's perfect as she can be
Why should I even bother?

למה לנסות בכלל, הוא שואל את עצמו. מה כבר יש לי להציע?

אתה צודק, אין לך מה להציע חוץ מייללות. צא לבלות, תכיר אנשים, תתנסה במצבים חברתיים, תבנה כישורים והומור, לך לחדר כושר להתאמן ולהוציא עצבים. רק תפסיק ליילל.

She calls to speak to me
I freeze immediately

לא מספיק שאין לו ביצים לגשת לדבר איתה: אפילו כשהיא עושה צעד ובאה לדבר איתו בעצמה, הוא קופא במקום, כי "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" ירדה מהשמיים והואילה בטובה לשוחח עמו, ואין לו מה להגיד. כלבלב.

'Cause what she says sounds so unreal

מה שהיא אומרת נשמע לו לא אמיתי. הקול שלה זה קול מלאכית מגן עדן. טוב, כנראה כל שטות שהיא אומרת, בשבילו זה צלילי מלאכים. הבל פיה, שושנים. נפיחותיה, בושם. השתן שלה, מיץ דובדבנים. גלליה, אנא עארף, זבל טוב לכל הפרחים שצומחים בגן עדן. אם יש לכם בחילה, אז היא מוצדקת. זה בדיוק מה שכלבלבים חושבים.

'Cause somehow I can't believe
That anything should happen
I know where I belong
And nothing's going to happen, yeah, yeah, yeah, yeah

יללות, יללות, יללות, שום דבר לא יקרה, אני כלבלב, יללות, יללות, יללות.

שיר נוראי. הישמרו לנפשכם.

אני מחרבן על כל העולם!

שיר: I Shit On You
להקה: D12 (אחד מחבריה הוא Eminem)
ציון: כמעט עובר; אמנם עדיף מכלבלבות, אבל קיצוני מדי בכיוון ההפוך.

ראפרים אמנם בדרך כלל גברי אלפא. חרף זאת, השירים שהם שרים, הדמויות שהם מגלמים, הגם שנמצאים בצד האלפא של הספקטרום, יותר דומים לקריקטורות מאשר לבני אדם. מן גורילות מגודלות, שמגרדים בביצים, נותנים כאפות לכל כלבלב מסכן שנקרה בדרכם, מתחילים עם כל מה שזז, וקוראים לכל בחורה שלא רוצה אותם כלבה מסריחה. היחס שלהם לבחורות פעמים רבות יותר קרוב למיזוגניה מאשר לגישתו של גבר אלפא.

בשיר הדי משעשע של ההרכב D12, החבורה מחרבנת על כל העולם. כולל בנות.

And all women ain't SHIT
Only good for cooking cleaning and sucking dick – and that's it

בחורות, אליבא ד-D12, לא שוות כלום, טובות רק בשביל לבשל, לנקות, ולמצוץ. קריקטורה של מיזוגניה.

יש הרבה בחורות שנמשכות לגורילות שמכפכפות אותן. בחורות מאוד משוגעות.

החבר'ה האלה נמצאים בכיוון האלפא של הספקטרום – אך הם קריקטורות מיזוגניות. יש לאהוב נשים בעבור מה שהן במציאות, לא בעבור אגדת הדיסני שרבים חושבים שהן צריכות להיות. בחורות הן לא מלאכיות, אבל הן גם לא השטן בהתגלמותו. זה משעשע בתור שיר, זה לא מתאים בתור גישה לחיים. זו לא הדרך שאנו מחפשים.

לא כל הבנות כלבות… אבל בתוך כל בחורה יש קצת כלבה

שיר: A Bitch Iz A Bitch
להקה: N.W.A
ציון: עובר. קיצוני כמיטב המסורת של עולם הראפ, אבל מעביר את המסר.

כמו חברינו D12, החבר'ה האלה קיצוניים, ויש בהם מן הקריקטורה. עם זאת, השיר הזה יותר מאוזן, עד כמה שראפרים יכולים להיות מאוזנים.

החבר'ה, הנקראים Niggaz Wit Attitudes [המילה wit היא קיצור של with], הם ראפרים מוכרים, כל אחד בכבודו ובעצמו. בשיר זה, הם שרים על הכלבה האמריקאית הטיפוסית, וכיצד היא בחורה בלתי נסבלת. מעניין, האם מדובר בכלבה לכשעצמה, או שהיא כלבה כי היא לא נענית לחיזוריהם? כך או כך, הארס שלהם לא מופנה כלפי כל המין הנשי, כמו בשיר של D12, אלא רק כלפי בחורות רעות ונצלניות. הווה אומר: הגישה שלהם יותר מאוזנת; הם מתקיפים רק בחורות שמגיע להן שיתקיפו אותן.

יש בשיר את השורה המשעשעת והמעניינת הנ"ל:

Now, the title bitch don't apply to all women
But all women have a little bitch in ’em

לא כל הבנות כלבות; אבל בתוך כל בחורה, יש קצת מן הכלבה. יש לכל בחורה את הפוטנציאל להיות כלבה, בתנאים המוציאים זאת ממנה.

הדברים נאמרים בצורה קיצונית, כמיטב מסורת הראפרים, אך יש בהם מן האמת.

אני מדגיש רבות את החשיבות של להיות הגבר הטוב ביותר שאתה יכול להיות, על מנת להוציא מנשים את הטוב ביותר שהן יכולות להיות. נשים נוטות להיות טובות ואוהבות בחברת גבר עם כבוד עצמי, ומכשפות רעות ונצלניות בחברת כלבלבי בטא. כמובן שיש בחורות לכאן ולכאן: יש כאלה שיעדיפו לא לנצל כלבלב, ויש כאלה שיהיו רעות לכולם. עם זאת, הכלל בעינו עומד: גבר משכמו ומעלה, יוציא מבחורות את הפוטנציאל הטוב ביותר שיש להן להציע. כלבלב, יוציא מבחורות את הכלבה, את הפוטנציאל הרע שבהן.

לגברים שלא משקיעים בעצמם, שלא בונים את עצמם להיות גברים משכמם ומעלה, שנשארים סמרטוטים, שסופגים התנהגות רעה מבלי להגיד מילה, יש אשם תורם במצב. מדוע? מכיוון שבחורה נמשכת, בין היתר, לגברים דומיננטיים, עם כבוד עצמי, שלא הולכים סביבה על קליפות ביצים. אפשר להיות גבר טוב, חביב וחברותי, ועדיין להיות עם כבוד עצמי. אלא מאי? שמעט מאוד גברים יודעים ללכת בשביל הזהב. רוב הגברים הם או ערסים, גורילות, קריקטורה של גבר, או כלבלב סמרטוטי. הבחורות המסכנות, בלית ברירה, בוחרות בגברים הכי מושכים בסביבה, הערסים, הבחורים הרעים. הן היו מאוד שמחות לבחור גבר שהוא גם טוב, וגם דומיננטי – אם היה כזה בנמצא!

לא מעט כלבלבים עושים מהפך קיצוני מכלבלב לערס, בתקווה להצליח עם בנות, וחבל שכך. בחור העושה כך, לא ממש הפנים מה הן התכונות העושות גבר מושך. זו לא הדרך.

את לא בליגה שלי… אבל לפחות אני שר על זה שיר מדהים

שיר: Out Of My League
אומן: Stephen Speaks, הפרויקט של הזמר וכותב השירים Rockwell Ryan Ripperger
ציון: 0 על גיים, 100 על השיר המדהים. אין אלא לקוות כי השיר הוא מבט נוסטלגי כאוב על טעויות העבר.

מי לא זוכר את התקופה הזו בתיכון, להסתכל על הבחורה שמדליקה אותך, זו שיש לך crush עליה. איך היא מעבירה יד בשיער, איך היא צוחקת, איך כל דבר שהיא עושה נראה חמוד. איך כל פעם שהיא קוראת את השם שלך, זה נשמע כמו מוזיקה נפלאה. איך כשהיא שואלת אותך "מה ענית בשאלה 5 בבוחן במתמטיקה?", זה השיחה הכי מעניינת שהייתה לך באותו שבוע.

אבל במקום לעשות משהו, במקום לעשות צעד, אתה קופא. אתה מפחד. אתה מתאהב בה מרחוק. כן, זה מצב נוראי, אבל אתה מעדיף את הרגש המוזר הזה, על לא להרגיש כלום.

כן… התקופה הנפלאה הזו שהיה לך אפס גיים. שחשבת שלהגיד "היי!" לבחורה זה מעשה של אומץ תחת אש. אבל זו גם הייתה תקופה עם רגשות חדשים ומוזרים ונפלאים. היום, כשאתה יותר מכיר את העולם, אתה איכשהו מייחל לכך שתוכל להכיר מישהי שתגרום לך להרגיש אותו דבר כמו אז, את ההידלקות הבוערת הזו… ואז להשיג אותה, עכשיו כשאתה יותר מנוסה בדרכי העולם והאהבה.

איך מיישבים שיר כל כך יפהפה, עם אפס הגיים שמילותיו מייצגות…? רואים אותו בתור מבט נוסטלגי כאוב על טעויות העבר. לו היינו יכולים לחזור בזמן, היינו ניגשים לעצמינו, ואומרים, "מה קורה, ילד. פשוט תיגש אליה, תגיד 'היי!', תגיד משהו. תגשש, תזמין. כן, כן. לא, לא, ככה לומדים." אבל אי אפשר לחזור בזמן, וכשאנחנו נכנסים לזכרונות בתוך הראש שלנו, אין לנו אלא לעמוד מהצד, להסתכל על עצמינו במבט נוסטלגי כאוב אבל מלא חיבה, ולהגיד "הוא עוד ילמד".

הזמר מתאר בשיר איך הוא מתבונן במושא אהבתו, כל דבר שהיא עושה מדהים אותו. כל השיר הוא תיאורים של איך כל דבר נורמלי שהיא עושה הוא מדהים כי הוא אוהב אותה.

ישנה שורה בולטת ומעוררת מחשבה בשיר:

'Cause it's frightening to be swimming in this strange sea
but i'd rather be here than on land

הרגשות האלה מפחידים אותו… אבל הוא מעדיף להיות בים המפחיד הזה, מרגיש משהו, מאשר ביבשה הבטוחה, בלי להרגיש כלום.

יש תקווה לעתיד. הוא ימצא, במוקדם או במאוחר, את הדרך להגשים את רגשותיו.

אני אתפוס רימון בשבילך, אני אקפוץ מול רכבת בשבילך, כי אני חושב בלוגיקת כלבלבים

שיר: Grenade
אומן: Bruno Mars
ציון: נכשל. לוגיקת כלבלבים קיצונית וקטלנית.

אין ספק כי ברונו מארס הוא זמר בחסד עליון. היכולות הווקאליות שלו מדהימות. הוא גם פרפורמר ורקדן מעולה. אני מאוד אוהב את ברונו.

אבל ברונו, ברונו… מה זה שיר הכלבלבים הזה? אמנם לא המנון כלבלבים מחליא כמו She's So High, אבל זה עדיין שיר יללני ומלא בלוגיקת כלבלבים קיצונית.

לאורך כל הקליפ, הבחור המסכן סוחב פסנתר כבד ברחובות העיר, אנלוגיה למצב הרגשי שלו בקשר. קשר אמור להעשיר אדם, לא להכביד עליו. אבל הכלבלב ממשיך לסחוב את הפסנתר הכבד, עד אשר הוא רואה את אהובתו עם גבר אחר בחלון בית. הוא ממשיך לסחוב את הפסנתר עד לפסי רכבת, ונעמד, מחכה שהרכבת תפגע בו. Ouch. התאבד בגלל אהבה נכזבת. פחות כלבלב אחד בעולם. רק חבל על הפסנתר.

Take, take, take it all
But you never give

כלל ברזל: אם אתה משקיע הרבה יותר ממה שאתה מקבל, אתה בקשר גרוע.

הבחור היה צריך להיפרד מהבחורה ברגע שהוא הבין את המשחק שלה, ולא להישאר ולהמשיך לתת, בתקווה שאם הוא ייתן יותר, משהו ישתנה. "אני נותן, היא לא נמשכת אלי, אז אני אתן עוד יותר, אז היא תימשך אלי!". לא בחור, כימיה לא עובדת כך. היא לא תימשך אליך יותר אם אתה ממשיך לתת ללא תנאי. היא רק תחשוב שאתה סמרטוט. Klavlavus Kaspomatus.

Gave you all I had
And you tossed it in the trash

מה חשבת כשנתת לה הכל, בלי לקבל שום דבר? קשר אמור להתקדם בצורה הדדית. היית צריך לצאת משם ברגע שהבנת שהיא רק רוצה לקחת.

הפזמון מגיעי לשיאים מבהילים של לוגיקת כלבלבים:

I'd catch a grenade for you
Throw my hand on a blade for you
I'd jump in front of a train for you
You know I'd do anything for you

הבחור יתפוס רימון בשבילה ויתפוצץ. יחתוך את היד שלו עם להב (יהיה קצת קשה לאונן, אחרי שהיא תזרוק אותך). יקפוץ מול רכבת בשבילה. What the fuck, dude? אולי לא סיפרו לך שלקפוץ מול רכבות זו לא שיטה להתחיל עם בנות. נואש Much?

לקפוץ מול רכבת זו לא שיטה טובה להתחיל עם בחורות

קפיצה מול רכבות אינה שיטה מומלצת לנסות להרשים בחורות.

הבחור חושב בלוגיקת כלבלבים קיצונית: "אני עושה הכל בשבילה, היא עדיין לא רוצה אותי, אז אני יקפוץ מול רכבות ורימונים וסכינים בשבילה, אז היא כן תאהב אותי!". בחורצ'יק, אפילו אם יש איזה יקום מעוות בו בחורות נדלקות על גברים שמפצפצים את עצמם, ממילא לא יצא לך מזה כלום. כל מה שיישאר ממך אחרי כל הפצפוצים האלה, זה שלולית של רוטב בולונז. בחורות לא אוהבות לעשות סקס עם רוטב בולונז.

Oh, I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for you, baby
But you won't do the same

כן, כי למות זו דרך ממש טובה לחזק קשר זוגי. וכדור במוח לא יגרום למישהי להתאהב בך, הוא יהרוג אותך, או ישלח אותך לתהליך שיקום ארוך ומפרך בבית לוינשטיין. ייקח לך חודשים ארוכים ללמוד לדבר, ללכת, ולהשיג שוב זקפה.

Mad woman, bad woman
That's just what you are

רגע נדיר של מודעות… חבל שהוא חולף כלעומת שבא. אם אתה יודע שהיא רעה כזו… למה אתה שוב חוזר לפזמון ומספר לה איך שמתחשק לך לפצפץ כל איבר בגוף שלך בשבילה?

חבורת גנגסטרים מביני עניין נראים כמתקיפים את ברונו, אבל במחשבה מעמיקה יותר, הם בעצם מנסים להציל אותו: שימו לב איך המנהיג שלהם מעיף את התמונה של זוגתו הרעה של ברונו שהוא מחזיק לרצפה, כאילו כדי להגיד לו "היא לא שווה אותך!". הם מנסים להגיד לו שלסחוב פסנתר במשקל טון כדי לשיר סרנדה לאיזה קרפדה שבטח מזדיינת עם מישהו אחר, זו לא הדרך לאהבה. אבל ברונו שלנו אוסף את התמונה מהרצפה, וממשיך הלאה. הגנגסטרים מוותרים על הניסיון להציל את הכלבלב. עד מהרה, הוא מגיע לבית זוגתו… והפלא ופלא, רואה אותה בחלון, מתמזמזת עם מישהו אחר. מכאן, ברונו ימשיך עם הפסנתר לפסי הרכבת, היכן ששניהם פוגשים בסופם המר.

I'd catch a grenade for you…

כן, כן, שמענו. תמשיך ליילל.

If my body was on fire
Oh, you'd watch me burn down in flames
You said you loved me, you're a liar
'Cause you never, ever, ever did, baby

הבחור יודע שהיא שחקנית שקרנית, שמסוגלת לצפות בו בוער ולצחוק. הוא מתחיל להבין…? יש תקווה…?

אמממ… לצערינו לא…

But, darling, I'd still catch a grenade for you…

הוא עדיין (!) יהיה מוכן לתפוס רימונים, לקפוץ מול רכבות, ולחתוך את הידיים שלו, בשבילה.

כלבלב.

ייתכן ואתם תוהים, מדוע שיר כל כך קיצוני, עדיין מקבל "רק" נכשל, ולא מינוס מיליון, כמו She's So High.

התשובה: בשיר She's So High, הכלבלב עובר על אחד מכללי הברזל המרכזיים, שם את הבחורה בעננים כאילו היא מרכז היקום, אפילו לא מסוגל לדבר איתה, הוא אפילו לא קרוב לשום סוג של קשר איתה. כלבלב רציני.

בשיר הזה, הגם שהבחורצ'יק כלבלב רציני, עדיין יש רגעים בהם הראש שלו מעל המים. הוא בכל זאת היה איתה בקשר קצר. הוא בכל זאת התנשק איתה (Should've known you was trouble from the first kiss), כנראה אפילו שכב איתה כמה פעמים. הוא בכל זאת יודע שהיא בחורה נוראית. הוא בסך הכל צריך למצוא את הביצים שלו, ולעשות את הדבר הנכון ולעבור הלאה. לפעמים, צריך לבוא בגישה של N.W.A ולהגיד: A bitch is a bitch!

I'm too hot, HOT DAMN !!!

שיר: Uptown Funk
אומנים: Mark Ronson יחד עם Bruno Mars
ציון: מעולה. ברונו מפצה על השיר הקודם עם הגישה הנכונה.

אני מאוד אוהב את ברונו, אז לא יכולתי להשאיר אותו כך, עם הרושם הכלבלבי שהשיר הקודם עשה.

בשיר המצליח ביותר שלו, Uptown Funk, הוא מראה לנו מהי הגישה הנכונה.

Gotta kiss myself I'm so pretty

היי… קצת אגו בריא לא מזיק!

I'm too hot (hot damn)
Call the po-lice and the fireman
I'm too hot (hot damn)
Make a dragon wanna retire, man
I'm too hot (hot damn)
Bitch, say my name you know who I am!

אני לוהט. יותר מדי לוהט. את יודעת טוב מאוד מי אני, bitch.

נוטף כריזמה, מקרין ביטחון עצמי, עם מידה נכונה של הומור וסטייל. כן, אני יודע שאני לוהט, כן, אין לי בעיה להגיד את זה, אבל אני עושה את זה בצורה יפה ומסוגננת. זו גישה טובה!

יש לי רק אהבה לתת (כי אין לי גרוש על התחת)

שיר: All I have To Give
להקה: Backstreet Boys
ציון: מפוצל. נכשל, אם זה באמת המצב שלך. יכול לעבוד, אם אתה רק שר את זה בשביל להדליק בחורה.

סטטוס הוא אחד הפקטורים המשפיעים על משיכה. מבחינת המשאבים העומדים לרשותך, אין הכוונה כי עליך לבזבז כספים על בחורה; העיקר הוא, שאתה מבוסס בעולם, ומתקיים בזכות עצמך. אתה לא חייב להיות מיליונר; עם זאת, חשוב שלא תהייה עני מרוד, שהרי אי אפשר לקיים קשר רציני, בטח לא כזה המוביל למשפחה, במצב של עוני. אפילו בחורה תאהב אותך בשל כל שאר תכונותיך, סטטוס נמוך וחוסר במשאבים עלול להעיב על הקשר ולגרום לה להסס, כשם שכל פקטור נמוך מידי עלול להעיב על המשיכה. אנשים צעירים, שרק התחילו דרכם בעולם, מפצים על הסטטוס הבוסרי שלהם על ידי פעלתנות ושאפתנות; בחור צעיר ושאפתן הפועל להגשים עצמו, יכול להרשים באותה מידה כמו אדם מבוגר ומבוסס.

רגש וגילויי חיבה חשובים להעמקת קשר קיים. עם זאת, חשוב לזכור: גילויי חיבה, לכשעצמם, לא יכולים ליצור כימיה יש מאין.

מה קורה כאשר גבר חסר סטטוס ומשאבים, מנסה לשכנע מישהי, על ידי גילויי חיבה והבטחות לאהבה, שהוא יותר טוב מבן זוגה הנוכחי? מקבלים את השיר הזה.

מתי שיר כזה יכול לעבוד…? אם אתה הזמר העשיר ששר אותו. או, לכל הפחות, זמר מסודר, עם בית ומכונית, ואתה שר לה איך, אם לא הייתה לך מכונית, היית נותן לה רק אהבה. בחורות אוהבות גילויים של חיבה מגברים סופר-מושכים. ומסודרים. הן יחשבו שזה חמוד לשמוע גבר מוצלח שר שיר כזה; הן לא ממש רוצות שתהייה הגבר עליו מסופר בשיר.

כעקרון, זה בטא ליילל שאין לך שום דבר חוץ מאהבה. תזיז את התחת ותלך לעבוד, לך לעשות משהו עם עצמך. אבל זמרים בסטטוס של ה-Backstreet Boys יכולים לשיר שיר כזה, ולהדליק מיליוני בחורות. בסטטוס הגבוה שלהם, שיר כזה נחשב ל"גילוי של אנושיות", שמאזן את הסטטוס הגבוה ועושה אותם יותר נגישים. אם באמת לא הייתה להם מכונית ולא כסף ולא סטטוס, זה לא היה עובד.

אתה לא חייב להיות זמר מפורסם ברמה הזו, בשביל להדליק בחורה עם השיר הזה. כולן אוהבות קצת קיטש מדי פעם. תרגיש חופשי לקחת גיטרה ולשיר את השיר הזה בערב כשרונות בפאב השכונתי, או בקומזיץ בים. בחורות אכן יידלקו. מניסיון. רק כדאי שאחרי שאתה מסיים לשיר מה היית עושה אם לא היה לך שום דבר חוץ מאהבה בכיסים… תראה שכן יש לך משהו בכיסים. אם אתה עדיין לא מסודר, אפילו כיוון בחיים מספיק. אפילו אם רק יצאת מהצבא, לחפש כיוון ולהתחיל לעשות משהו עם עצמך זה מספיק. הכל, רק לא ליילל שבאמת אין לך כלום.

I don't know what he does to make you cry
But I'll be there to make you smile

בסדר, מתחיל חביב. החבר שלך אידיוט, אני אגרום לך לחייך. Boyfriend Destroyer מעניין. אני לא בעד הפרדת זוגות רק בשביל הספורט, אבל בהחלט בעד להפריד בחורה מחבר אידיוט שמתעלל בה, ולהראות לה אהבה מהי. עולה כאן שאלה, האם הבחורה נהנית מרכבת ההרים הרגשית שהחבר האידיוט [אבל מושך] שלה עושה לה. לקחת Alpha Widow כבת זוג זה אתגר רציני.

I don't have a fancy car

כאן זה מתחיל להיות גבולי. אוקי, אין לך מכונית יוקרה. אתה לא צריך ליילל על זה.

To get to you I'd walk a thousand miles

כאן זה גולש לכלבלבות. ללכת 1,000 מייל (1,609.34 ק"מ), רק בשביל להגיע לבחורה, זו כלבלבות. הבחור חושב בלוגיקת כלבלבים, "אם אני אלך כך כך הרבה בשבילה, היא תחשוב שאני משקיע ותאהב אותי". זו לוגיקה מוטעית: אם אתה מוצא חן בעיניה, היא תלך חצי מהדרך בעצמה (804.67 ק"מ), אולי אפילו את כל הדרך, כדי להגיע אליך. זיכרו את כלל הברזל: אם אתה משקיע הרבה יותר ממה שאתה מקבל, אתה בקשר גרוע.

But my love is all I have to give

אין לי גרוש על התחת, יש לי רק אהבה לתת, מיילל הזמר.

זה סנטימנט קיטשי אבל יעיל, אם אתה שר אותו; זה לא יעיל, ולא מושך, אם זה באמת המצב שלך.

Without you I don't think I could live

זו כבר כלבלבות נטו.

כלל ברזל: מרכז החיים זה אתה.

העולם יפה ומעניין, גם אם אין לך קשר זוגי. אתה צריך להגשים את עצמך, ללא קשר לסטטוס הזוגי שלך. קשר זוגי אמור להעשיר את החיים, לא להוות את מרכזם.

I wish I could give the world to you
But love is all I have to give

בחורות לא רוצות שתיתן להן את העולם; בחורות רוצות שתכבוש את העולם לעצמך, ואז תזמין אותן לבקר בו. מי שייתן לה את כל העולם על מגש של כסף, הוא לא מאהב, הוא משרת. אף אחת לא אוהבת משרת שמשתטח כמו סמרטוט לרגליה.

When you talk, does it seem like he's not
Even listening to a word you say?
That's okay babe, just tell me your problems
I'll try my best to kiss them all away

גם הבית השני מתחיל חביב, ואז מידרדר לתהום הכלבלבות.

כאן אומר לה הבחור, אני יודע שחבר שלך לא מקשיב לך בכלל. ספרי לי את הצרות שלך, אני אנשק אותם ממך והלאה.

לכאורה, קיים החשש שהבחור מתנדב להיות כרית דובי שמקשיב לכל הצרות שלה, אולי חס וחלילה יקשיב לה מייללת על כל הצרות שהחבר הנוכחי עושה לה; אלא מאי, שהבחור מציין בפירוש שהוא ינשק את הצרות שלה ממנה והלאה. לנשק זה טוב. אז בסך הכל, עוד דוגמה ל-Boyfriend Destroyer רומנטי.

Does he leave when you need him the most?
Does his friends get all your time?
Baby please, I'm on my knees
Praying for the day that you'll be mine

כנראה הוא מרגיש שהולך לו טוב מדי, אז הוא רוצה גם ל-destroy את עצמו.

אחרי עוד איזו שורה על כך שהחבר עוזב מתי שהוא רוצה (המממ… אולי החבר שלה עושה לה soft next?), הבחור מידרדר שוב לכלבלבות קיצונית: "בבקשה! אני על הברכיים! אני מתפלל שתהיי שלי!". זה כבר ברמה של להקיא קצת בתוך הפה. לרדת על הברכיים כמו כלבלב זה לא מדליק, לא כשמציעים "נישואין ®", ולא כשמציעים חברות. להתחנן ולהתפלל שמישהי תהייה שלך, זה בטח לא מושך. אף אחת לא אוהבת גבר תלותי ונואש.

hey girl, I don't want you to cry no more inside
All the money in the world could never add up to,
all the love I have inside…

אל תבכי, אהובתי; אין לי כסף, אבל יש לי אהבה בשבילך. תעזבי את החבר האידיוט שלך, עם הרכב המפואר ודירת היוקרה. בואי לגור איתי בצריף. נאכל אהבה. מקווה שיש באהבה מספיק קלוריות וחלבונים.

אתה רוצה לשיר את השיר הזה, ולהדליק בחורה? תשיר. סיכוי טוב שהיא תידלק.

אתה רוצה להיות הבחור עליו מסופר בשיר? Good luck with that. אף אחת לא תרצה אותך רק בגלל שיש לך אהבה בכיסים – אם זה כל מה שיש לך.

אני אני אני אני אני אני אני!!!

שיר: Mr. Vain
הרכב: Culture Beat (עם הזמרת Tania Evans והראפר Jay Supreme)
ציון: מצד אחד מרשים בעוצמתו, מצד שני בעייתי. אמנם עדיף מלהיות כלבלב, אך הבחור מאוד קיצוני בהפגנת ביטחונו העצמי.

Overconfidence. ביטחון עצמי מופרז. Heartiste מדבר בשבח ביטחון עצמי מופרז, Irrational Self Confidence, ואף מצטט מחקר מעניין, לפיו לביטחון עצמי מופרז יש יתרונות אבולוציוניים. אמנם ביטחון עצמי מופרז יכול גם לגרום לבעיות, כמו הערכות לקויות והחלטות מסוכנות, אך עם זאת, יש יתרונות בצדו, כמו חתירה למטרה, התמדה, נחישות.

מה קורה, אם לוקחים ביטחון עצמי מופרז, מוסיפים לו הצלחה, וגורמים ללולאה אינסופית של הצלחה וניפוח אגו, שלוקחת את הביטחון העצמי לגבהים אבסורדיים…?

מקבלים את השיר הזה.

השיר היה הסינגל המצליח ביותר באירופה בשנת 1993, היכה גלים גם בישראל (צעד במקומות הראשונים במצעד השבועי, ובמקום 7 במצעד הסיכום השנתי), ועדיין מוכר היום.

השיר Uptown Funk הציג בחור עם ביטחון עצמי גדול, אלא שהבחור שם עשה זאת בסטייל ובהומור, שגורם לנו לחבב אותו. בשיר זה, הבחור, אותו הבחורה מכנה Mr. Vain, מפגין ביטחון עצמי בצורה מאוד קיצונית ומוגזמת. עוצמת הביטחון אמנם מרשימה, אך כשם שהנפנוף המוגזם בו יכול להרשים, כך הוא גם עלול לגרום לניכור. יש קו דק בין הפגנת ביטחון כריזמטית, לבין נפנוף מוגזם העושה רושם של נאד נפוח.

הצלחה עם בנות לא מספיקה לו; הוא חושב שהוא מתנה משמיים לכל המין הנשי. והוא לא מהסס לנפנף בזה.

לדעתה של הבחורה, הבחור הוא שוויצר נפוח. לדעתו, הוא פשוט אומר את האמת בשטח. הוא בטוח במה שהוא אומר, ומקרין זאת. הדרך בה הוא עושה זאת, הגם שמופרזת, מאוד מרשימה בעוצמות שלה.

האם הוא באמת מצליח עם בחורות, כפי שהוא חושב, או שהוא משלה את עצמו? השאלה נשארת פתוחה. ספק אם מישהו יכול להגיע לרמה כזו של ביטחון עצמי מופרז, ללא הצלחה כלשהי שתגבה אותו.

הבחורה בשיר, השרה לצידו, מראה לו מראה קטנה בסוף השיר, בה רואים בחור עם עור סדוק, כביכול "מי שהוא באמת", ואפשר לראות אותו בצורה זו לשנייה קלה גם בתחילת השיר, לפני שהבחורה מתחילה לשיר. עוד שאלה מעניינת, הנותרת פתוחה: האם הבחורה באמת מראה לבחור מי הוא באמת, או שאנו רואים את מה שהיא מנסה לשכנע את עצמה, לאחר שנפגעה ממנו, היות והיא רק אחת מתוך כיבושים רבים אותן כבש ואז עבר הלאה?

כל אחד יפרש את השיר אחרת. עם זאת, אין ספק בדבר העוצמות העולות מהמילים, ומההגשה הנפלאה של הראפר Jay Supreme.

Call him Mr. Raider, call him Mr. Wrong
Call him Insane
He'd say, "I know what I want and I want it now
I want you cause I'm Mr. Vain!"

תקראו לו משוגע. תגידו לו שהוא טועה. זה לא מעניין אותו. "אני יודע מה אני רוצה, אני רוצה את זה עכשיו, אני רוצה אותך!". יש לתהות, האם Mr. Vain זה תוספת של הבחורה, המספרת את הסיפור, לאחר שנפגעה מהבחור, שכבש אותה ועבר הלאה.

Call me what you like
As long as you call me time and again

"תקראי לי מה שאת רוצה…" אומר הבחור, "…כל עוד את ממשיכה לקרוא לי!"

Can't deny the urge that makes them
Want to lose themselves to the debonair one

אי אפשר להתכחש לדחף, שגורם להן לרצות לאבד את עצמן, לבחור שמדליק אותן. Alpha fucks.

כלל ברזל: בתנאים הנכונים, ובהתעורר מספיק משיכה, כל אדם יקיים יחסי מין.

One sexy can't perplex me
Now you know who's raw
As if you didn't know before

תגידו מה שתגידו על הבחור, אבל זו גישה מעולה לחיים. בחורה סקסית אחת לא יכולה לגרום לו לאבד עשתונות; יכולת החסרה אצל כלבלבים, המאבדים עצמם לדעת בנבכי ה-Oneitis חדשות לבקרים. הוא מוסיף ואומר לה "עכשיו את יודעת מי כאן גבר… כאילו שלא ידעת קודם". אכן ביטחון עצמי מופרז. אם היא נשארת לדבר איתו לאורך כל השיר, כנראה היא נהנית מכל רגע!

עד כאן, הבחור הפגין ביטחון בסטייל. בחורה אחת לא תשגע אותי, אני יודע מה אני שווה, אין ספק שבחורות רוצות גבר כזה. בסדר גמור. אלה כללים חשובים בעולם האהבה: לא לחלות ב-Oneitis. להיות עם ביטחון עצמי, ולדעת מה ערכך. וכן, יהיו בחורות שידלקו עליך, קצת אגו לא מזיק.

הבית השני, לעומת זאת, עולה מדרגה. כמה מדרגות. את כל המדרגות. הבחור מדבר בשבח עצמו, תוך הפגנת ביטחון עצמי גבוה עד כדי אבסורד. אני מתנה משמיים למין הנשי, אני נפלא, אני מדהים, אני הגבר המושלם בהתגלמותו, אני אני אני אני אני אני אני!!!

Girls are all over the world
They hope and pray and die for a man like me

בחורות בכל העולם, מקוות, מתפללות, ואפילו מתות בשביל גבר כמוני. צנוע, הבחור.

'Cause I'm the one begotten son that breaks the mold
Get a look at male epitome

אני הגבר המושלם בהתגלמותו. אני אני אני אני אני אני אני אני אני אני אני!!!!!!!

Style has never seen
That makes you want to grab and hold
And squeeze real tight

מעולם לא נראה גבר עם סגנון כשלי. אני אגרום לך לרצות לתפוס אותי, להחזיק אותי, ולמחוץ אותי מאוד חזק, כדי שלא אברח לך…

Who's gonna be the one to save you from yourself
When you wanna take a bite

…אבל מי יציל אותך מעצמך, כשתרצי אותי?

Please, oh baby, please you beg you want to stay
You got to get some
Caught up in the charm that I laid on thick
And now there's nowhere to run

את תתחנני שאני אשאר איתך. את חייבת לקבל ממני (אתם יודעים טוב מאוד מה היא רוצה לקבל). אני שביתי אותך בקסמיי, ואין לך לאן לברוח.

עכשיו, הבחור מטיל את הפצצה הגרעינית:

Just another fish that bit the worm on the hook of my line
Yeah, I keep many
Females longing for a chance to win my heart
With s-e-x and plenty!

את בסך הכל עוד דג שנשך את הפיתיון בחכה שלי. יש לי הרבה בחורות כמוך: וכולן רוצות לזכות בלבי, על ידי הרבה, הרבה, הרבה סקס.

במילה אחת: Preselection.

ביטחון עצמי המגיע לגבהים אבסורדים? כן. שוויצר חסר תקנה? כן. משיג בחורות…? כנראה שכן.

עם זאת, לא הייתי ממליץ על הגישה הקיצונית הזו.

הבחור מכור לבחורות. אמנם הן באות אליו בכמויות, אך זה לא משנה את העובדה שהוא מכור. הגישה הקיצונית שלו מאפשרת לו לפגוש הרבה מאוד בחורות, אך לפרקי זמן קצרים. סטוצים. כן, בחורות יעדיפו עשירית גבר אלפא מאשר גבר בטא שלם, וישנן הרבה בחורות שיעדיפו להמשיך להיפגש עם גבר מאוד מושך, אפילו אם יש לו הרבה בחורות אחרות, ואפילו אם הן יודעות את זה. חרף זאת, הבחור כאן כל כך קיצוני, שכל קשר שהוא נכנס אליו יהיה לא יציב, מלא בדרמה מצד הבחורה, ובסופו של דבר יסתיים, כאשר הוא יזרוק אותה בשביל הכיבוש הבא. הבחורות היחידות שייכנסו ביודעין לקשר עם גבר קיצוני כזה, הן בחורות משוגעות, בחורות שאין להן אומץ לקום ולמצוא משהו יותר מתאים, או בחורות ששאר הגברים מסביבן כל כך כלבלבים, שהן מעדיפות לטעום קצת ממנו, מאשר להתפשר על גבר אחר. יהיו גם מעט בחורות שיודעות בדיוק למה הן נכנסות, ייהנו מכל רגע, ויצאו כשבא להן. ויהיו גם בחורות שפשוט יתאהבו בו נואשות, ויעלימו עין מההתנהגות שלו, עד שיישבר להן הלב, ולו רק להיות במחיצתו ובמיטתו לכמה רגעים נפלאים. הוא? מה אכפת לו. שיבואו, שילכו. סקס יהיה לו בשפע.

אני רוצה אותך לעצמי, לא רוצה את האופציות האחרות שלי!

שיר: I Want You For Myself
להקה: Another Level
ציון: מצוין. שיר עם גישה נכונה למונוגמיה.

שיר מדליק. קצב מדליק. והמילים… זהו אחד השירים שמתארים בחור הרוצה קשר רציני מבחורה, בצורה הכי יפה שיכולה להיות.

השיר מתאר יפה את הגישה של גבר שיש לו הרבה בחורות, אין לו בעיה להכיר בחורות לסקס וקשרים מזדמנים, וכנראה גם יש לו כמה מחזרות שרוצות ממנו יותר – ואז הוא מכיר מישהי שהוא נדלק עליה חזק, ורוצה איתה קשר רציני. הוא לא רוצה אותה בגלל שאין לו שום דבר יותר טוב, הוא רוצה אותה כי מבחינתו היא הכי טובה מכל עשרות הבחורות שהוא יכול להיות איתן.

I want you for myself
I don't want nobody else
To try to intervene or come between
You and me
'Cause we got a thing, yeah

הבחור מספר לבחורה שהוא רוצה אותה לעצמו, והוא לא רוצה כל מיני אחרים שיפריעו להם, כי יש ביניהם משהו טוב. הכוונה באחרים, כפי שיתברר במהרה, לא רק המחזרים שלה, אלא אף כל המחזרות שלו.

Why should I play the field
When it's you that I want?
I'm not that jealous type
But I ain't gonna front

בשביל מה אני צריך להתחיל עם כל מה שזז ולצאת עם כל מיני בחורות, אם אני רוצה אותך? אני לא קנאי, צאי עם מי שאת רוצה, אבל אני לא אעמיד פנים שאני לא רוצה אותך. הבחור לא מתבייש להראות לה שהוא מעוניין במשהו יותר רציני. במקרה דנן, הוא יוצא בסדר גמור, היות והוא אומר לה את זה ממקום של הרבה אופציות, כלומר, הוא לא חושב שהיא "מלאכית יחידה ומיוחדת ®", הוא לא בוחר בה כי היא האופציה היחידה, הוא בוחר בה כי היו לו, ויש לו, הרבה בחורות, והוא כבר יודע מה הוא רוצה.

We should just settle down
And stop fooling around
'Cause we both feel each other
So why should there be those other lovers

הוא לא דורש ממנה שום דבר, הוא רק אומר לה, בצורה מאוד פשוטה ויפה, איך הוא מרגיש. אנחנו מושלמים אחד בשביל השנייה, אז בשביל מה צריך את כל שאר המחזרים והמאהבים? הוא גם מתכוון, כמובן, למחזרות ולמאהבות שלו. נקודות בונוס על הצגת ערך גבוה (Demonstration of High Value, DHV) בצורה עקיפה, ותוך כדי כך שהוא אומר לה שהוא רוצה אותה. הוא לא מנסה, בצורה מאולצת ושקופה, להראות לה כמה הוא פופולרי; הוא אומר לה שהוא רוצה איתה משהו רציני, והיא – וגם הוא – לא צריכים את כל שאר המחזרים שיש להם.

I know what love is
So I know that my feeling true
'Cause I feel for you
But sometimes I feel hurt
'Cause I play the fool

הוא כבר יודע מה זו אהבה, הוא יודע שמה שהוא מרגיש זה אמיתי. ולא בגלל שהיא הייתה הבחורה היחידה בחיים שלו, אלא דווקא בגלל שהוא ראה מספיק עולם. הוא אומר לה שלפעמים כל המשחקים האלה פוגעים בו… טוב, נחליק לו. אחרי שהוא רמז לה יפה שיש לו די והותר בחורות גם בלעדיה, קצת Vulnerability Game, להראות קצת אנושיות, ולתת ניגודיות ל-Player Vibe שלו, לא יזיק. במיוחד לא כאשר הוא ממשיך עם אחד המשפטים הכי מגניבים בהיסטוריה של המונוגמיה והמוזיקה:

So if loving you alone is wrong
I don't wanna be right

נקודות בונוס מאסיביות על אחד ה-Reframes המרשימים ביותר שנראו אי פעם: הבחור מצליח להגיד שהדבר ה-Bad Boy לעשות, זה דווקא לאהוב אותה מונוגמית, ולוותר על שאר החברות שלו. יש דרך יותר מגניבה להגיד למישהי שאתה רוצה אותה לקשר רציני?

(המשעשע הוא, שבעולם המודרני, בו המקובל הוא כי כולם שוכבים עם כולם, מונוגמיה נהייתה יוצאת דופן, והמשפט הזה דווקא לא רחוק מהמציאות…)

אם לאהוב רק אותך זה רע – אז אני לא רוצה להיות ילד טוב! כל כך הרבה עקרונות גיים, במשפט אחד.

שאפו, בחורצ'יק. שאפו.

Let's get legitimate and concentrate on us
So when we're intimate, our love is based on trust

הבחור רוצה זוגיות רצינית, מבוססת על אמון ואינטימיות. כלומר, בהקשר של השיר, הוא כבר חגג מספיק, והיה לו מספיק סקס. עכשיו הוא רוצה זוגיות.

Love is so good when there is two
People involved just me and you
'Cause the thought of you with someone else
Just makes me crazy, baby

האהבה כל כך טובה, כשיש רק שני אנשים בסיפור – אני, ואת. דרך יפה להגדיר זוגיות.

הוא מוסיף, שהמחשבה עליה עם מישהו אחר משגעת אותו. טוב, עוד קצת Vulnerability Game, נחליק לו גם על זה. תהיו בטוחים שאם הוא מוצא חן בעיניה, גם המחשבה על כל המחזרות שלו משגעות אותה! קצת Passive Dread מתון בקשר שומר עליו טרי, ואת הגחלת בוערת. הם תמיד ידעו שלכל אחד מבני הזוג יש מחזרים – והדרך הנכונה להתמודד עם זה, היא פשוט להיות בן הזוג המושך ביותר שאפשר להיות.

Girl, you got me
Think I want you all for my own

הבחור מסיים במשפט יפה, עם בונוס חבוי. הוא אומר לבחורה: תפסת אותי, שבית את לבי – אני חושב שאני רוצה אותך לעצמי. שימו לב – חושב. לא בטוח. כאילו מנסה לרמוז, מאוד בעדינות: את עדיין צריכה להוכיח את עצמך. אמנם עניין רב, אך עדיין עם קורטוב של טנטטיביות.

שיר מעולה. אם כבר להציע למישהי חברות – אז ככה.

אני לא אספר לך מה אני רוצה; אתה חייב למצוא את ליבי בעצמך

שיר: Find Me
אומנים: Jam & Spoon יחד עם Plavka
ציון: השיר הזה הוא מעל ציונים; הוא מהווה סטנדרט בפני עצמו. הוא מכיל את אחד מכללי הברזל החשובים ביותר בעולם האהבה.

שירים אחרים מקבלים ציונים על אמיתות גיים שהם מכילים לפי סטנדרטים מסוימים. השיר הזה מהווה את אחד הסטנדרטים, בכבודו ובעצמו, וככזה, הוא מעל ציונים.

השיר Find Me של Jam & Spoon, יחד עם הזמרת Plavka (מוכרים בעיקר בשל שיתוף הפעולה בסינגל שקדם לשיר זה, Right In The Night), יצא בשנת 1993, ורץ יפה במצעדים ברחבי אירופה. תמיד אהבתי את השיר הזה. גם את גרסת המקור, וגם את הרמיקס החדש והמצוין של Sally Shapiro, המקושר כאן.

רק לאחרונה, יותר מ-20 שנה לאחר צאתו, התחוור לי שהשיר היפה הזה הוא בעצם שיר על אחד העקרונות החשובים ביותר בעולם האהבה. נבחן את הכללים הרלוונטיים.

כלל ברזל: כימיה היא תהליך רגשי מהיר ואוטומטי, המתקיים בהינתן הפקטורים הנכונים.

כלל ברזל: נשים הן מצפן, המתוכנת להימשך לגברים חזקים, ולהתרחק מגברים חלשים.

כללים אלה הם כללים בסיסיים וחשובים בעולם האהבה. עם זאת, החשוב ביותר לעניין דנן הוא הנספח לכללים אלה:

נספח לכלל: אישה לא יכולה ללמד בן זוג איך להיות מושך, מבלי שזה יפגע בזוגיות; זה נוגד לגמרי את התכנות האבולוציוני שלה.

עמדתי בהרחבה על עיקרון זה בפוסט למה אני לא מצליחה להתאהב בו. עיקרו של דבר: בחורה רוצה לדעת האם הגבר מולה הוא גבר משכמו ומעלה, בעל תושייה, בעל יכולת הישרדות, ראוי לאהבתה, ומבחינה ביולוגית, ראוי להזריע אותה ויכול להעמיד צאצאים בריאים עם יכולת הישרדות טובה. היא צריכה לבחון אותו, האם יש לו את הפקטורים הנכונים המעידים על יכולותיו כגבר. היא לא יכולה לדעת אם הוא עובר את המבחן, אם היא צריכה ללמד אותו איך להיות גבר. זה כמו מורה למתמטיקה שנותן לתלמיד את התשובות במהלך המבחן – זה נוגד את עצם הרעיון של מבחן. זה כמו צייד שמבקש מהניצוד עצות, איך לצוד אותו יותר טוב, ואינני צריך להסביר את האבסורד כאן.

לכן, כל הגברים שמתחננים לזוגתם, "רק תגידי לי מה לעשות, מה אני צריך לתקן? אני יעשה הכל, רק תגידי לי מה לעשות!", בעצם מודים שהם לא יודעים להיות גברים. אפילו לו הייתה זוגתם יכולה לתמלל להם את התשובה, ומעט מאוד בחורות יכולות לעשות כן, עצם הצורך שלה להתערב בקשר בצורה טכנית, וללמד את הגבר להיות גבר, נוגד את מטרת המבחן, נוגד את התכנות האבולוציוני שלה, יגרום לה לאבד משיכה, ולרוב, יביא לסיום הקשר.

בחורה לא יכולה, ולא רוצה, ללמד את הגבר איך לגרום לה להתאהב בו. הוא צריך לדעת את זה בעצמו.

I took a ride on a fairy tale road
I lost my heart there once now I want it back

השיר נפתח בסיפור מסתורי על חיי האהבה שלה. היא הייתה פעם במקום נפלא, והלב שלה הלך שם לאיבוד. היא רוצה אותו בחזרה. היא ממשיכה לספר לנו על המחשבות שלה על האהבה, על חרטות, על דברים שהיו.

There's higher love on the one way
There's more than that on the other
Should I decide
Could I decide

היא מתלבטת. בין מה למה, רק לה הפתרונים. היא אפילו לא בטוחה אם כדאי לה להחליט, ואם היא יכולה בכלל.

You never know what I want so
Takes all my spirit to turn on the cuddle light
I'll turn on the cuddle light

כאן היא פונה לבחור ישירות, ואומרת לו: אתה אף פעם לא יודע מה אני רוצה. תבין: צריך את כל הנשמה שלי, בשביל להכניס אותי למצב רוח אוהב (להדליק את אורות החיבוקי, בתרגום חופשי מהמילים שלה). ואני מוכנה להדליק אותם בשבילך… אבל…

But…

הנה זה בא – האבל הגדול.

I'm not gonna tell you what I want
I'm not gonna show it to you
Find me baby, oh no no
Find me baby, oh no no
I'm not gonna show you what I need
I'm not gonna give that to you
Find me baby, oh no no
Find me baby

You've got to find my heart

אני לא אספר לך מה אני רוצה.
אני לא אראה לך.
אני לא אגלה לך מה אני צריכה.
אני לא אתן לך את זה.

אתה צריך למצוא אותי, אהובי… אתה צריך למצוא אותי…

אתה צריך למצוא את הלב שלי.

אחד מהכללים החשובים ביותר בעולם האהבה, חבוי לו בשיר ישן ויפה, מסתתר גלוי לעיני כל.

כל מה שצריך לעשות, זה לפקוח עיניים, ולהבין.

29 מחשבות על “אהבה וגיים בראי מוזיקה

  1. אחלה פוסט, תודה. מה עם פלייליסט שירים מגבירי גיים? אחד לא מספיק 🙂

  2. 1. חיכיתי למקום הנכון לזרוק פנימה את השיר של אביב גפן – שיר הסמרטוטים (שהכותרת עצמה תוכיח).

    https://www.youtube.com/watch?v=DIV7ZsYRBeU

    מילים:
    חולשה שלו
    מול עצבים שלך
    כשאת בוגדת בו
    הוא מבקש סליחה

    הוא ימות בשקט
    כשאת תלכי
    הוא ישיר בשקט את
    שיר הסמרטוטים

    את צוחקת בחיוך רחב
    ולי שנה כבר לא האיר כוכב
    כשאני בא את נהיית חולה
    וכשאת חולה אני תמיד בא

    ולך זה נוח ככה
    את לא תעזבי
    את רק עושה לו קול שני
    לשיר הסמרטוטים
    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    אפשר לפרש חלק ממילות השיר בדיוק לפי כללי הברזל.

    2. אם הבנתי נכון, הגישה הבריאה היא לאהוב מישהי כשיש לך עוד אפשרויות, אך אתה בוחר *בה* בגלל שאתה רוצה דוקא אותה למרות האופציות האחרות, וכלל לא נואש; אם כן, מה דעתך על גברים שבתחילת דרכם בעולם האהבה? האם עליהם לצבור ניסיון עם מספר מסוים של נשים? הרי לא ייתכן שיש לך עד אופציות כשאתה בא לצאת עם הראשונה שלך (יש לך כרגע רק אופציה אחת…), וב-4 מילים: "יש לך טיפים לצעירים?"

  3. פוסט מרענן ומשעשע – צחקתי הרבה במהלך קריאתו.

    תמיד אהבתי את השיר הזה:

    https://www.youtube.com/watch?v=AuGudZiwWXU

    מילים ולחן: סטליוס הרוניס (מי?)
    תירגם לעברית: יוסי גיספן
    שיר: תפוס
    מבצע: מושיק עפיה
    שנה: 2002

    אתה יכול בבקשה "לנתח" את השיר וגם לתת לו ציון?

  4. מאמר מצויין. האיור של הרכבת מאלף, עשית לי את הבוקר!

    ובכן, מדוע ללכת רחוק מעבר לים בחיפוש אחר שירי כלבלבות?
    תודה לאל במדינתנו הקטנה לא חסרים שירים כאלה המעמידים את הבחורה על pedestal בגובה השמש והופכים את הגבר לכלום ושום דבר, לכלי שנועד לספק את אהבת האישה ותו לא (וגם זה היא לא רוצה)

  5. שבוע טוב חברים,

    לוציאנו:

    >מה עם פלייליסט שירים מגבירי גיים? אחד לא מספיק

    יש הרבה שירים עם אלמנטים של גיים, יש אפילו כאלה עם דוגמאות ליישום של כלל ברזל. אבל שיר שממש מגלם את הכלל, רק מצאתי ב-Find Me. שירים כאלה מאוד מאוד נדירים. אני אשמח למצוא עוד שירים ברמה של Find Me, אבל בינתיים אפשר למצוא גם שירים שיש בהם אלמנטים (כמו ש-Minor Alpha הביא), לקראת "אהבה וגיים בראי מוזיקה 2".

    עדי:

    >כשאת בוגדת בו
    >הוא מבקש סליחה

    Klavlavus Smartutus…

    אחלה שיר – אם אתה יודע להיזהר לא להיות הכלבלב בשיר!

    >אפשר לפרש חלק ממילות השיר בדיוק לפי כללי הברזל.

    הכלבלב שם עובר על כולם. הוא לא מרכז החיים של עצמו, הוא רודף אחריה, הוא מתרפס… הוי בי די בם בם.

    >הגישה הבריאה היא לאהוב מישהי כשיש לך עוד אפשרויות, אך אתה בוחר *בה*…

    אכן.

    >מה דעתך על גברים שבתחילת דרכם בעולם האהבה?

    ראשית, עליהם להמשיך לעבוד על היכולות שלהם, להיות גבר יותר מושך. זה הרי ישפר גם את הקשר עם זוגתם. שנית, מי שרק התחיל, הגם שאין לו אופציות בפועל, כאשר הוא בונה את היכולת והכלים להשיג אופציות, הוא מקבל את הגישה הנכונה. גם מי שלא מתחיל; אני לא חייב שיהיו לי 10 בחורות ברוטציה, מספיק שיש לי את ה*יכולת*. שלישית: מי שמתחיל לגמרי, צריך לשפוט את הקשר בעיקר לפי הסימנים הפנימיים שבו. רמת תשוקה, תדירות סקס, יחס, וכדומה. זאת כמובן צריך לעשות כל אחד, אבל למישהו שזה קשר ראשון שלו, אלה הכלים היחידים שיש לו על מנת לשפוט את טיב הקשר.

    >האם עליהם לצבור ניסיון עם מספר מסוים של נשים?

    יש הממליצים לצבור ניסיון. אני ממליץ בראש ובראשונה לשפוט את הקשר לפי הסימנים הפנימיים שבו. גם אם זה קשר ראשון.

    רוב הסיכויים שתצטרך לצאת לכמה דייטים עם כמה בחורות פחות מוצלחות, לפני שתמצא אחת מוצלחת. חלק מהניסיון, זה לדעת לזהות נורות אדומות שאין מספיק כימיה, ולעזוב את הקשר. ניסיון זה לא רק לשכב עם כל מה שזז.

    >לא ייתכן שיש לך עד אופציות כשאתה בא לצאת עם הראשונה שלך

    אתה יכול להתנהג כמו אחד שיש לו את היכולת להשיג אופציות. למשל, לא לסבול התנהגות רעה. גבר עם אופציות היה קם והולך. שינוי וניסיון בא לידי ביטוי בך ובגישה שלך, לא רק במספר הבחורות איתן יצאת או שכבת.

    Minor Alpha:

    תפוס אותה חזק, כמו שהיא אוהבת, ככה היא נגנבת,
    ותיראה שהיא נותנת את הנשמה

    בחורות אוהבות דומיננטיות, וייתנו את כולן לגבר הנכון.

    על רחבת הריקודים תמיד לבד מחכה לך
    שרק תבוא אליה

    בחורות אוהבות יוזמה.

    היא חולמת שתושיט לה את היד
    ותראה כל מה שאתה יודע

    בחורות אוהבות גבר שמוביל.

    תפוס תפוס תפוס, תסובב לה את הראש

    אה… צריך להיזהר לא לשבור לה את המפרקת!

    ציון: טוב מאוד!

    Ace:

    >תודה לאל במדינתנו הקטנה לא חסרים שירים כאלה המעמידים את
    >הבחורה על pedestal בגובה השמש

    דוגמאות חבר, דוגמאות! הב לנו שירים שנוכל לנתח אותם. בונוס למי שמביא שיר ישראלי על Klavlavus Kaspomatus!

  6. ToGo:

    אתה מתחיל לראות את הקוד דרך המייטריקס גם בשירים! זה די משעשע. אתה רואה בכל שיר אלפות, בטות, כלבלבים, וקרפדות. אולי מדי פעם אפילו בחורה טובה.

    פיני:

    >Suit & Tie

    ממה שהבנתי, הוא מספר שם איך הוא משכיב מישהי. חביב, אבל אני מחפש בשירים יותר מאזכורים על סקס.

    >Sexyback

    זה כבר משתפר מבחינת תוכן. מצד אחד הוא אומר ששאר הכלבלבים לא יודעים איך להתנהג איתה. מצד שני, הוא אומר לה שהיא יכולה להצליף בו אם הוא ילד רע… משחקי מין, אני מקווה.

    שיר מעניין שלו לניתוח זה Cry Me A River. הוא לא כלבלב, כי הוא לא מיילל שהיא בגדה בו כמו בשיר Grenade. אבל אז הוא מגזים עם הנקמה, פורץ לבית שלה… יש שם גם התמודדות טובה וגם התמודדות לא טובה. אם יש לו חברה חדשה כזאת יפה, בשביל מה כל הנקמות האלה. מבחינה מוזיקלית, זה השיר שלו שאני הכי אוהב.

  7. שלום אלפא נהניתי לקרוא מאמר מעט שונה אהבתי את ניתוח השירים והמילים.
    אשמח אם תוכל להעיף מבט על שאלה – 119103 לאחר שקראתי את הטיפים שלך להתמודדות עם פרידה
    אשמח לדעתך… תודה ושבוע טוב/

  8. היי אלפא, קראתי ונהניתי וצחקתי מאוד.
    רציתי לדעת מה דעתך על השיר "Lady with red dress" של Snow מבחינת כללי ה"גיים".

  9. שיר: Lady With The Red Dress
    אומן: Snow
    ציון: עובר. מרקד על הגבול בין גבר לכלבלב, אבל בסוף נשאר גבר. בערך.

    I looked deep into her eyes
    Caught a vision of love

    הסתכל לה בעיניים, נדלק. מתחיל רגיל.

    She was all so fine and all so sweet
    I had to find a way to make her mine

    הוא חושב שהיא ממש מתוקה ורוצה להתחיל איתה. נדלק די חזק, הבחור.

    I stepped off to her very smooth

    הוא ניגש אליה בסטייל, זה טוב.

    Hoping that she would approve

    הוא "מקווה" שהיא תסכים ותאשר!? הוי בי די בם בם.
    מתקבל הרושם שכלפי חוץ הוא מאאאגניב, וכלפי פנים הוא קצת חסר ביטחון.

    Now's the time to make my move

    לפחות הוא אוזר אומץ והולך להתחיל איתה. "עכשיו זה הזמן לפעול". נראה שהוא פועל לפי ה-3 Second Rule. רואה מישהי, נדלק, ניגש. זה מצוין.

    I said hello she said goodbye and walked away

    כלבה!

    I don't wanna give up I'm hooked on you

    כלבלב!

    I wanna know if it's really love or infatuation
    The way I feel about you

    הוא רוצה לדעת אם זה אהבה או סתם אובססיה טיפשית. לפחות הוא לא עיוור, הוא מבין מה קורה כאן.

    Lady with the red dress on
    I'd love to be your man
    And take you into my world

    הוא מאוד רוצה להיות הגבר שלה, והוא רוצה לקחת אותה אל תוך העולם שלו. לקחת אותה לעולם שלו זו אכן הגישה הנכונה, אבל היא אמורה לרצות להיכנס לשם מרצונה החופשי.

    ski dum dum

    הוא מנסה לעניין אותה עם מילים מוזרות. לא עובד.

    Hey I'll show you lots o' surprise
    And make you hypnotised
    And then you will be my girl

    הוא רוצה להפנט אותה כדי שהיא תהייה שלו!? אבל משיכה אמורה לבוא מרצון חופשי!
    טוב טוב, הכוונה שהוא רוצה ממש להדליק אותה. אבל לפעמים זה לא הולך, וצריך לדעת לוותר. האם הוא ידע מתי לוותר?

    I don't know who you are but then I'm really impressed

    נראה כי הוא מתרשם קצת יותר מדי ממישהי שהוא בקושי מכיר.

    Let's discuss it over dinner and wine

    ראשית, כימיה לא נתונה לדיסקוסים, משא ומתן, ושכנועים. שנית, אני מקווה מאוד שאתה לא מתכנן לשלם לה על ארוחת ערב ויין. אל תהייה Klavlavus Kaspomatus.

    I have a million different ways for us to unwind girl

    גבר כייפי, או לוגיקת כלבלבים במסווה?

    I just wanna bring out the romance in you

    אמממ… אז תפסיק ליילל?

    Don't get me wrong you're the song I'm dancing to

    דווקא שורה נחמדה. מחמאה בסטייל. אבל הוא צריך לשמור אותה למישהי שתחזיר לו אהבה.

    And no reply all she added was jest

    היא לא טורחת לענות לו, כל הסיטואציה משעשעת אותה. Ouch.

    Me I go find another lady with the red dress on

    ובסוף… הוא מבין שכדאי לו למצוא מישהי אחרת עם בגד אדום. יש לו קטע עם בגדים אדומים.

    Lord have mercy
    Lord have mercy
    Lord?

    תפסיק ליילל.

    לאורך כל השיר, הבחור חצי גבר, חצי כלבלב, כמעט נופל כמה פעמים, אבל נזהר שלא לעשות כן. הוא רוצה לקנות לה ארוחת ערב, אבל אי אפשר לקנות אהבה. בסוף הוא מיילל קצת, אבל מבין שלא שווה לרדוף אחריה, ומחליט לעבור הלאה.

    סך הכל בסדר, הבחור. אולי קצת צעיר וטמבל, אבל כבר הספיק ללמוד דבר או שניים, ויש לו מספיק כבוד עצמי לא לרדוף אחרי מישהי. עם קצת יותר ניסיון וכבוד עצמי, הוא יצליח יפה.

  10. האם ידידינו ציני, או שמא באמת מדובר בשיר אותו שרים גברי אלפא? הבה נראה.

    שיר: עד המדבר
    אומנים: דיג'יי אונלי וטליסמאן מארחים את עומרי סבח
    ציון: נכשל.

    למרות שהיא עדיין לא שלי
    אני יודע שחום ואהבה אני אמצא רק אצלה

    כלל ברזל: אין רק "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" אחת בעולם.

    לא וואן מיליון ולא נעליים

    הוא רוצה ללכת למדבר בלי נעליים. לא חכם.

    הלוואי היה לי בושם עם ריח כמו שלה

    קריפי.

    אגב, אם היא במדבר, זה רעיון גרוע לשים בושם. עדיף דיאודורנט. אחרת היא תסריח כמו קרפדת ביבים.

    נמאס לי לפחד מהפחד

    חבל שלא נמאס לך ליילל.

    כי גם גרביים לא תואמות בסוף יהיו ביחד

    אממ… יש דברים יותר רומנטיים להגיד לבחורה, מאשר שהיא נראית כמו גרב. אם כבר לעשות למישהי טיזינג, תגיד לה שהיא נראית כמו נעל בית.

    אני אתן לזמן לחלוף ובשבילה אני אלך עד הסוף

    כלל ברזל: לא "לחכות ®".

    למרחקים אני ארוץ אחריה

    כמו כלבלב?

    הם מחכים שאוותר כבר עליה

    כמה כלבלבים רודפים אחריה?

    הו, בשבילה גם עד המדבר
    אני אף פעם לא נשבר

    להשתרך אחר בחורה לאן שהיא הולכת זה לא רעיון טוב. זה מוריד מכבודך וערכך. עדיף לך להמשיך בחייך, ולתת לה לעשות את מה שיש לה לעשות במדבר (?), ואז כשהיא תתגעגע אליך ולציוויליזציה, היא תחזור.

    כי בלעדיה אני שום דבר.

    הוי בי די בם בם. הבחור עובר על כלל הברזל החשוב מכולם: מרכז החיים זה אתה.

    נמאס לי להתגעגע

    אולי אם תחייה חיים מעניינים ומלאים משל עצמך, תפסיק ליילל כל כך הרבה.

    רוצה להיות קרוב אליה
    כי מי אני כבר בלעדיה?

    עוד יללות… אתה אדם שלם בזכות עצמך, איתה או בלעדיה. תכניס לך לראש.

    הראש כבר לא מתפקד, הלב מחסיר עוד פעימה

    מכור.

    מרגיש קסום מכמה שהיא מקסימה

    דווקא לא משפט רע.

    יצירת מופת של אלוהים, עוצרת נשימה

    דווקא משפט נוראי שהורס לגמרי את הרושם הסביר שהמשפט הקודם עשה.

    דואגת לכולם ורק אחרי זה לעצמה

    בחורה טובה. נחמד. אבל שאתה רודף אחריה, לא בדיוק עוזר לקשר. כדי להוציא מבחורות את הטוב, עליך להיות גבר שמוציא מהן את הטוב; אם אתה כלבלב, הן עלולות להתנהג כמו מכשפות.

    זה לא אמיתי שהיא אמיתית

    בחורות הן בשר ודם, כמו כל אדם.

    יש לה לב זהב, אז כסף לא משחק את התפקיד

    היא לא גולד-דיגרית. נחמד מאוד. לפחות זה.

    אז בשבילה אלך רחוק, כדי להיות הכי קרוב
    ואדאג שיהיה לה רק טוב

    כלל ברזל: אם אתה משקיע הרבה יותר ממה שאתה מקבל, אתה בקשר גרוע.

    כי בלעדיה אני שום דבר,
    אני שום דבר,
    אני שום דבר,
    אני שום דבאאאאאאאארררררררררר,
    אני שום דבר!

    שלא נדע מצרות…

    אכן, "המנון" גברי אלפא. אנחנו יכולים לשיר אותו כדי לדעת מה גבר אלפא ***לא*** צריך לעשות… הבה נתאחד ונתפלל לשלומו של הכלבלב, שיחזור בריא ושלם מן המדבר, לאחר שהלך לשם במרדף נואש אחר איזו בחורה, ואפילו לא לקח איתו נעליים.

  11. יש שיר שמזכיר את Backstreet Boys – All I Have To Give.

    מילים: יוסי גיספן
    שיר: אוהב אבל מציאותי
    מבצעים: נתן לוי ופיני חדד
    שנה: 2005

    https://www.youtube.com/watch?v=kHVpm0hTp60

    רק הפזמון סביר.
    כי לא חסרים כלבלבים שהאהבה סינוורה אותם עד שהם מאבדים קשר עם המציאות ויוצאים מדעתם, ומנסים לקטוף בשבילה את הירח (במקום לקטוף אותו לעצמם ולתת לה משם איזו אבן או שניים, או איזה טיול עליו)

    מצד שני, לא אהבתי את הסאבטקסט בפזמון: הוא לא יעשה את זה לא בגלל שהוא לא חושב בלוגיקת כלבלבים, אלא בגלל שהוא ממילא *לא יכול* לעשות את זה. יוצא שגם הדבר היחיד בשיר שיכול היה להציל אותו (הפזמון), לא הכי מציל אותו.

  12. בחיי, פעם יוסי גיספן ידע לכתוב מילים יפות…

    את הירח לא אקטוף בשבילך
    ולא אוריד את הכוכב למענך

    יפה אמרת:

    >…הוא ממילא *לא יכול* לעשות את זה.

    השורה שמצילה את הפזמון:

    בגללך לא אצא מדעתי

    הוא לפחות לא נופל קורבן ל-betaization.

    אז כן, הוא עושה את הדבר הנכון, אבל מתוך ברירת מחדל: פשוט כי הוא לא יכול אחרת. אבל – הוא בכל מקרה לא ייתן לה להוציא אותו מדעתו. סך הכל יש לו קצת שכל. הוא בכיוון הנכון.

  13. +1.

    יש שיר שלדעתי באמצעותו תוכל ללמד הרבה. השיר הוא השיר הכי נצפה של אדיר גץ ביוטיוב.

    מילים: אדיר גץ
    שיר: ילד בשדות
    מבצע: אדיר גץ
    שנה: 2015

    https://www.youtube.com/watch?v=doEwoSNmT6Q

    כמו שכבר הספקתי להכיר אותך, אתה תראה בשיר זה הזדמנות ללמד באמצעות הבית הראשון והפזמון על "מי שמפחד מתחיל לאבד", ובאמצעות הבית השני על איך לצאת מתהומות האפרוריות והשגרה (או איך לא להגיע לשם מלכתחילה, לאותם קוראים שלא נמצאים שם)

  14. את אומרת לי חיים
    אני צריכה שבוע
    קצת לחשוב עלינו

    היא לוקחת ממנו "הפסקה ®", הוי בי די בם בם.

    כל הלילה לא נרדמתי
    ורציתי לסמס לך איפה את

    אז צא לריצה מסביב לבלוק. או לריצה בשדות.

    הפרפרים בבטן
    כבר חלפו מזמן

    תמשיך להתנהג כמו כלבלב מפוחד, אל תתפלא שה"הפסקה ®" הופכת לפרידה. אכן, מי שמפחד מתחיל לאבד. מה הוא עושה במקום להתחיל לעבוד על עצמו?

    רק אתך כן רק אתך
    אני קיים

    Ugh, כלבלבון.

    לרוץ אתך כמו ילד בשדות
    כמו ילד בשדות

    כן, אם היית באמת יוצא לריצה בשדות במקום ליילל כל הזמן שאתה רוצה לרוץ איתה, ומפריש קצת אנדורפינים, אולי היית מפסיק לחשוב שהיא "מלאכית יחידה ומיוחדת ®" ואומר לה שבלעדיה אתה לא קיים, שזה בדיוק הדבר הכי דבילי להגיד למישהי שרוצה להיפרד ממך. כי לוגיקת כלבלבים מעולם לא הצילה אף אחד.

  15. לטופאק יש הרבה שירים בעלי גישה נכונה הוא היה גבר הכי אלפא שאפשר לתאר לא רק כסלב-שחקן אלה גם כבן אדם, מנהיגים ביקשו ממנו להנהיג אותם.

    https://www.youtube.com/watch?v=7P7QYRHOLCs

    Left once again at home
    Another night on your own
    Ain't no fun in lovin if you're lovin alone
    מדבר על כך שהוא עסוק מידי בחייו המעניינים והיא נשארת בבית להתגעגע אליו (סיבה לבעיות בקשר אבל הדבר רק מגביר את המשיכה אליו)

    I makes you smile
    But you'd rather have what makes you cry
    Say goodbye and leave now
    With my heart on my sleeve
    Memories now what I found is you
    Still care you had feelings
    And they're still there baby
    Girl keep it real here
    Are you still down?
    הבית הזה מתאר בדיוק את הגישה של לא לרדוף ולהיות גבר טוב ומושך ולא מניאק (אני בא לשמח אבל אם את רוצה את מי שיכאיב לך אני הולך למרות הכאב – מה שגיליתי זה שנשארו לך רגשות (בגלל שעזב בזמן))

    Only once in a lifetime
    Touch my soul go slow
    Baby boo don't rush the flow
    Got me all weak baby
    But I'm strong in parts
    More bounce to the ounce
    With the longest sparks
    Gettin' mine like fine wine
    Measured in time
    Many other brothers loved you
    But the pleasure was mine
    Mama taught me how
    To love a woman properly sprung
    We commited so I hit it
    So it's properly done
    Are u still down?

    מתאר שהוא אוהב רק אותה אבל הוא זה שמרגיע אותה – Baby boo don't rush the flow
    מתאר שהיא עושה אותו חלש אבל הוא חזק בכל זאת, הרבה רצו אותה אבל העונג היה שלו ובסוף הם ביחד.

    חופר להסביר כל דבר אבל מי שיאזין טוב יבין ולדעתי שיר שמאוד מתאר דווקא את כל האלמנטים הנכונים למשיכה וגם לגבר טוב ולא מניאק וזה לא מפתיע שזה בא מזמר כמו טופאק.

  16. >Got me all weak baby
    >But I'm strong in parts

    למרות שהוא מאוד מאוהב בה – הוא יישאר הגבר הגברי שלה, כדי שגם היא תוכל להישאר מאוהבת.

    ראפרים תמיד ידעו לכתוב טקסטים מאוד אלפא. לרוב עד כדי קריקטורה של אלפא, אבל מדי פעם יש שיר שבנוי ממש טוב, והשורה הזו מראה את זה יפה מאוד.

    מזכיר לי משהו יפה מהסרט הראשון של ספיידרמן: because you feel strong and weak at the same time. האהבה גורמת לך להיות חלש וחזק באותו זמן. אהבה גורמת לך להתרגש, זה טבעי; עם זאת, עליך להישאר חזק. מותר להתרגש – אסור להתרפס. הרבה גברים היום שוכחים שלהיות חזק זה עדיין חלק מהמשוואה.

  17. מותר להתרגש – אסור להתרפס" לדעתי הקטע הוא שבן אדם ללא אהבה עצמית לא יכול לאהוב אדם אחר אהבה רומנטית, זה אוטומטית הופך למקור למילוי חוסרים ולכן זה מביא להתרפסות והרגשה של נואשות לא מושכת. ולעומתו אדם ששלם עם עצמו יכול לכאוב ולהתבאס אבל הוא לא יתפורר ללא מושא אהבתו.

  18. >לדעתי הקטע הוא שבן אדם ללא אהבה עצמית לא יכול לאהוב אדם אחר אהבה רומנטית,
    >זה אוטומטית הופך למקור למילוי חוסרים ולכן זה מביא להתרפסות

    תיאור מאוד מדויק. בלי חיים מלאים ומעניים משל עצמך, אתה תרדוף נואשות אחר בת זוג שבורחת, ולא תבין למה היא ממשיכה לברוח יותר רחוק.

    >אדם ששלם עם עצמו יכול לכאוב ולהתבאס אבל הוא לא יתפורר ללא מושא אהבתו.

    בהחלט!

    להתבאס קצת, אפילו קצת הרבה, שמישהי עוזבת, נו שויין, קורה לכולם. אבל להתפורר ולהישבר, אין לזה שום סיבה. בן אדם עם חיים מלאים משל עצמו, יתבאס; בן אדם שזוגתו העוזבת הייתה כל חייו, יישבר. וכאן טמון כל הסוד.

  19. אני לא יודע אם אי פעם תענה להודעה הזו, אבל אם כבר דיברת על אמינם אני רוצה לתת עוד שיר שלו Space Bound.
    we touch, i feel a rush
    אחלה, בחור הנרגש להיות במע' היחסים שלו בלי להתכלבלב בהגזמה.
    you must be a sorceress because you just did the impossible, gained my trust
    נשמע כמו כלבלב לשעבר שנהפך למניאק בהגזמה, אף קוטב לא טוב.
    you take my breath away, your'e a supernove
    לא אכחיש, טיפה כלבלבי. כלל ברזל: אין "מלאכית יחידה ומיוחדת"
    i'm a space bound rocket ship and your heart is the moon,
    and i'm aiming right at you.
    כלל ברזל: לא לרדוף, אף פעם, ללא יוצאים מהכלל.
    בכלל לאורך הקליפ אמינם בעצמו רודף אחרי השחקנית, מחטט לה בטלפון ועוד התנהגויות כלבלביות למדי.
    האמן האהוב עלי, וחבל שהוציא שיר כזה "מתכלבלב"

  20. הוא כותב שם בשיר איך שאין לו כוח בלעדיה, והוא נהיה אלים כשהיא רוצה לעזוב… אכן תמונות קשות. גבר צריך מטרה בחיים, עם או בלי אישה. אישה בהחלט יכולה להעשיר את חייך, אבל החיים שלך הם שלך גם בלעדיה. פרידה היא קשה, אבל חייבים לעבור אותה גם בלי להתכלבלב ובלי להידרדר לאלימות.

  21. תקשיב אחי, קראתי את כל המאמרים וחבל לי שלא נחשפתי לזה בעבר … נתת כמה דוגמאות או שיטות על איך להתייחס ואיך להתנהג עם בחורה כמו שלתת לה שליש ממה שהיא נותנת הדוגמא עם האסמסים והטלפונים. עכשיו, אני גבר לעניין עם כבוד עומד על המילה שלי ויודע איך להתנהג לנשים רחוק מלהיות כלבלב אבל אני תמיד נופל בקטנות האלה .. אני אשמח אם תתן עוד דוגמאות בעניין לפרט קצת יותר על המשחק של הנשים בכל העניין הזה..
    תודה

  22. דניאל, ברוך הבא,

    >חבל לי שלא נחשפתי לזה בעבר

    איך אומרים? מוטב מאוחר מאשר לעולם לא!

    >לתת לה שליש ממה שהיא נותנת

    שני שליש. על כל 3 הודעות שלה, אתה מחזיר 2 הודעות. אתה לא חייב לספור במדויק, העיקרון הוא שאתה אמנם מחזר אחריה, אבל משאיר לה מעט יותר מרחב חיזור. כשאתם כבר בקשר מאוד טוב ורציני, אז אפשר להעניק לה 49%. תמיד טוב לגרום לבחורה להרגיש שהיא מחזרת אחריך טיפה יותר. גם כאן העיקרון פשוט: לעשות הכל במידה, לא לחנוק אותה, עדיין להשאיר לה מרחב חיזור.

    >אני תמיד נופל בקטנות האלה

    מטעויות לומדים. בחורות נהנות מחיזור, הן פשוט לא רוצות שתחנוק אותן. גם געגוע זה רגש יפה. כשגבר מאפשר לבחורה לחזר אחריו ולהתגעגע, הוא כבר מבדיל עצמו משאר הכלבלבים שרודפים אחריה נונסטופ.

    יש להדגיש, כי הדרך הכי טובה להשאיר מרחב חיזור, זה בצורה טבעית: רוב היום אתה עסוק, עבודה, לימודים, תחביבים, ספורט. כמובן שאתה מדבר איתה, שולח לה ווצאפ, נפגשים, אבל אתה לא חונק אותה כל היום ומפוצץ אותה בהודעות.

    >אשמח אם תתן עוד דוגמאות בעניין לפרט קצת יותר

    יש כל מיני נושאים. בחלק נגעתי במאמרים שונים בבלוג, ואתה מוזמן לקרוא. על חלק אכתוב בעתיד, ובינתיים אתה יכול לגשת לעמוד הקישורים ולחפש מקורות נוספים העוסקים בנושאים ספציפיים. בעמוד theprofessorspeaks יש תוכן עניינים של מאמרים שונים בכל מיני נושאים, לרבות קשרים, גיים, והתנהגות האישה.

  23. אמנם לא שירים על גיים, אבל יש מקרים נדירים מאוד שגם אישה (!) כותבת שירים עם הרבה מאוד מסרים של גלולה אדומה וכנות לא אופיינית.
    לדוגמה, מרדית' ברוקס עם השיר Bitch:

    I hate the world today
    You're so good to me
    I know, but I can't change
    Tried to tell you but you look at me like maybe
    I'm an angel underneath
    Innocent and sweet

    הכלבלב שלה רק טוב אליה אבל היא מודה שמתחת היא לא המלאך היחיד והמיוחד שלו.

    So take me as I am
    This may mean you'll have to be a stronger man
    Rest assured that when I start to make you nervous
    And I'm going to extremes
    Tomorrow I will change
    And today won't mean a thing

    הבית מתחיל בתור הקלישאה הרגילה של "קבל אותי כמו שאני גם אם זה אומר שאתה צריך להיות גבר חזק יותר" אבל לאורך הבית ובסופו מגיע טוויסט – למרות כל השיט טסטים שלה כדאי לגבר שלה להיות אדיש כי גם אם היא נסערת יום אחד, למחרת היא יכולה להיות רגועה כאילו כלום לא קרה.
    אין גבר שיש לו ניסיון לא מועט עם נשים שלא מכיר את זה.

    Just when you think you got me figured out
    The season's already changing
    I think it's cool, you do what you do
    And don't try to save me

    פה היא שוב כותבת שנשים הן הפכפכות והיא אומרת לגבר שלה "אל תנסה להציל אותי".

    הפזמון עצמו גם מגלם רעיון מאוד חשוב:

    I'm a bitch, I'm a lover
    I'm a child, I'm a mother
    I'm a sinner, I'm a saint
    I do not feel ashamed
    I'm your Hell, I'm your dream
    I'm nothing in between
    You know you wouldn't want it any other way

    אישה היא לא דמות נסיכת הדיסני שמוכרים לגברים מגיל צעיר, ממש לא – היא גם כלבה, גם מאהבת, גם ילדה וגם אמא. היא יכולה להיות גם חוטאת וגם "קדושה".

    יש לה עוד שיר מומלץ שנקרא I need שבו יש לה רשימת דרישות מפה ועד הודעה חדשה שאולי מאפיינת נשים בעידן המודרני של "הפמיניזם" ואז באופן אירוני היא כותבת בפזמון:
    That's all I need, see how easy I am to please
    That's all I need, see how easy I am

    אין ספק שהיא קול ייחודי ומרענן בקרב נשים (וגם הייתה יפהפייה אמיתית אפילו בגיל 40 לפני 25 שנה כשפרסמה את השירים האלה).
    בתור חובב רוק ופחות ראפ או שירי פופ לעוסים ודביקים, השירים שצירפתי גם מאוד טובים בפני עצמם 🙂

  24. בעז, ניתוח יפה של השירים! Bitch אכן שיר בולט בכנות שלו. והשיר I Need זה עקיצה לכל הבחורות שבאות בדרישות מוגזמות לעולם ולגברים, וגם נשמע כמו עקיצה לדור הMillenials שרק רוצים ורוצים אבל לא עושים בשביל להשיג מה שהם רוצים.

    מרדית' עדיין נותנת בראש על הבמה בגיל 65! רוקרית אמיתית.

כתיבת תגובה (תגובות ממגיבים חדשים \ עם קישורים, נשלחות לאישור טרם פרסומן)